Spot ESB Exams
Δείτε παρακάτω το τηλεοπτικό σποτάκι που αφορά τις εξετάσεις ESB όπως αυτο προβάλλεται στα media. Spot ESB Exams στο Youtube
Spot Europalso Society
Spot Europalso Exams
Χορωδία – Ορχήστρα Europalso – Success Story!
Πώς μπορώ να βοηθήσω το παιδί μου να αναπτύξει τη συναισθηματική του νοημοσύνη;
Συναισθηματική νοημοσύνη σημαίνει αυτογνωσία και αποδοχή, ενσυναίσθηση (την ικανότητα να βλέπουμε και να αισθανόμαστε την οπτική των άλλων ατόμων), ικανότητα διαχείρισης των συναισθημάτων και ικανότητα διαχείρισης των σχέσεων.
Επιμέλεια: Europalso (Από το υλικό του Ευρωπαΐκού προγράμματος Enable – Ενδυναμώνω, Εγχειρίδιο για γονείς και κηδεμόνες) Άρτεμις Τσίτσικα, Επιστημονική Σύμβουλος Ο τρόπος με τον οποίο διαχειριζόμαστε τα συναισθήματα μας μπορεί πραγματικά να επηρεάσει την ποιότητα ζωής μας και τη συμπεριφορά μας απέναντι στους άλλους. Βοηθώντας τα παιδιά μας να αναπτύξουν έναν καλό «συντελεστή συναισθηματικής νοημοσύνης», τους δίνουμε ένα εφόδιο που τους επιτρέπει να διαχειρίζονται καλύτερα τις σχέσεις τους στο παρόν και στο μέλλον, να αντιμετωπίζουν πιο αποτελεσματικά τις στρεσογόνες καταστάσεις και να δείχνουν ευελιξία όταν οι συνθήκες είναι δύσκολες (π.χ. αν εκφοβίζονται). Η διαχείριση των συναισθημάτων ξεκινάει από εσάς: το παιδί σας θα κάνει ό,τι βλέπει να κάνετε εσείς. Σκεφτείτε πως αντιδράτε σε στρεσογόνες καταστάσεις και πώς μπορείτε να αποτελέσετε καλό πρότυπο συμπεριφοράς και συναισθηματικής νοημοσύνης. Ακούστε με ενεργό τρόπο τα συναισθήματα του παιδιού σας. Βοηθήστε το να καταλάβει ότι είναι φυσικό κάποιες φορές να νιώθει, μπορεί να ερευνήσει τι προκάλεσε τα συναισθήματα έτσι ώστε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα. Παροτρύνετε το παιδί σας να αντιμετωπίζει με ενδιαφέρον και καλοσύνη τους συνανθρώπους του, να τα πηγαίνει καλά με τους συμμαθητές του, να διαχειρίζεται τα αρνητικά συναισθήματα και να υποστηρίζει ενεργητικά τον εαυτό του και τους άλλους. Ενθαρρύνετε το παιδί σας να σκεφτεί πως νιώθει και πως συμπεριφέρεται σε διαφορετικές περιστάσεις. Για παράδειγμα, ζητήστε του να σκεφτεί πως αισθάνεται όταν κάποιος συμπεριφέρεται σκληρά σε έναν άλλο άνθρωπο. Βοηθήστε το να καταλάβει ότι ο θετικός τρόπος σκέψης μπορεί να επηρεάσει τις αντιδράσεις και τα συναισθήματα του. Η θετική σκέψη έχει τη δύναμη να αλλάξει τη συναισθηματική του αντίδραση απέναντι στις καταστάσεις. Τονώστε την αυτογνωσία τους και σφυρηλατήστε την αυτοεκτίμησή τους συζητώντας για:- Τα θετικά τους γνωρίσματα
- Τι είναι το καλύτερο για την οικογένειά σας
- Τους στόχους και τις φιλοδοξίες τους
- Τα χαρακτηριστικά που θαυμάζουν σε άλλους
Το πως μιλάμε στα παιδιά μας γίνεται η εσωτερική τους φωνή
Είσαστε γονείς; Έχετε αναρωτηθεί πως επιδρά η χροιά της φωνής σας στα παιδιά σας;
Επιμέλεια: Europalso Νίνα Καλούτσα υψίφωνος, καθηγήτρια φωνητικής , Μa Κρατικό Ωδείο Τσαϊκόφσκυ της Μόσχας Σε αυτό το άρθρο θα δώσουμε πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες για πράγματα που είναι μέσα στην καθημερινότητα μας, αλλά που συχνά αγνοούμε τη δυναμική τους στην εξέλιξη και την πρόοδο των παιδιών μας. Πριν από αυτό όμως, θα σας πω μια ιστορία: Μία μαθήτριά μου, γνωστή πρωταγωνίστρια σήμερα, όταν πρωτοήρθε για μάθημα φωνητικής σε μένα, αρνιόταν να με πιστέψει, όταν της έλεγα ότι έχει πολύ καλή φωνή και ότι μπορεί να διεκδικήσει κεντρικό ρόλο σε μιούζικαλ. Ανέφερε χαρακτηριστικά πως, όταν επιχειρούσε να τραγουδήσει ως παιδί, ο πατέρας της φώναζε: «Σταμάτα με την γαϊδουροφωνάρα!». Το να την βοηθήσω να «στήσει» τη φωνή της από τεχνικής απόψεως, ήταν σχετικά απλό. Το δύσκολο ήταν να πιστέψει στον εαυτό της, ότι πράγματι μπορεί να τα καταφέρει. Εκεί χρειάστηκε πολύ επιμονή από εμένα ότι πράγματι μπορεί να το καταφέρει. Εστιάσαμε στο να φύγει ο εσωτερικός κόμπος που δημιουργήθηκε τότε στο τετράχρονο κοριτσάκι, όταν ο σπουδαιότερος άνθρωπος στον κόσμο, ο πατέρας, ακύρωσε -άθελά του ίσως- με μία του λέξη, όλη την εσωτερική επιθυμία για έκφραση των συναισθημάτων, μέσα από το τραγούδι. Ούτε καν συνειδητοποιούσε -η κατά τα άλλα θαυμάσια ηθοποιός- ότι το «κουβαλούσε». Λίγη χρήσιμη επιστήμη Είναι ευρέως γνωστό ότι το αυτί αρχίζει να σχηματίζεται στο έμβρυο κατά τον τέταρτο κιόλας μήνα της κύησης. Η ακοή είναι η πρώτη αίσθηση που αναπτύσσεται. Οι φωνές λοιπόν που ακούει το έμβρυο και κατόπιν το βρέφος, παίζουν τεράστιο ρόλο για την μετέπειτα ζωή του. Κυρίως η φωνή της μητέρας, με την οποία συνδέεται το παιδί για όλη του τη ζωή μέσα από τη μήτρα. Το ηχητικό περιβάλλον, στο οποίο μεγαλώνει ένα παιδί, είναι εξίσου σημαντικό για την ψυχή του, με την καθαριότητα για το σώμα του. Η φωνή της μητέρας, του πατέρα, της πρώτης δασκάλας, χαράζονται βαθιά στο νευρικό του σύστημα. Σύμφωνα με τον διάσημο ΩΡΛ και ερευνητή της φωνής Αλφρέντ Τοματίς οι εμπειρίες αυτές πραγματικά, μεταμορφώνουν τη φωνή του παιδιού. Μετά από πολύχρονες έρευνες απέδειξε ότι το αυτί ρυθμίζεται (κυριολεκτικά καλουπώνεται), σύμφωνα με τις φωνές αυτών των ανθρώπων. Έτσι, ξαναγυρνώντας στο αρχικό παράδειγμα της ηθοποιού, το παιδί όταν βάλλεται από μία επιθετική φωνή, δημιουργεί ζώνες «τύφλωσης» και αποκλεισμού στο αυτί του. Το αυτί καταργεί τη λήψη ορισμένων συχνοτήτων. Όπως ακριβώς αποστρέφει κάποιος το βλέμμα του μπροστά από ένα ανυπόφορο θέαμα. Αυτή η «ακουστική έρημος», αποτελεί την απαρχή των μελλοντικών μαθησιακών δυσκολιών. Είναι σαν να πέφτει ένα συναισθηματικό πέπλο που περιορίζει το παιδί. Το αντίθετο ακριβώς συμβαίνει, όταν το ηχητικό περιβάλλον είναι θετικό. Όταν τα πρώτα χρόνια της ζωής του το παιδί ακούει τραγούδια, γλυκές και τρυφερές φωνές με καθαρή άρθρωση, όταν ενθαρρύνεται να τραγουδά, να μιλά και να επικοινωνεί έστω ακαταλαβίστικα, τότε η χροιά της φωνής του γίνεται πιο αρμονική, η ροή του λόγου πιο ρευστή και ο τόνος της φωνής του πιο ζωντανός. «Το τραγούδι είναι η βασιλική οδός που οδηγεί στην ομιλία και τη μάθηση. Ακόμη και τα τραγουδάκια του νηπιαγωγείου αποτελούν μία προσέγγιση των βασικών ρυθμών της γλώσσας και εναποθέτουν λέξεις και φράσεις στο μυαλό των παιδιών, όπως ακριβώς τα ψάρια αφήνουν τα αυγά τους στα ποτάμια. Προετοιμάζουν το έδαφος για τον λόγο.» υπογραμμίζει ο Τοματίς. Ας έχουν το νου τους λοιπόν οι γονείς που αναθρέφουν παιδιά. Με ποιον τόνο απευθύνονται συνήθως; Πως ηχεί η φωνή τους; Ποιες λέξεις χρησιμοποιούν; Πως είναι η άρθρωσή τους; Σε τι ηχητικό περιβάλλον εκθέτουν τα παιδιά; Τι μουσική ακούν οι ίδιοι και τα παιδιά τους; Ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να μιλούν; Να τραγουδούν; Τραγουδούν όλοι μαζί; Αφιερώνουν χρόνο για να τα ακούν; Ποιες εκπομπές στην τηλεόραση παρακολουθούν τα παιδιά τους; Μήπως η φωνή των ενηλίκων ηχεί διαρκώς απειλητικά; Ή βραχνή; Ή «καπνισμένη»; Μήπως ηχεί άβουλη ή σπάει; Μήπως ηχεί ένρινα; Και πολλές άλλες περιπτώσεις φωνών που επιδρούν υποσυνείδητα στα μικρά βλαστάρια τους. Με άλλα λόγια η ψυχική διάθεση, στην οποία έχει «κολλήσει» ο γονιός, «περνά» δια μέσω της φωνής και επηρεάζει αρνητικά το παιδί. Το καλό είναι ότι οποιοδήποτε ηχητικό περιβάλλον μπορεί να βελτιωθεί αισθητά και μία Ειδικός Φωνής μπορεί να βοηθήσει σε αυτό, με πολλούς τρόπους. Μερικές φορές χρειάζεται να βελτιωθεί η φωνή των γονιών. Άλλες φορές, αρκεί απλά να δοθεί μεγαλύτερη σημασία στην μεταξύ τους σύνδεση, με σωστότερη επιλογή της μουσικής και τραγουδιών για τα παιδιά. Έτσι βελτιώνεται η υγιής επικοινωνία των γονιών με το παιδί και το δεύτερο μεγαλώνει αρθρώνοντας, μιλώντας και τραγουδώντας απρόσκοπτα χωρίς εσωτερικούς κόμπους και αποκλεισμούς, οι οποίοι έχουν συχνά ως επακόλουθο –όπως προ είπαμε – μαθησιακές δυσκολίες.Οι γονείς που ζητούν πολλά
EUROΠαρατηρούμε ότι πολλοί έφηβοι, αλλά και μικρότερα παιδιά, που πιέζονται από τους γονείς ή τους δασκάλους τους να αριστεύουν, σταδιακά απομακρύνονται από εκείνους.
Επιμέλεια: Europalso Δημήτρης Παπαδημητριάδης MD MSc, ψυχίατρος – ψυχοθεραπευτής Ενίοτε εκδηλώνουν έντονες αντιδράσεις με κάθε αφορμή, κι άλλοτε κλείνονται στον εαυτό τους, ή ακόμη – ακόμη αναζητούν καταφύγιο πίσω από την οθόνη του υπολογιστή ή του κινητού. Η κοινωνία μας είναι σφόδρα ανταγωνιστική. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, όπου όλοι προσπαθούν να αποκτούν όσα το δυνατόν περισσότερο χαρτιά και πιστοποιήσεις για να αισθάνονται ασφαλείς, είναι εντελώς φυσικό ότι οι γονείς ανησυχούν για το ενδεχόμενο τα δικά τους παιδιά να μείνουν πίσω, να υστερήσουν στις αναγκαίες δεξιότητες για την επιβίωσή τους και τελικά να αποτύχουν. Κι όμως, η ίδια η επιτυχία σχετίζεται καταρχήν με ψυχολογικές ικανότητες και δευτερευόντως με την ποσοτικοποίηση της επίδοσης. Για παράδειγμα, είναι συνάρτηση της αισιοδοξίας, δηλαδή εκείνης της στάσης ζωής από την οποία αντιμετωπίζει κανείς τον κόσμο ως ένα θετικό μέρος, όπου όλες οι απογοητεύσεις και οι ματαιώσεις μπορούν να αναιρούνται από την ελπίδα και με την ενδιάθετη τάση ότι όλα μπορούν να διορθώνονται προς το καλύτερο. Επίσης, συνδέεται με τη φυσική, ανθρώπινη περιέργεια, που είναι το καύσιμο στην κάμινο της μάθησης. Εξαρτάται, ακόμη, από την αυτοεκτίμηση, που αφορά στην εγγενή εμπιστοσύνη προς τον εαυτό ως ικανό να διαχειρίζεται αρνητικά συναισθήματα και να αντεπεξέρχεται στα εμπόδια και στις αντιξοότητες της ζωής. Αυτές οι ψυχολογικές δεξιότητες ευδοκιμούν στο έδαφος της σταθερής και ασφαλούς σχέσης των γονέων με τα παιδιά τους. Μια τέτοια σχέση είναι εφικτή μόνο όταν οι γονείς παρέχουν ζωτικό χώρο στα παιδιά τους. Με τη διαρκή υποστηρικτική τους παρουσία – κατά την οποία ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους – χωρίς όμως τον συνεχή έλεγχο και την πνιγηρή υπεραπασχόλησή μαζί τους. Ειδικά, όμως, σε ό,τι αφορά στην επίδοση, η υπερεγρήγορση των γονέων για τους βαθμούς, κατά απόλυτα ειρωνικό τρόπο ανατροφοδοτεί ανασταλτικά τόσο την ψυχολογική, όσο και την ακαδημαϊκή εξέλιξη των παιδιών. Όταν οι γονείς επενδύουν υπερβολικά στην επίδοση, τα παιδιά είναι λιγότερο πιθανό ότι θα αναπτύξουν τα δικά τους, βιώσιμα και μακροπρόθεσμα κίνητρα γι’ αυτήν. Καθιστώντας το διακύβευμα πολύ υψηλό, συντηρείται ένα συναίσθημα φόβου που οδηγεί τα παιδιά και τους εφήβους να υιοθετούν εκείνες τις στάσεις που θα είναι ικανές να αποτρέπουν κάθε σφάλμα με κάθε κόστος. Αυτό το επίπεδο στρες εξωθεί στην αποφυγή της μελέτης, παροπλίζει τις εκτελεστικές λειτουργίες, καταστέλλει την περιέργεια και την ενασχόληση με νέες προκλήσεις και αυξάνει το δυναμικό ανειλικρίνειας των παιδιών προς τους γονείς τους. Ένα παιδί που συνεχώς επιπλήττεται για τους βαθμούς του και επιστρέφει στο σπίτι με ντροπή ή με ενοχές, ενδέχεται να αρχίσει να νιώθει θυμό, ή δυσαρέσκεια για την οικογένεια. Υιοθετεί ολοένα και πιο αντικοινωνικές συμπεριφορές, όπως η άρνηση να συμμορφώνεται με κανόνες. Εκδηλώνει συχνές λεκτικές εκρήξεις, φλερτάρει με την παραβατικότητα, αρνείται να διαβάζει και να βάζει στόχους που θα ικανοποιούν τους γονείς του, ή στη χειρότερη γίνεται ευάλωτο στην κατάθλιψη και στο χρόνιο άγχος. Μερικοί έφηβοι είναι, βέβαια, σε θέση να συμμορφώνονται υπό πίεση. Αλλά αυτή η συμμόρφωση υπονομεύει την πραγματική επίλυση των προβλημάτων με προσωπική κρίση και αυτόνομη σκέψη. Καθυστερεί την εγκατάσταση αυτοδυναμίας και την καλλιέργεια σθένους. Χωρίς το περιθώριο να βρίσκουν το δικό τους τρόπο στα πράγματα, οι έφηβοι αποτυγχάνουν να χτίσουν μια αντίληψη του εαυτού που θα κινητοποιείται από μέσα. Σε μια τέτοια ψυχική κατάσταση, βρίσκονται μπερδεμένοι ανάμεσα στην εύκολη απογοήτευση από τις τυχόν ατέλειές τους και στην αίσθηση ότι δεν θα πρέπει να χρειάζονται βοήθεια. Εκεί, βυθίζονται σιωπηλά κάτω από το βάρος της συνεχούς πίεσης “να είναι πρώτοι”, και παγιδεύονται στην προσπάθειά τους να αποφεύγουν συναισθήματα απελπισίας και ντροπής, ενώ την ίδια στιγμή αισθάνονται ότι ο κόσμος τους είναι εύθραυστος. Πρόκειται για αυτό το οριακό σημείο στο οποίο οι θεραπευτές ακούμε έναν έφηβο να μας εξιστορεί πως θα προτιμούσε να μη ζει παρά να απογοητεύει τους γονείς του… Κι έπειτα, η υπερενασχόληση των γονέων με την αποτίμηση της πνευματικής προσπάθειας, μοιραία οδηγεί τα παιδιά να εξαρτώνται υπερβολικά από τη δική τους αξιολόγηση σ’ ένα ακόμη μεγαλύτερο βάθος χρόνου. Αλλά ο εθισμός στην εξωτερική έγκριση και επιδοκιμασία κάνει τους ανθρώπους “τοξικομανείς” για αυτοεκτίμηση. Χρειάζονται αδιάλειπτα την εξωτερική απόδειξη της αξίας τους και αναπτύσσουν μια μόνιμη ανάγκη για την επικύρωση από τους άλλους ώστε να αισθάνονται κάποια εσωτερική σταθερότητα. Εγκλωβίζονται σ’ ένα φαύλο συναισθηματικό αγώνα. Επιτρέψτε μου να υπογραμμίσω σε αυτό το σημείο, ότι η οριοθέτηση της σχέσης με τα παιδιά είναι πάντα χρήσιμη και απαραίτητη. Αλλά τα όρια είναι οι προσωπικές γραμμές ιδιοκτησίας που καθορίζουν ποιοι είμαστε, για ποια πράγματα είμαστε υπεύθυνοι οι ίδιοι και που έχουμε περιορισμούς. Αυτό σημαίνει ότι τα όρια αφορούν στην κάθε πλευρά ξεχωριστά. Με τα όρια δεν εννοούμε τις παρεμβάσεις, αλλά πόσο διακριτοί είναι οι ρόλοι και οι υποχρεώσεις των δύο. Οι γονείς που έχουν υπερβολικό άγχος για τα παιδιά τους συχνά υπερλειτουργούν για λογαριασμό τους και τότε τα όρια της μεταξύ τους σχέσης γίνονται πολύ θολά. Εξάλλου, όταν οι γονείς υποκαθιστούν τα παιδιά τους στην οργάνωση της μελέτης ή, πολύ περισσότερο, στον επαγγελματικό προσανατολισμό τους, διεγείρεται ο μηχανισμός της ψυχολογικής αντίστασης. Εκείνη, δηλαδή, η έμφυτη λειτουργία που ενεργοποιείται σε κάθε άνθρωπο, κάθε φορά που αποστερείται ελευθεριών και δικαιωμάτων με την έντονη και άκαμπτη παρότρυνση προς μια κατεύθυνση. Αυτή η ψυχολογική αντίδραση που εκδηλώνεται τη στιγμή ακριβώς που καταλύονται τα όρια, οδηγεί αυτόματα έναν άνθρωπο οποιασδήποτε ηλικίας στην αντίθετη θέση. Ιδιαίτερα, δε, ένα παιδί χωρίς το ανεπτυγμένο αισθητήριο του ενήλικα, που ακούει το ίδιο μήνυμα επανειλημμένα και αρχίζει να το αντιμετωπίζει ως φορτισμένο με πολύ αρνητικό πρόσημο. Συμπερασματικά, θα ήθελα να προτρέψω τους γονείς από το βήμα που μου παρέχετε, να ενθαρρύνουν τα παιδιά τους για το καλύτερο, χωρίς να γίνονται επικριτικοί όταν οι βαθμοί τους δεν είναι απόλυτα ικανοποιητικοί. Δεν είναι σκόπιμο να βιάζονται στην ετυμηγορία τους, ότι το παιδί δεν προσπάθησε αρκετά, ή ότι τεμπέλιασε. Όπως επίσης δεν είναι σκόπιμο, να εμπλέκονται υπερβολικά στην προσπάθεια των παιδιών και στην οργάνωσή τους. Να εγκαταλείπουν την τελειομανία και να αποδέχονται τα σφάλματα των παιδιών, στο πλαίσιο των δικών τους ενεργειών, σαν οδηγά σημεία της ζωής. Να μην επιμένουν σε πολλές, πρόσθετες, εξωσχολικές δραστηριότητες σε βάρος της ανάγκης των παιδιών για παιχνίδι και ανεμελιά. Η επιβίωση, η καταξίωση και η ευτυχία τους στην ενήλικη ζωή προϋποθέτει ψυχική υγεία. Το δίχως άλλο, αυτή η ευαίσθητη ισορροπία θεμελιώνεται οπωσδήποτε κατά την παιδική και εφηβική ηλικία.Είσαι μαθητής; Μάθε τα SOS της διατροφής σου!
Η σχολική ηλικία είναι ο κατάλληλος χρόνος για να υιοθετήσουν τα παιδιά ισορροπημένες διατροφικές συνήθειες που θα κουβαλάνε μαζί τους μια ζωή, να εξοικειωθούν με τη φυσική δραστηριότητα και τελικά να γνωρίσουν καλύτερα το σώμα τους και τον οργανισμό τους.
Επιμέλεια: Europalso Δρ. Αναστάσιος Παπαλαζάρου, Κλινικός Διαιτολόγος-διατροφολόγος Με τη συνεργασία της Τσικνή Χρυσούλας, Κλινική Διαιτολόγος-διατροφολόγος Είναι η περίοδος που αρχίζουν να έχουν μια πολυάσχολη κοινωνική ζωή από την οποία επηρεάζεται ακόμη και η διατροφή τους οπότε έμμεσα είναι και το «πάτημα» για να επιλέξουν το δικό τους τρόπο ζωής άρα και τις διατροφικές τους συνήθειες. Τι θα λέγατε, λοιπόν, να μοιραστούμε μικρά μυστικά για το σχολείο που θα προσφέρουν στα παιδιά ισορροπημένα διατροφικά πρότυπα; Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται! Όπως σίγουρα θα έχετε ακούσει και διαβάσει πολλάκις, είναι σημαντικό να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να καταναλώνουν πρωινό. Έρευνες δείχνουν ότι ένας καλός ύπνος το βράδυ σε συνδυασμό μ’ ένα πλήρες πρωινό βοηθά τα παιδιά να έχουν καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο, μεγαλύτερη ικανότητα μάθησης και μνήμης, να συμμετέχουν περισσότερο στην τάξη αλλά και να έχουν καλύτερη συγκέντρωση. Επιλογές:- 1 μπολ δημητριακά ολικής άλεσης με γάλα χαμηλών λιπαρών και φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα είναι πάντα μια ιδανική επιλογή γεμάτη ενέργεια και θρεπτικά συστατικά για όλη την οικογένεια.
- Σάντουιτς ή σπιτική πίτα με έτοιμο κατεψυγμένο φύλλο υψηλής θρεπτικής αξίας για να γλυτώσετε χρόνο, τα οποία μπορείτε να γεμίσετε με τυρί, κοτόπουλο και διάφορα λαχανικά όπως πιπεριές, μανιτάρια, ντομάτα κτλ.
- Σαλάτα με διάφορα λαχανικά, αυγό, τυρί χαμηλό σε λιπαρά και κομμάτια φρυγανιάς ή κρουτόν.
- It’s snack time! Τα σνακς είναι ένα σημαντικό μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής για παιδιά με ενέργεια και επιδόσεις. Τα παιδιά αυτής της ηλικίας μπορεί να έχουν διακυμάνσεις στην όρεξη, ανάλογα με τα επίπεδα της φυσικής τους δραστηριότητας, έτσι ώστε να τους επιτρέψει να επιλέξουν πόσο πρέπει να φάνε καθώς τους προσφέρεται μια μεγάλη ποικιλία υγιεινών τροφών. Μερικά παιδιά τρώνε μικρές ποσότητες στο βραδινό τους γεύμα, οπότε πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το απογευματινό τους σνακ είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά.Προτάσεις για σνακ:
- Ένα τοστ με τυρί χαμηλό σε λιπαρά, 1 κουτ. γλυκού φυτική μαλακή μαργαρίνη και διάφορα λαχανικά όπως ντομάτα κτλ
- 1 μπάρα δημητριακών ολικής άλεσης μαζί με 1 μερίδα φρούτο όπως 1 μπανάνα
- 1 ποτήρι 100% φυσικό χυμό φρούτων μαζί με 3-4 κράκερς σικάλεωςΟικογενειακή υπόθεση! Για τους μαθητές, τα οικογενειακά γεύματα είναι μια ευκαιρία να μοιραστούν και να μιλήσουν για τις δραστηριότητες και τα γεγονότα της ημέρας. Το βραδινό γεύμα θα μπορούσε να είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για αυτό. Θυμηθείτε… όταν βρίσκεστε στο τραπέζι με το παιδί αφήστε το να αποφασίσει πότε χόρτασε και αποφύγετε να το πιέζετε να φάει κι άλλο από τη στιγμή που δεν το θέλει. Έτσι, θα κάνετε το οικογενειακό γεύμα μια ευχάριστη στιγμή της ημέρας. Επίσης, καθώς γευματίζετε μαζί του μπορείτε να το διδάξετε μερικά απλά πράγματα για τη διατροφή, όπως ότι «το γάλα κρατά γερά τα κόκαλά σου» ώστε να αρχίσει να αντιλαμβάνεται τη θρεπτική αξία κάποιων τροφίμων τα οποία μετά γίνονται συνειδητές επιλογές τους.Για να μην πείτε το νερό… νεράκι! Τα παιδιά θα πρέπει να ενθαρρύνονται να πίνουν αρκετά υγρά κατά τη διάρκεια της ημέρας. Και σίγουρα όταν λέμε για υγρά το νερό είναι το πρώτο που μας έρχεται στο μυαλό, όμως δεν είναι και το μόνο μέσο ενυδάτωσης. Το γάλα, οι 100% φυσικοί χυμοί φρούτων αλλά και τα αναψυκτικά με προτίμηση σε light/zero μπορούν και αυτά κάλλιστα να συνεισφέρουν σημαντικά. Και μάλιστα, μπορεί να είναι και απαραίτητα για την ενυδάτωση των παιδιών. Μελέτες έχουν δείξει ότι καταναλώνοντας ποικιλία υγρών πετυχαίνουμε πιο εύκολα το στόχο μας για ενυδάτωση. Οπότε βάλτε ποικιλία!Τα παιδιά της σχολικής ηλικίας είναι σε θέση να μάθουν και να υιοθετήσουν τον ισορροπημένο τρόπο ζωής. Μην ξεχνάτε ότι σε αυτή την ηλικία, «ρουφάνε τη γνώση» σα σφουγγάρια! Εσείς, πόσο έτοιμοι είστε να τους προσφέρετε την καθοδήγηση που χρειάζονται;
Η ΕΥΕΞΙΑ ΓΕΛΙΟΥ ΣΤΗΝ ΜΑΘΗΣΗ
Τα Oφέλη της Ευεξίας Γέλιου στην ζωή μας
Επιμέλεια: Europalso ΕΛΕΝΗ MAΡΙΑ ΚΟΝΤΟΡΑΒΔΗ: ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΕΥΕΞΙΑΣ ΓΕΛΙΟΥ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ EUROPALSO “Τι μπορώ να κάνω για να βελτιώσω τη ζωή μου και να της προσδώσω μια θετική αντιμετώπιση και στάση; ” Η ευεξία γέλιου είναι μια διασκεδαστική και απλή μορφή άσκησης που σε κάνει να νιώθεις καλά. Χρησιμοποιεί την ενέργεια του γέλιου για να πετύχει την υγεία και την ευεξία, στο σώμα, το πνεύμα και την ψυχή. Oφέλη της Ευεξίας Γέλιου στην ζωή μας Οι ασκήσεις ευεξίας γέλιου είναι σημαντικές για τα οφέλη στον οργανισμό μας όπως: Σωματικά /Φυσιολογικά οφέλη: το γέλιο είναι επιστημονικά αποδεδειγμένος σύμμαχος στην ίαση- Μας παρέχει σημαντικές φυσικές άμυνες ενάντια σε ασθένειες
- Δρα ως προληπτική και συμπληρωματική ιατρική
- Δυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθά στη διατήρηση της καλής υγείας
- Είναιαντιγηραντικό. Αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος στο πρόσωπο και τρέφει το δέρμα, κάνοντάς το να λάμπει
- Προκαλεί θετικά συναισθήματα
- Βελτιώνει τη συνεργασία, την επικοινωνία και τις σχέσεις
- Ενισχύει την δημιουργικότητα και βελτιώνει την αίσθηση του χιούμορ
- Βοηθά στην καταπολέμηση της κατάθλιψης, της νευρικότητας και των ψυχοσωματικών διαταραχών
- Βοηθά να αποκτήσουμε περισσότερη αυτοπεποίθηση και βελτιώνει την αυτοέκφρασή μας
- Μαθαίνουμε καλύτερα μαζί – Δυναμική θετικής ομάδας
- Μαθαίνουμε παίζοντας – Τα παιδιά μαθαίνουν αυτά που βιώνουν
- Μαθαίνουμε από την αποτυχίας μας – Την αναγνωρίζουμε και μας προκαλεί να γίνουμε καλύτεροι
- Μαθαίνουμε με χαρά – Βάζουμε το γέλιο στη ζωή μας
- Μαθαίνουμε καλλιεργώντας την φαντασία μας
- Μαθαίνουμε να αναπύσσουμε την αυτοπεποίθησή μας
- Μαθαίνουμε καλύτερα με σωστές αναπνοές
- Κοιταχτείτε στα μάτια και δώστε χειραψία, καθώς γελάτε μεταξύ σας. Επαναλάβετε την άσκηση με όσα περισσότερα άτομα μπορείτε.
- Χτυπήστε τα χέρια σας σε ρυθμό 1-2, 1-2-3 καθώς τραγουδάτε συγχρονισμένα ¨Χο! Χο!, Χα! Χα! Χα!
- Μάσκα χαμόγελου. Εισπνεύστε καθώς υποδύεστε ότι φοράτε την μάσκα του γέλιου. Εκπνεύστε καθώς χαλαρώνετε. Επαναλάβετε 3 φορές.
- Απευθυνθείτε ο ένας στον άλλον, λέγοντας την ακόλουθη πρόταση όσο πιο πειστικά μπορείτε: «Έχω τόσες πολλές ιδέες, η ζωή με εμπνέει!»
ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΘΕΙ
Οδηγός για γονείς, για παιδιά που δυσκολεύονται στην τάξη!
Επιμέλεια: Europalso Αγνή Μαριακάκη, Ψυχολόγος, Κοινωνική Ερευνήτρια Η δασκάλα έχει πει πως εκεί γύρω στα Χριστούγεννα, τα παιδιά θα μπορούν να διαβάζουν πλέον στην πρώτη τάξη του Δημοτικού. Αλλά η Ελενίτσα, ολοφάνερα δυσκολεύεται πολύ και έχει φτάσει Φεβρουάριος χωρίς να τα πολυκαταφέρνει, ενώ η μαμά της ήδη κοιτάζει με λαχτάρα τις συμμαθήτριες και φίλες της που τα διαβάζουν ήδη νεράκι! Ο Νίκος μελετά στο σπίτι μέχρι αργά το βράδυ, δοκιμάζοντας τα νεύρα της μητέρας του. Άλλες μαμάδες λένε πως τα παιδιά τους τελειώνουν τη μελέτη στο σπίτι μέσα σε μία ωρίτσα το πολύ… γιατί ο δικός της χρειάζεται 2 ή 3 ώρες ατέλειωτες βασανιστηρίου και για τους δυό τους, για να τελειώσει τα μαθήματά του; Άλλα παιδιά παίζουν στα δάχτυλα τα ανώμαλα ρήματα στα αγγλικά, αλλά ο Γιώργος δεν έχει ακόμα μπει στο νόημα! Η μητέρα του ονειρευόταν έναν άριστο μαθητή και νιώθει αποκαρδιωμένη. Η δασκάλα του όμως ξέρει, ότι είναι ένα άριστο παιδί και πρέπει να βοηθήσει τη μητέρα αυτή να δει τις δυνατότητές του, παρά τη δυσκολία του να συμβαδίσει με την υπόλοιπη τάξη. Είναι ενδιαφέρον ότι μετράμε πολλά πράγματα με το ρολόι του χρόνου και αξιολογούμε ή συγκρίνουμε συνέχεια το πόσο γρήγορα ή αργά εξελισσόμαστε σε σχέση με τους άλλους. Για παράδειγμα, κοιταζόμαστε στον καθρέφτη και θέλουμε το ρολόι να πηγαίνει όσο γίνεται πιο αργά απο το μέσο όρο, ώστε να δείχνουμε πιο νέοι απο την ηλικία μας… ωστόσο στα παιδιά μας δεν επιτρέπουμε το ρολόι της μάθησης να πηγαίνει πιο αργά απο το μέσο όρο, έστω κι αν είναι απολύτως φυσιολογικό να συμβαίνει κάτι τέτοιο σε κάποια παιδιά. Δεν είναι ρομπότ τα παιδιά μας. Δεν εξελίσσονται όλα με τον ίδιο ρυθμό και με την ίδια ταχύτητα. Έτσι είναι η φύση. Καθορίζει ώστε κάθε πλάσμα της να είναι ξεχωριστό και ανόμοιο. Μια μοναδική περίπτωση. Το δικό μας το παιδί θα θέλαμε να μαθαίνει ταχύτερα κι ευκολότερα απο κάθε άλλο, αν είναι δυνατόν. Όμως, αποφασίζουμε χωρίς να λογαριάζουμε το τι είναι φυσικό να συμβαίνει σε ένα παιδί. Για παράδειγμα, η φύση το θέλει, κάποια λουλούδια να ανθίζουν γρηγορότερα και κάποια να θέλουν το χρόνο τους… Θέλει υπομονή. Θέλει να εμπιστεύεσαι το μπουμπούκι, ότι στη δική του ώρα θα αποκαλύψει τη δόξα, και τις δυνατότητές του για ωριμότητα. Όταν βλέπουμε ένα μπουμπούκι, δεν αναρωτιόμαστε αν θα τα καταφέρει να ανθίσει. Όταν βλέπουμε ένα παιδί να καθυστερεί να ανθίσει, το επιβαρύνουμε με τις προδομένες προσδοκίες μας να είναι αυτό, τάχα, «το εξυπνότερο», κι έτσι στην πράξη προδίδουμε τις δυνατότητές του να εκφράσει τον βέλτιστο εαυτό του, με τον δικό του τρόπο. Πώς θα βοηθήσουμε και θα στηρίξουμε επομένως το παιδί που μένει πίσω και αργεί να συμβαδίσει με την υπόλοιπη τάξη; Θα τα καταφέρει καλύτερα, εάν στηρίζεται στην εμπιστοσύνη μας. Κάποτε μοιράστηκε μαζί μου την ιστορία του ένας νέος, που ασχολείται πολύ επιτυχημένα σήμερα με τις νέες τεχνολογίες. Λέει ο ίδιος: «στο σχολείο ήμουν φριχτός μαθητής, ειδικά σε ότι είχε να κάνει με τη γλώσσα, την ορθογραφία, την έκθεση. Η μητέρα μου ήταν έξαλλη μαζί μου, και μαλώναμε σε καθημερινή βάση για τα μαθήματά μου. Θεωρούσα τον εαυτό μου εντελώς βλάκα, κι ακόμα περισσότερο στα αγγλικά, όπου δεν καταλάβαινα τίποτα. Η κυρία Νίκη, η δασκάλα των αγγλικών μου, συνήθιζε να μου λέει… «τα αγγλικά μαθαίνονται όπως ψήνεται το αρνί στο φούρνο… δηλαδή πρέπει να μείνει το ψητό στο φούρνο ώρες, σε σωστή φωτιά… κάπως έτσι «ψήνεις» και εσύ τα αγγλικά σου, κι όταν θα «έχουν γίνει», θα τα ξέρεις στο τέλειό τους. Τότε έλεγα, μα τι βλακείες λέει η κυρία Νίκη. Είναι απίστευτο, αλλά και αγγλικά έμαθα, κι άλλα πολλά… στο τέλειό τους, όπως μου έλεγε η δασκάλα μου. Η απόλυτη όμως εμπιστοσύνη της, στις ικανότητές μου, έστω και σε… αργό ψήσιμο, με κράτησαν σε δυσκολίες που συνάντησα, πολύ μετά που τέλειωσα τις σπουδές μου. Όταν αργότερα, πάλευα με δυνατές προκλήσεις, έλεγα στον εαυτό μου «τουλάχιστον ας πιστεύω σ’ αυτό που έβλεπε η κυρία Νίκη σε μένα… κάτι ήξερε αυτή». Ας βρούμε τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνει καλύτερα κάθε παιδί……… Ειδικά τα παιδιά που μένουν πίσω στη μάθηση, έχουν το καθένα, το δικό τους «κουμπί». Δεν μαθαίνουν όλα τα παιδιά, με τον ίδιο τρόπο. Κι αν θέλουμε να στηρίξουμε ένα παιδί που δυσκολεύεται στην αφομοίωση, στη μάθηση, θα πρέπει να βρούμε τον τρόπο που μαθαίνει κι αφομοιώνει καλύτερα. Ο οδηγός μας σε αυτή την επιδίωξη, είναι το ίδιο το παιδί. Τι χόμπυ έχει; Τι του αρέσει πολύ; Τι το συναρπάζει; Σε τι τα καταφέρνει καλά; Εκεί, βρίσκεται το μυστικό! – Ένα παιδί λατρεύει τα σπορ, στοχεύει τέλεια στο καλάθι του μπάσκετ, θέλει να βρίσκεται όλη την ώρα έξω με το ποδήλατό του. Αυτό το παιδί, μαθαίνει καλύτερα εν κινήσει, ίσως! Βάλτο να κάτσει ακίνητο πάνω σε ένα τετράδιο, και το μυαλό του αυτόματα σταματά. Αστο να κινείται σαν εκκρεμές την ώρα που διαβάζει την ιστορία, και διαπιστώνεις ότι τη μαθαίνει ευκολότερα. – Ενα παιδί λατρεύει τη μουσική. Μιλά συνέχεια, μουρμουρίζει στον εαυτό του, και συχνά σιγοσφυρίζει αγαπημένους του σκοπούς. Βάλτο λοιπόν να διαβάζει φωναχτά. Αυτό βοηθά. Συζήτησε με το δάσκαλο τι αποδίδει καλύτερα με αυτό το παιδί στην τάξη. Παρατήρησε πώς παρακινείται στο σπίτι, και με αντίστοιχους τρόπους, ενθάρρυνέ το στη μάθηση. Κάθε παιδί μαθαίνει καλύτερα όταν είναι χαρούμενο. Συχνά η μελέτη στο σπίτι για παιδιά που καθυστερούν, δεν είναι παρά ένα ραντεβού με την … ανικανότητά τους. Κι αυτό, γιατί τα λάθη τους ενώ μελετούν, είναι αφόρητα για τη μαμά. Γιατί οι δυσκολίες στο να μάθουν, κάνουν τη μαμά απογοητευμένη μαζί τους. Η μελέτη στο σπίτι σιγά σιγά τα διδάσκει, ότι δεν τα καταφέρνουν, ότι υστερούν. Γίνεται η μέγιστη καθημερινή αγγαρεία. Είναι υποχρέωση γι’ αυτόν που επιβλέπει στο σπίτι τη μελέτη του παιδιού, να ενθαρρύνει την αποτυχία. Ναι, να την ενθαρρύνει. Να μάθει στο παιδί να μην κολλά στα λάθη του. Να τα αποδέχεται σαν ένα φυσικό σκαλοπάτι της μάθησης. Να τα βλέπει, σαν κομμάτι της διαδικασίας. Πώς αλλιώς θα γίνει το παιδί ατρόμητο μπροστά στις προκλήσεις της μάθησης, όταν τα άλλα παιδιά τρέχουν γρηγορότερα από το ίδιο; Κι ακόμα, είναι σημαντικό για τον γονιό, να επιβραβεύει συνέχεια με το μπράβο, κάθε τι που το παιδί κάνει σωστά και καλά. Όχι μόνο στη μελέτη στο σπίτι, αλλά σε κάθε τι. Συχνά, αγχώνουμε τα παιδιά μας για ό,τι δεν καταφέρνουν, ενώ θεωρούμε αυτονόητη, κάθε τους πρόοδο στα μικρά και καθημερινά. Οι μικρές καθημερινές νίκες τους, είναι το καύσιμο με το οποίο θα στηρίξουμε την αυτοεκτίμησή τους, το κουράγιο τους, το θάρρος, τη δύναμη να αντιμετωπίζουν τις μεγάλες προκλήσεις της ζωής. Κι αυτά τα εφόδια, είναι πολύ σημαντικότερα από το άν το παιδί θα μάθει γρηγορότερα, την παθητική φωνή. Αργά ή γρήγορα, θα κατακτήσει τη γνώση. Το θέμα είναι να κατακτήσει και την τέχνη της ζωής…..ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ
Η «κοινωνική και συναισθηματική μάθηση» αποτελεί πλέον τον πιο έγκυρο και αποτελεσματικό τρόπο μάθησης, όπως αναφέρουν οι τελευταίες έρευνες και οι σπουδαιότεροι επιστήμονες του χώρου.
Επιμέλεια: Europalso Γεώργιος Ζηκόπουλος, Πρόεδρος Π.Σ.Κ.Ι.Κ.Ξ.Γ. Όλα τα παιδιά, λόγω της πλαστικότητας του εγκεφάλου και της συμπεριφοράς, όπως έχουν δείξει μελέτες της νευροεπιστήμης και της ψυχολογίας ευρέως, μπορούν να αναπτύξουν πλέον γνωστικές δεξιότητες και ακαδημαϊκές επιδόσεις που θα εκπλήξουν αφάνταστα τους γονείς. Πέντε είναι τα σημεία αναφοράς της κοινωνικής μάθησης στη τάξη, τα οποία αν τα προσέξουμε και τα υιοθετήσουμε εμείς οι γονείς, όχι μόνο θα δημιουργήσουμε καλύτερες σχέσεις με τα παιδιά μας, αλλά θα τα βοηθήσουμε να αναπτύξουν μια πιο ολοκληρωμένη προσωπικότητα και καλύτερες ακαδημαϊκές επιδόσεις. Αυτές οι πέντε δεξιότητες παρέχουν επίσης τα θεμέλια για υψηλού επιπέδου κοινωνικές σχέσεις γενικότερα και για αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των προκλήσεων της ζωής: ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ- Ποιές είναι οι σκέψεις μου και ποιά είναι τα συναισθήματά μου;
- Από πού προέρχονται και πώς προκαλούνται αυτές οι σκέψεις και αυτά τα συναισθήματα;
- Πώς μπορώ να εκφράσω τις σκέψεις και τα συναισθήματά μου με σεβασμό;
- Πώς μπορώ να αντιμετωπίσω ένα γεγονός διαφορετικά;
- Πώς μπορώ να ανταποκριθώ σε ένα γεγονός όσο γίνεται περισσότερο δημιουργικά και εποικοδομητικά;
- Πώς μπορώ να κατανοήσω καλύτερα τις σκέψεις και τα συναισθήματα των άλλων ανθρώπων;
- Πώς μπορώ να καταλάβω καλύτερα το λόγο για τον οποίο οι άνθρωποι σκέπτονται και αισθάνονται με ένα συγκεκριμένο, δικό τους, τρόπο;
- Πώς μπορώ να προσαρμόσω τις πράξεις μου έτσι ώστε οι διαπροσωπικές μου σχέσεις με διαφορετικούς ανθρώπους να έχουν θετικά αποτελέσματα;
- Πώς μπορώ να επικοινωνώ τις προσδοκίες μου στους άλλους ανθρώπους;
- Πώς μπορώ να επικοινωνώ με τους άλλους ανθρώπους για να καταλαβαίνω και να διαχειρίζομαι τις προσδοκίες που έχουν εκείνοι από εμένα;
- Τι συνέπειες θα έχουν οι πράξεις μου σε εμένα τον ίδιο και στους άλλους;
- Πώς συμβαδίζουν οι επιλογές μου με τις αξίες μου;
- Πώς μπορώ να λύσω τα όποια προβλήματα δημιουργικά;
- Αυξάνουν τις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις
- Μειώνουν την επιθετικότητα και την συναισθηματική δυσφορία στα παιδιά
- Αυξάνουν τις συνεργατικές συμπεριφορές στο σχολείο
- Μειώνουν την αταξία και αυξάνουν την πειθαρχεία
- Βελτιώνουν την θετική τους στάση προς τον εαυτό τους και τους άλλους
- Ενδυναμώνουν τις σχέσεις των παιδιών με τους συνομήλικους τους, τις οικογένειές τους και τους δασκάλους τους
- Προσπαθούν περισσότερο και επιμένουν να αντιμετωπίζουν τις όποιες προκλήσεις
- Αυξάνουν την ψυχική και σωματική τους υγεία
Χοροεσπερίδα Europalso – Φωταέριο
Τηλεοπτική και διαδικτυακή καμπάνια διαφήμισης εξετάσεων ESB και Europalso – UPDATE 10/3/2017
- η ποιότητα εκπαίδευσης στα Κ.Ξ.Γ. Europalso μέσω της συνεργατικής μάθησης στην τάξη και
- η πιστοποίηση των γνώσεων μέσω των εξετάσεων αξιολόγησης Εuropalso.
Η προβολή ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών διαφημιστικών μηνυμάτων
και η δυναμική καμπάνια στο διαδίκτυο,
γίνονται στα πλαίσια των ενεργειών του Προέδρου και του Δ.Σ.
να διαφημιστούν όσο γίνεται καλύτερα και όσο το δυνατόν περισσότερο,
στο κοινό, η συνεργατική μάθηση στην τάξη,
το έργο των Κέντρων Ξένων Γλωσσών και οι Εξετάσεις.
Παροχές γραφείου εξετάσεων προς τα συνεργαζόμενα Κέντρα Ξένων Γλωσσών – Προσομοίωση Προφορικών Εξετάσεων ESB – Cambridge
«Εφηβεία από το Α έως το Ω. Μια Ακαδημία Γονέων (Β- κύκλος)» – 8/3 Δηλώστε συμμετοχή εδώ
Ο Πρόεδρος Γεώργιος Ζηκόπουλος και το Δ.Σ.
σας προσκαλούν στα επιμορφωτικά προγράμματα
για γονείς και κηδεμόνες
«Εφηβεία από το Α έως το Ω. Μια Ακαδημία Γονέων»
Επόμενες συναντήσεις: Τετάρτη, 8/3,
Αθήνα, Θ. Ασκητής
Ελευσίνα
Μετά την μεγάλη επιτυχία που είχε η δράση «Εφηβεία από το Α έως το Ω. Μια Ακαδημία Γονέων» (περίοδος υλοποίησης Νοέμβριος 2015 Ιούνιος 2016), συνεχίζονται οι συναντήσεις εισηγήσεις με επίκεντρο την σωματική, γνωστική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του εφήβου. Η δράση υλοποιείται με τη συνεργασία: των Κ.Ξ.Γ. Europalso, της Μονάδας Εφηβικής Υγείας Νοσοκομείου Παίδων, με επιστημονική υπεύθυνο την κα ’ρτεμις Τσίτσικα, και του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Στις συναντήσεις έγκριτοι και έμπειροι επιστήμονες ενημερώνουν για θέματα ψυχικής υγείας, πρόληψης κινδύνων, διατροφής και οικογενειακών σχέσεων. Σε κάθε συνάντηση, ακολουθούν ερωτήσεις οι οποίες αποτελούν αφορμή για συζήτηση και περαιτέρω συμβουλευτική υποστήριξη των παρευρισκομένων. Στοιχεία Επιμόρφωσης Τόπος: Αθήνα (κέντρο), Πειραιάς, Νίκαια, Ελευσίνα, Νέα Φιλαδέλφεια, Μαρούσι, ’λιμος, Κηφισιά, Χαλάνδρι, Βριλήσσια Χρόνος: 8 μηνιαίες δίωρες συναντήσεις, κάθε δεύτερη Τετάρτη του μήνα. Παροχές: Εγχειρίδιο, σημειώσεις, πρόσβαση σε ηλεκτρονική βιβλιοθήκη, συμβουλευτική υποστήριξη. Συμμετέχοντες: ιδιοκτήτες ΚΞΓ Μέλη Europalso, ή εκπρόσωποί τους: γονείς, συνεργάτες, καθηγητές. Θεματολογία συναντήσεων «Συζητώντας με τους γονείς για τα εμβόλια» Ομιλήτρια: Βασιλική Παπαευαγγέλου, καθηγήτρια παιδιατρικής λοιμωξιολογίας, διευθύντρια Γ παιδιατρικής κλινικής ΕΚΠΑ, Πανεπιστημιακό νοσοκομείο Αθηνών «Αττικόν». Συντονίστρια:Ελένη Αντωνοπούλου, παιδίατρος, επιμελήτρια Α, διευθυντεύουσα παιδιατρικής κλινικής Γενικό Νοσοκομείο Ελευσίνας «Θριάσιο» «Σεξουαλικές ανησυχίες παιδιών και εφήβων» Ομιλητής: Θάνος Ασκητής, Νευρολόγος- Ψυχίατρος και Δρ. Ψυχιατρικής Πανεπιστημίου Αθηνών Παλιότερη εισήγηση «Διατροφικές παγίδες σε παιδιά και εφήβους» Ομιλητής: Δρ. Αναστάσιος Παπαλαζάρου, διαιτολόγος, διατροφολόγος, πρόεδρος Μ.Κ.Ο. «Η διατροφή του παιδιού» Για να δείτε την αφίσα, πατήστε εδώ Για δηλώσεις, ενημέρωση για τους όρους, αλλά και για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία σχετικά με τη δράση, παρακαλούμε να επικοινωνήσετε με το υπεύθυνο γραμματείας, κ. Κώστα Μαλλιάρη, τηλ.: 210-3830752. Εναλλακτικά, το ενδιαφέρον σας μπορείτε να το δηλώσετε στο [email protected], ή στο φαξ 2117600080. Προσοχή: Η δήλωση συμμετοχής είναι απαραίτητη για να λάβετε μέρος στις επιμορφώσεις.