ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΙΔΑΚΤΡΩΝ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ

ΑΝΕΥΡΕΣΗ ΦΟΡΜΑΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ & ΟΔΗΓΙΕΣ

ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ & ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΤΗΣ

 
  1. Πληκτρολογείτε  στο internet την  ηλεκτρονική διεύθυνση www.gge.gr. Ανοίγει η αρχική σελίδα της Γεν. Γραμματείας Εμπορίου και εμφανίζονται στην κορυφή της σελίδας διάφορες επιλογές, (π.χ. «Αρχική», «Γεν. πληροφορίες», «Δράσεις», κ.τ.λ), και «αγγίζετε» τον κέρσορα στην επιλογή «Δράσεις».
  2. Επιλέγετε «Αγορανομικές Διατάξεις»
  3. Επιλέγετε «Αγορανομικές Διατάξεις 2010»
  4. Διαλέγετε το link με αριθμό 1.4 «Φόρμα Φροντιστηρίων Ξένων Γλωσσών»
  5. Εμφανίζεται ένα μήνυμα στην οθόνη σας «Τι θέλετε να κάνετε με το αρχείο FORMA_FROG_XG.xls» και επιλέγετε «’νοιγμα»
  6. Ανοίγει ένα φύλλο excel με επικεφαλίδα «ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ (ΚΕΝΤΡΑ) ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ».
  7. Αντιγράφετε το φύλλο του excel στην επιφάνεια εργασίας και το αποθηκεύετε με όνομα αρχείου τον ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟ ΤΙΤΛΟ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΣΑΣ, ή το ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΤΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ.
  8. Συμπληρώνετε τα πεδία του excel όπως ακριβώς σας ζητούνται και στη συνέχεια το αποθηκεύετε ξανά.
  9. Αποστέλλετε με e-mail το διαμορφωμένο αρχείο στην ηλεκτρονική διεύθυνση ftsirog@eprices.gr. Κατά την αποστολή του e-mail, ως ΘΕΜΑ πρέπει να αναγραφεί η κατηγορία δραστηριότητας, δηλαδή «ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ», καθώς και η περιοχή που βρίσκεται η επιχείρησή σας.
  10. Εκτυπώνετε αποδεικτικό αποστολής του e-mail: Μεταβαίνετε στα «ΑΠΕΣΤΑΛΜΕΝΑ» ή «SENT ITEMS» του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου, όπου εμφανίζεται το e-mail σας προς την ηλεκτρονική διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, με ακριβή ημερομηνία και ώρα αποστολής, και δίνετε εντολή εκτύπωσης (δείτε υπόδειγμα παρακάτω).
ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
  1. Σε περίπτωση που έχετε και τάξεις «junior», αυτές αναγράφονται στο τέλος του αρχείου, κάτω από τις «ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ».
  2. Αν στο Κέντρο σας διδάσκετε παραπάνω από μία (1) γλώσσες, αντιγράφετε τα κελιά του excel, τόσες φορές όσες είναι οι γλώσσες που διδάσκετε στο Κέντρο σας.
ΠΡΟΣΟΧΗ:    Η ΛΗΞΗ  ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΔΙΔΑΚΤΡΩΝ ΕΙΝΑΙ Η 15η ΙΟΥΝΙΟΥ

Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση!

Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση! - Europalso

Ο Πρόεδρος κος Γεώργιος Ζηκόπουλος

και το Διοικητικό Συμβούλιο

ευχαριστούμε, θερμά, τα χιλιάδες Κέντρα Ξένων Γλωσσών και

τις δεκάδες χιλιάδες υποψηφίους,

που συμμετέχουν στις εξετάσεις του Συνδέσμου μας

ESB – CAMBRIDGE – EUROPALSO.

Αναμένοντας και τις δικές σας προτάσεις

για περαιτέρω διεύρυνση των υπηρεσιών μας,

δεσμευόμαστε να μετατρέπουμε τα έσοδα

σε παροχές προς όλους τους συμμετέχοντες.

Σας ευχόμαστε

Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση!

Βεβαιώσεις Σπουδών Europalso

Βεβαιώσεις Σπουδών Europalso - EuropalsoΝΕΟ: EKTΥΠΩΣΗ ΒΕΒΑΙΩΣΕΩΝ ΕΠΙ ΤΟΠΟΥ ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ  (ΑΦΟΡΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ)   Αγαπητοί Συνάδελφοι, Ξεκινάμε τη διαδικασία εκτύπωσης βεβαιώσεων σπουδών (ενδεικτικά), για τους μαθητές των Κέντρων Ξένων Γλωσσών (πατήστε εδώ για δείγμα). Για την παραγγελία, θα πρέπει να συμπληρώσετε το ειδικό έντυπο παραγγελίας, με τα ακριβή στοιχεία (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο, ποσότητα, Δ.Ο.Υ., Α.Φ.Μ.) και να το αποστείλετε ηλεκτρονικά, με φαξ  (2117600080), ή με e-mail ([email protected]). Όσοι έχετε ξανατυπώσει βεβαιώσεις παρακαλείσθε επιπλέον να στείλετε ή να προσκομίσετε ένα δείγμα ή, σε τηλεφωνική επικοινωνία με τη γραμματεία του Συνδέσμου, να επιβεβαιώσετε το προς εκτύπωση κείμενο. Τονίζουμε ότι η επωνυμία πρέπει να συμπεριλαμβάνει υποχρεωτικά τη λέξη «ΚΕΝΤΡΟ». Ελάχιστη ποσότητα παραγγελίας: 50 βεβαιώσεις. Στο κόστος των βεβαιώσεων συμπεριλαμβάνεται Φ.Π.Α. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με τα γραφεία του Συνδέσμου, Γραφείο Εκπαίδευσης, αρμόδια υπάλληλος Μπάκιτα  Γεωργία, τηλ. 210-3830752, εσωτ.4.  

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ EUROPALSO ΜΑΙΟΣ 2017 – ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ EUROPALSO ΜΑΙΟΣ 2017 - ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ - EuropalsoΕξετάσεις EUROPALSO   ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: Γραπτές Εξετάσεις      Σάββατο, 27 Μαΐου                                                             STARS1, STARS2   10.00-11.00                 ELEMENTARY   12.30-14.30 BEGINNERS           10.00-11.30                 BASIC               12.30-15.00   ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ: έως Παρασκευή, 21 Απριλίου  

Mock Interviews – Προσομοίωση Προφορικών Εξετάσεων ESB – Cambridge, στα γραφεία του Συνδέσμου

Με σκοπό την πληρέστερη προετοιμασία των υποψηφίων και την διαφήμιση του Κέντρου σας, προγραμματίζουμε την διεξαγωγή Mock Interviews για τους υποψηφίους σας, στα γραφεία του Συνδέσμου, το Σάββατο, 6 και την Κυριακή, 7 Μαΐου. Η προσομοίωση που αφορά στις εξετάσεις ESB και CAMBRIDGE προσφέρεται από έμπειρους, ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους εξεταστές-συμβούλους. Παρακαλούμε δηλώστε το ενδιαφέρον σας στο γραφείο εξετάσεων του Συνδέσμου, στο 210-3830752 (εσωτ. 1) ή εναλλακτικά με email, στο [email protected], αρμόδια υπάλληλος, κ. Δούκη Μαρίνα. Δηλώσεις Συμμετοχής έως: 26/4 (για όσα Κέντρα Ξένων Γλωσσών δεν έχουν ήδη δηλώσει ενδιαφέρον)  

Ενοικιάζεται χώρος κατάλληλος για ΚΞΓ στην Αγία Παρασκευή

ΕΛΛΗΝΙΚΟ Αγία Παρασκευή Κατάστημα 90 τ.μ., ισόγειο, κατασκευή ’95 Άριστη κατάσταση Το κατάστημα λειτουργεί ως φροντιστήριο ξένων γλωσσών Διαθέτει και υπόγειο 87 τ.μ. Τιμή 800€ 6945 338816 210 7290206 ΕΛΕΥΘΕΡΟ

Επικαιροποίηση Αδειών ΚΞΓ, ανά διετία

Επικαιροποίηση Αδειών ΚΞΓ, ανά διετία - EuropalsoΑγαπητοί Συνάδελφοι,   Σύμφωνα με το Ν. 4093/2012 και τις σχετικές διευκρινιστικές εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας, όλα τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών που έχουν λάβει τη νέα άδεια, οφείλουν να την επικαιροποιούν, ανά διετία, με αναγγελία στον ΕΟΠΠΕΠ.   Απαιτούμενα δικαιολογητικά:
  • Αίτηση Επικαιροποίησης (πατήστε εδώ)
  • Καταβολή χρηματικού ποσού ύψους €50 με κατάθεση στην Εθνική Τράπεζα,
αρ. λογαριασμού: GR02 0110 1250 0000 1255 4003 926 (για Κ.Ξ.Γ.)
  • Δήλωση του ν. 1599/1986 περί μη μεταβολής των προϋποθέσεων χορήγησης της άδειας και των κτηριολογικών προδιαγραφών (πατήστε εδώ)
  • Δήλωση του ν. 1599/1986 ότι ο αιτών δεν έχει την ιδιότητα, ούτε έχει απολυθεί από θέση, δημόσιου υπαλλήλου (πατήστε εδώ)
  • Ασφαλιστική ενημερότητα ΙΚΑ και ΟΑΕΕ
  • Φορολογική ενημερότητα
  • Πιστοποιητικά Πρωτοδικείου
    • Περί μη κατάθεσης αίτησης για κήρυξη του αιτούντος σε κατάσταση πτώχευσης
    • Περί μη κήρυξης του αιτούντος σε κατάσταση πτώχευσης
  Η αναγγελία αποστέλλεται, ταχυδρομικά έως την 31η Μαΐου κάθε δεύτερου έτους, από την ημερομηνία που αναγράφεται στη νέα άδεια. Προσοχή, ο φάκελος υποβάλλεται υποχρεωτικά πριν παρέλθει η διετία (λαμβάνεται υπόψη το έτος).   Σημαντικές επισημάνσεις:
  1. Να εξετάσετε άμεσα την ημερομηνία που αναγράφεται στην τελευταία άδεια που σας έχει στείλει ο ΕΟΠΠΕΠ.
  2. Για να υπολογίσετε αν έχει παρέλθει η διετία, λαμβάνετε υπόψη:
    • την ημερομηνία που αναφέρεται στη Συνεδρίαση της επιτροπής ΕΟΠΠΕΠ (όχι αυτή που αναγράφεται στην κορυφή της σελίδας, κάτω από το bar code) και
    • μόνον το έτος έκδοσης της άδειας σας, και όχι το μήνα. Επί παραδείγματι, πρέπει να ανανεωθούν έως 31 Μαΐου 2017 οι άδειες που έχουν εκδοθεί από 1/1/2015 έως 31/12/2015.
  3. Σε περίπτωση που το ΚΞΓ έχει τη μορφή νομικού προσώπου, π.χ. Ο.Ε.:
    • ο νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας, και οι μέτοχοι ή εταίροι συμπληρώνουν υπεύθυνη δήλωση περί της μη ιδιότητας δημοσίου υπαλλήλου.
    • φορολογική, ασφαλιστική ενημερότητα και πιστοποιητικά πρωτοδικείου εκδίδονται και για λογαριασμό της εταιρείας και για λογαριασμό του νόμιμου εκπροσώπου
  4. Σε περίπτωση που έχετε κάνει τροποποίηση αδείας και τώρα διαθέτετε νέα άδεια ΕΟΠΠΕΠ, με διαφορετικό ΑΦΜ, οφείλετε να κάνετε ανάκληση της προηγούμενης, μη ισχύουσας, άδειας. Απαιτείται αποστολή email στον ΕΟΠΠΕΠ, όπου ο εκπαιδευτικός φορέας με το παλιό ΑΦΜ δηλώνει ότι έχει πάψει να λειτουργεί.
  5. Σε περίπτωση που θέλετε να επικαιροποιήσετε και για φροντιστήριο Μέσης ή/και για ΚΔΒΜ1, οφείλετε να ετοιμάσετε ξεχωριστούς φακέλους για κάθε φορέα. Απαιτούνται:
    • 1 (μία) αίτηση επικαιροποίησης ανά φορέα (ΚΞΓ, Μέσης, ΚΔΒΜ1)
    • 1 (ένα) παράβολο ανά φορέα (κατάθεση σε διαφορετικό IBAN, ανάλογα το Φορέα)
    • πρωτότυπα δικαιολογητικά για το φάκελο επικαιροποίησης του ΚΞΓ
απλές φωτοτυπίες των πρωτοτύπων για το φάκελο επικαιροποίησης των άλλων φορέων   Διευκρινήσεις / πληροφορίες: Βασίλης Παπαδημητρίου, Υποδιευθυντής Συνδέσμου (τηλ: 210-3830752, fax: 211-7600080-2, email: [email protected]  

Πώς να αξιοποιήσετε προς όφελος της επιχείρησής σας τους έγκριτους συμβούλους του Europalso Advisory Offices (UPDATE 7/4)

Πώς να αξιοποιήσετε προς όφελος της επιχείρησής σας τους έγκριτους συμβούλους του Europalso Advisory Offices (UPDATE 7/4) - Europalso

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

O Πρόεδρος κ. Γεώργιος Ζηκόπουλος

και το Διοικητικό Συμβούλιο Π.Σ.Κ.Ι.Κ.Ξ.Γ.

σας προσκαλούν να αξιοποιήσετε προς όφελος της επιχείρησής σας

τους έγκριτους συμβούλους του

Europalso Advisory Offices (E.A.O.)

Τομείς Συμβουλευτικής:

Tax A.O., Φοροτεχνικά, Λογιστικά – Α. Παπαλυμπέρης

Insurances and Retirement A.O., Ασφαλιστικά, Συνταξιοδοτικά – Δ. Μπούρλος

(Επόμενη διαθέσιμη ημέρα για προσωπικά ραντεβού: Δευτέρα, 24/4, 10.00-13.00)

Legal A.O, Νομικά, Εργασιακά – Σ. Σημαντήρης

NonPerforming Loans A.O. (NPL), Εμπορικά, Τραπεζικά (κόκκινα δάνεια) – Ε. Αμπάζη

(Επόμενη διαθέσιμη ημέρα για προσωπικά ραντεβού: Παρασκευή, 28/4, 11.00-14.00)

EOPPEP Helpline Office, Αδειοδοτήσεις Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. – Ν. Μαλαπέτσας

    Α. Ασφαλιστικά, Συνταξιοδοτικά θέματα Υποβάλετε το ερώτημα σας συμπληρώνοντας την ειδική φόρμα (πατήστε εδώ) Επόμενη διαθέσιμη ημέρα για προσωπικά ραντεβού με κ. Μπούρλο, Δευτέρα, 24/4, ώρες 10.00 – 13.00.   Β. Εμπορικά, Τραπεζικά θέματα (κόκκινα δάνεια) Η υπηρεσία παρέχεται με προσωπικά ραντεβού τα οποία είναι απαραίτητο να καθορίζονται με τηλεφωνική επικοινωνία στη γραμματεία του Συνδέσμου μας. Η κα Αμπάζη θα βρίσκεται στα γραφεία του Συνδέσμου μας την Παρασκευή, 28/4, ώρες 11.00 – 14.00.     Επικεφαλής του Europalso Advisory Offices (E.A.O.) είναι ο Πρόεδρος του Συνδέσμου μας, κος Γεώργιος Ζηκόπουλος και αρμόδιος εκ μέρους του διοικητικού προσωπικού, είναι ο υποδιευθυντής του Συνδέσμου μας, κος Βασίλης Παπαδημητρίου. Επικοινωνείτε, τηλεφωνικά 2103830752, ή με e-mail: [email protected], ή με φαξ: 2117600080-2.  

Παράταση Υποβολής Καταστάσεων Εσόδων – Εξόδων Έτους 2016

Έως 10/04/2017 παρατείνεται εκ νέου η ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής των Συγκεντρωτικών Καταστάσεων Εσόδων – Εξόδων, (Συγκεντρωτικές Καταστάσεις Πελατών-Προμηθευτών), έτους 2016.   Πιο συγκεκριμένα: Σύμφωνα με Δελτίο Τύπου, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, (Α.Α.Δ.Ε.), το οποίο δημοσιεύτηκε στο Διαδίκτυο στις 31/03/2017, παρατείνεται εκ νέου,   η ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής, μέσω TAXISNET, των Συγκεντρωτικών Καταστάσεων Εσόδων – Εξόδων για την περίοδο 01/01-31/12/2016, έως τις 10/04/2017.   Για ότι νεότερο θα επανέλθουμε.    

Ανοιχτή Πρόσκληση σε όλα τα Mέλη για συμμετοχή στις Επιτροπές

Ο Πρόεδρος Γεώργιος Ζηκόπουλος

και το Διοικητικό Συμβούλιο Π.Σ.Κ.Ι.Κ.Ξ.Γ

σας προσκαλούν να συμμετέχετε

στις Επιτροπές του Συνδέσμου μας – Mega Council,

που λειτουργούν έχοντας ως θεμελιώδεις άξονες

την προαγωγή του πολιτισμού των αρχών και αξιών

και την οικονομική ευημερία των Κέντρων Ξένων Γλωσσών.

  Οι Επιτροπές στελεχώνονται από εθελοντές – Μέλη και προσφέρουν υποστηρικτικό, συμβουλευτικό και εκπαιδευτικό έργο. Συνολικά, λειτουργούν οι παρακάτω Επιτροπές:
  • Mega Council – Μέγα Συμβούλιο
  • Members’ Intercommunication Office (M.I.C.O.) – Επιτροπή Υποστήριξης Υπηρεσιών Συνδέσμου
  • New Ideas Management System (N.I.M.S.) – Επιτροπή Νέων Ιδεών
  • Special Advisors Committee (S.A.C.) – Επιτροπή Εισηγητών ΛΑΕΚ
  • Specialists Exam Advisors (S.E.A.) ESB – Επιτροπή Εξετάσεων
  • Europalso Member’s Library (E.M.L.) – Βιβλιοθήκη Μελών
  • Assertion Committee – Επιτροπή Διεκδικήσεων
  • Scientific Committee (S.C.) – Επιστημονική Επιτροπή
  • Examination Guidelines and Documents Committee (E.G.D.C.) – Επιτροπή Εντύπων και Οδηγιών Προσωπικού Εξεταστικών Κέντρων
  • Promotional Task Force (P.T.F.) – Ομάδα Κρούσης
  • Welfare Committee – Club Κοινωνικής Μέριμνας και Αγάπης
  • Europalso Culture Club (E.C.C.) – Πολιτιστική Ομάδα (Χορωδία, Ορχήστρα, Χορευτική ομάδα, Ομάδα θεάτρου)
  Για δηλώσεις ενδιαφέροντος και ενημέρωση σχετικά με τα θέματα που επεξεργάζεται η κάθε επιτροπή, παρακαλούμε να επικοινωνείτε με τα γραφεία του Συνδέσμου, στο τηλέφωνο: 210-3830752. Εναλλακτικά, το ενδιαφέρον σας μπορείτε να το δηλώνετε, στο [email protected], ή στο 2117600080.  

Το Δ.Σ. με χαρά περιμένει τη συμμετοχή και τη συνδρομή σας στις Επιτροπές μας.

Spot ESB Exams


Δείτε παρακάτω το τηλεοπτικό σποτάκι που αφορά τις εξετάσεις ESB όπως αυτο προβάλλεται στα media. Spot ESB Exams στο Youtube

Spot Europalso Society

Δείτε παρακάτω το τηλεοπτικό σποτάκι που αφορά τις εξετάσεις Europalso όπως αυτο προβάλλεται στα media.

Spot Europalso Exams

Δείτε παρακάτω το τηλεοπτικό σποτάκι που αφορά τις εξετάσεις Europalso όπως αυτο προβάλλεται στα media.

Χορωδία – Ορχήστρα Europalso – Success Story!

Η όλη ιστορία και προσπάθεια ξεκίνησε από μία ιδέα του Δ.Σ. και του προέδρου του Πανελληνίου Συνδέσμου Κ.Ι.Κ.Ξ.Γ. , του Γιώργου Ζηκόπουλου. Ανέθεσε λοιπόν την οργάνωση της χορωδίας και της ορχήστρας, σε δύο ανθρώπους που έχουν άμεση σχέση με τον χώρο του τραγουδιού , τον Γιάννη Τσόλκα, έναν εξαιρετικό μουσικό  ο οποίος ανέλαβε την διεύθυνση της χορωδίας, καθώς και τον μαέστρο και τραγουδιστή τον Παύλο Καρποδίνη,ο οποίος είχε την ευθύνη της διεύθυνσης και του συντονισμού της προσπάθειας της ορχήστρας. Σε πρώτη φάση, εστάλη μία εγκύκλιος στα μέλη του Συνδέσμου με σκοπό όσοι  έχουν έφεση ή σχέση με το τραγούδι να ενταχθούν σε ένα σχήμα ορχήστρας και χορωδίας. Ξεκίνησε λοιπόν μία επίπονη προσπάθεια από μία ολιγομελή ομάδα. Χρειάστηκε όμως αυτοί οι λίγοι αλλά επίμονοι και πεισματάρηδες να υλοποιήσουν το όραμα του προέδρου. Οι δύο προαναφερθέντες υπεύθυνοι απεδείχθησαν ιδανικοί για την υλοποίηση της προσπάθειας. Καταρτισμένοι, σοβαροί , με προσήνεια και υπομονή , συνεργάστηκαν με τα πρώτα μέλη. Βαθμιαία, και άλλα μέλη εντάχθηκαν στην προσπάθεια και πλούτισαν το σχήμα. Στην αρχή υπήρξαν μεγάλες δυσκολίες, αφού αφενός τα μέλη της ορχήστρας και της χορωδίας είναι  ερασιτέχνες, και είχε  ο καθένας το δικό του επίπεδο εξοικείωσης με τα μουσικά πράγματα, αφετέρου δε οι συμμετέχοντες ήταν ήδη φορτωμένοι με τις ευθύνες του σχολείου τους .  Ο Παύλος όμως με τον Γιάννη κατάφεραν σιγά-σιγά να τους φέρουν σε ένα αξιόλογο επίπεδο. Κάθε Τρίτη στο Ωδείο Νάκα γίνονται πρόβες για την ορχήστρα και την χορωδία. Έγινε ένα πρόγραμμα λειτουργικό. Μοιράστηκαν τα τραγούδια ανάλογα με το είδος της φωνής και τις ανάγκες του προγράμματος, και σιγά σιγά, μπήκε το νερό στο αυλάκι. Κατάφεραν ωστόσο να φτιάξουν μία ομάδα σχετικά συμπαγή, και εναρμονισμένη στις ανάγκες του προγράμματος. Η καταληκτική ημερομηνία για την εκδήλωση ήταν  η 19η Μαρτίου όπου και έγινε η κοπή της πίτας του συνδέσμου, στο πολύ γνωστό νυχτερινό κέντρο  Φωταέριο, και καθένας μπορεί να καταλάβει πόσο λίγος χρόνος υπήρξε ώστε μέσα από τις εκ των πραγμάτων δυσκολίες να φτάσουν σε ένα τόσο αξιόλογο  αποτέλεσμα. Το πρόγραμμα που περιλάμβανε τραγούδια ελληνικού ρεπερτορίου, το άνοιξε η χορωδία ερμηνεύοντας δύο  τραγούδια και συνέχισε με το πρόγραμμα της ορχήστρας με τραγούδια γνωστά σε όλους βαλμένα σε τέτοια σειρά που και να ευχαριστήσει τον κόσμο που είχε κατακλύσει το μεγάλο αυτό κέντρο, και  να δημιουργήσει κέφι και διάθεση για χορό όπως θα συνέβαινε σε κάθε άλλο κέντρο με επαγγελματίες μουσικούς. Στο Δεύτερο μέρος του προγράμματος ανέλαβαν επαγγελματίες  όπως η Ελένη Φιλίνη, το ζευγάρι Σοφία Τσέρου-Τσέρτου  και Φώτης Τσέρτος, καθώς και ο μαέστρος Παύλος Καρποδίνης. Κατά γενική ομολογία κανένας δεν περίμενε ότι η εκδήλωση θα πήγαινε τόσο καλά. Με ένα στόμα όλοι έδωσαν συγχαρητήρια και στους μουσικούς και στους τραγουδιστές και σε όλους τους συντελεστές που συνέβαλαν αποφασιστικά στην επιτυχία της βραδιάς αυτής, για την ανέλπιστα καλή απόδοση την συναδέλφων τους.  Σε αυτό βέβαια συνέβαλε και η καταπληκτική ποιότητα των ηχητικών και του Φωτισμού που φρόντισε ο σύνδεσμος να προμηθευτεί. Ο ενθουσιασμός αυτός συνετέλεσε στην εξαγγελία από μέρους του προέδρου ενός φιλόδοξου προγράμματος  για συνεργασία με διάφορους Συλλόγους , φορείς ή Δήμους για φιλανθρωπικό σκοπό. Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς οι καιροί επιτάσσουν τη συνεργασία όλων για να βοηθήσουμε όπως μπορούμε αυτούς που έχουν πραγματική ανάγκη. Έτσι όχι μόνο έπιασε τόπο η προσπάθεια των μελών και του Δ.Σ. για να δημιουργηθεί μια ορχήστρα για τι ανάγκες του Συνδέσμου άλλα βρέθηκε και ένας ουσιαστικός φιλανθρωπικός ρόλος που θα υλοποιηθεί άμεσα. Τα μέλη και οι μουσικοί που συμμετείχαν στην στην εκδήλωση ήταν οι εξής:Αδαμόπουλος Νεκτάριος , Αναγνωστάκου Ελίνα, Βασιλείου Παντελής, Γιαγκούλοβιτς Κωνσταντίνος, Ζηκόπουλος Αλέξανδρος, Κρέτης Νίκος, Μαρίνος Σάββας, Μαρίνος Σπύρος, Μελισσουργού Σοφία, Μπέλλου Ζέτα, Νάκος Προκόπης, Νικολόπουλος Οδυσσέας, Τσέρου Σοφία, Τσέρτος Φώτης, Φρέι Νίκη – Ρόζα, Χαρίτου Θεανώ Καλλιτεχνική επιμέλεια: Παύλος Καρποδίνης Επιμέλεια χορωδίας: Γιάννης Τσόλκας Φιλική συμμετοχή: Ελένη Φιλίνη Η προσπάθεια συνεχίζεται κάθε Τρίτη για την εκπόνηση ενός συμπληρωματικού προγράμματος ώστε να είναι έτοιμοι για οποιοδήποτε είδος προγράμματος χρειαστεί. Η επιτυχία του σχήματος στην κοπή της πίτας του Συνδέσμου συνετέλεσε ώστε αρκετοί συνάδελφοι να εκφράσουν τη επιθυμία να ενταχθούν στο σχήμα. Υπάρχει η προσδοκία και η ελπίδα το σχήμα αυτό να προοδεύσει και να φτάσει σε ένα αξιόλογο επίπεδο, ώστε να καλύπτει πλήρως τις ανάγκες του Συνδέσμου και όχι μόνο. Σύνταξη κειμένου: Σπύρος Μαρίνος

Πώς μπορώ να βοηθήσω το παιδί μου να αναπτύξει τη συναισθηματική του νοημοσύνη;

Συναισθηματική νοημοσύνη σημαίνει αυτογνωσία και αποδοχή, ενσυναίσθηση (την ικανότητα να βλέπουμε και να αισθανόμαστε την οπτική των άλλων ατόμων), ικανότητα διαχείρισης των συναισθημάτων και ικανότητα διαχείρισης των σχέσεων.

Επιμέλεια: Europalso (Από το υλικό του Ευρωπαΐκού προγράμματος Enable – Ενδυναμώνω, Εγχειρίδιο για γονείς και κηδεμόνες) Άρτεμις Τσίτσικα, Επιστημονική Σύμβουλος Ο τρόπος με τον οποίο διαχειριζόμαστε τα συναισθήματα μας μπορεί πραγματικά να επηρεάσει την ποιότητα ζωής μας και τη συμπεριφορά μας απέναντι στους άλλους. Βοηθώντας τα παιδιά μας να αναπτύξουν έναν καλό «συντελεστή συναισθηματικής νοημοσύνης», τους δίνουμε ένα εφόδιο που τους επιτρέπει να διαχειρίζονται καλύτερα τις σχέσεις τους στο παρόν και στο μέλλον, να αντιμετωπίζουν πιο αποτελεσματικά τις στρεσογόνες καταστάσεις και να δείχνουν ευελιξία όταν οι συνθήκες είναι δύσκολες (π.χ. αν εκφοβίζονται). Η διαχείριση των συναισθημάτων ξεκινάει από εσάς: το παιδί σας θα κάνει ό,τι βλέπει να κάνετε εσείς. Σκεφτείτε πως αντιδράτε σε στρεσογόνες καταστάσεις και πώς μπορείτε να αποτελέσετε καλό πρότυπο συμπεριφοράς και συναισθηματικής νοημοσύνης. Ακούστε  με ενεργό τρόπο τα συναισθήματα του παιδιού σας. Βοηθήστε το να καταλάβει ότι είναι φυσικό κάποιες φορές να νιώθει, μπορεί να ερευνήσει τι προκάλεσε τα συναισθήματα έτσι ώστε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα. Παροτρύνετε το παιδί σας να αντιμετωπίζει με ενδιαφέρον και καλοσύνη τους συνανθρώπους του, να τα πηγαίνει καλά με τους συμμαθητές του, να διαχειρίζεται τα αρνητικά  συναισθήματα και να υποστηρίζει ενεργητικά τον εαυτό του και τους άλλους. Ενθαρρύνετε το παιδί σας να σκεφτεί πως νιώθει και πως συμπεριφέρεται σε διαφορετικές περιστάσεις. Για παράδειγμα, ζητήστε του να σκεφτεί πως αισθάνεται όταν κάποιος συμπεριφέρεται σκληρά σε έναν άλλο άνθρωπο. Βοηθήστε το να καταλάβει ότι ο θετικός τρόπος σκέψης μπορεί να επηρεάσει τις αντιδράσεις και τα συναισθήματα του. Η θετική σκέψη έχει τη δύναμη να αλλάξει τη συναισθηματική του αντίδραση απέναντι στις καταστάσεις. Τονώστε την αυτογνωσία τους και σφυρηλατήστε την αυτοεκτίμησή τους συζητώντας για:
  • Τα θετικά τους γνωρίσματα
  • Τι είναι το καλύτερο για την οικογένειά σας
  • Τους στόχους και τις φιλοδοξίες τους
  • Τα χαρακτηριστικά που θαυμάζουν σε άλλους
Διευκολύνετέ το να συζητήσει για θέματα που το απασχολούν ή το ταλαιπωρούν Όλα τα παιδιά δυσκολεύονται να μιλήσουν για κάποια θέματα και εκεί είναι που χρειάζονται περισσότερο την υποστήριξή σας. Θα βοηθηθούν πραγματικά αν υπάρχει μια ορισμένη ώρα της ημέρας κατά την οποί μπορούν να μιλούν για τα ζητήματα που τα απασχολούν: είναι σημαντικό , λοιπόν, να έχετε μέσα στην ημέρα κάποια ώρα που είναι η «στιγμή για εκμυστηρεύσεις».

Το πως μιλάμε στα παιδιά μας γίνεται η εσωτερική τους φωνή

Είσαστε γονείς;  Έχετε αναρωτηθεί πως επιδρά η χροιά της φωνής σας στα παιδιά σας;

Επιμέλεια: Europalso Νίνα Καλούτσα  υψίφωνος, καθηγήτρια φωνητικής , Μa Κρατικό Ωδείο Τσαϊκόφσκυ της Μόσχας Σε αυτό το άρθρο θα δώσουμε πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες για πράγματα που είναι μέσα στην καθημερινότητα μας, αλλά που συχνά αγνοούμε τη δυναμική τους στην εξέλιξη και την πρόοδο των παιδιών μας. Πριν από αυτό όμως, θα σας πω μια ιστορία: Μία μαθήτριά μου, γνωστή πρωταγωνίστρια σήμερα, όταν πρωτοήρθε για μάθημα φωνητικής σε μένα, αρνιόταν να με πιστέψει, όταν της έλεγα ότι έχει πολύ καλή φωνή και ότι μπορεί να διεκδικήσει κεντρικό ρόλο σε μιούζικαλ. Ανέφερε χαρακτηριστικά πως, όταν επιχειρούσε να τραγουδήσει ως παιδί, ο πατέρας της φώναζε: «Σταμάτα με την γαϊδουροφωνάρα!». Το να την βοηθήσω να «στήσει» τη φωνή της από τεχνικής απόψεως, ήταν σχετικά απλό. Το δύσκολο ήταν να πιστέψει στον εαυτό της, ότι πράγματι μπορεί να τα καταφέρει. Εκεί χρειάστηκε πολύ επιμονή από εμένα ότι πράγματι μπορεί να το καταφέρει. Εστιάσαμε στο να φύγει ο εσωτερικός κόμπος που δημιουργήθηκε τότε στο τετράχρονο κοριτσάκι, όταν ο σπουδαιότερος άνθρωπος στον κόσμο, ο πατέρας, ακύρωσε -άθελά του ίσως- με μία του λέξη, όλη την εσωτερική επιθυμία για έκφραση των συναισθημάτων, μέσα από το τραγούδι. Ούτε καν συνειδητοποιούσε -η κατά τα άλλα θαυμάσια ηθοποιός- ότι το «κουβαλούσε». Λίγη χρήσιμη επιστήμη Είναι ευρέως γνωστό ότι το αυτί αρχίζει να σχηματίζεται στο έμβρυο κατά τον τέταρτο κιόλας μήνα της κύησης. Η ακοή είναι η πρώτη αίσθηση που αναπτύσσεται. Οι φωνές λοιπόν που ακούει το έμβρυο και κατόπιν το βρέφος, παίζουν τεράστιο ρόλο για την μετέπειτα ζωή του. Κυρίως η φωνή της μητέρας, με την οποία συνδέεται το παιδί για όλη του τη ζωή μέσα από τη μήτρα. Το ηχητικό περιβάλλον, στο οποίο μεγαλώνει ένα παιδί, είναι εξίσου σημαντικό για την ψυχή του, με την καθαριότητα για το σώμα του. Η φωνή της μητέρας, του πατέρα, της πρώτης δασκάλας, χαράζονται βαθιά στο νευρικό του σύστημα. Σύμφωνα με τον διάσημο ΩΡΛ και ερευνητή της φωνής Αλφρέντ Τοματίς οι εμπειρίες αυτές πραγματικά, μεταμορφώνουν τη φωνή του παιδιού. Μετά από πολύχρονες έρευνες απέδειξε ότι το αυτί ρυθμίζεται (κυριολεκτικά καλουπώνεται), σύμφωνα με τις φωνές αυτών των ανθρώπων. Έτσι, ξαναγυρνώντας στο αρχικό παράδειγμα της ηθοποιού, το παιδί όταν βάλλεται από μία επιθετική φωνή, δημιουργεί ζώνες «τύφλωσης» και αποκλεισμού στο αυτί του. Το αυτί καταργεί τη λήψη ορισμένων συχνοτήτων. Όπως ακριβώς αποστρέφει κάποιος το βλέμμα του μπροστά από ένα ανυπόφορο θέαμα. Αυτή η «ακουστική έρημος», αποτελεί την απαρχή των μελλοντικών μαθησιακών δυσκολιών. Είναι σαν να πέφτει ένα συναισθηματικό πέπλο που περιορίζει το παιδί. Το αντίθετο ακριβώς συμβαίνει, όταν το ηχητικό περιβάλλον είναι θετικό. Όταν τα πρώτα χρόνια της ζωής του το παιδί ακούει τραγούδια, γλυκές και τρυφερές φωνές με καθαρή άρθρωση, όταν ενθαρρύνεται να τραγουδά, να μιλά και να επικοινωνεί έστω ακαταλαβίστικα, τότε η χροιά της φωνής του γίνεται πιο αρμονική, η ροή του λόγου πιο ρευστή και ο τόνος της φωνής του πιο ζωντανός. «Το τραγούδι είναι η βασιλική οδός που οδηγεί στην ομιλία και τη μάθηση. Ακόμη και τα τραγουδάκια του νηπιαγωγείου αποτελούν μία προσέγγιση των βασικών ρυθμών της γλώσσας και εναποθέτουν λέξεις και φράσεις στο μυαλό των παιδιών, όπως ακριβώς τα ψάρια αφήνουν τα αυγά τους στα ποτάμια. Προετοιμάζουν το έδαφος για τον λόγο.» υπογραμμίζει ο Τοματίς. Ας έχουν το νου τους λοιπόν οι γονείς που αναθρέφουν παιδιά. Με ποιον τόνο απευθύνονται συνήθως; Πως ηχεί η φωνή τους; Ποιες λέξεις χρησιμοποιούν; Πως είναι η άρθρωσή τους; Σε τι ηχητικό περιβάλλον εκθέτουν τα παιδιά; Τι μουσική ακούν οι ίδιοι και τα παιδιά τους; Ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να μιλούν; Να τραγουδούν; Τραγουδούν όλοι μαζί; Αφιερώνουν χρόνο για να τα ακούν; Ποιες εκπομπές στην τηλεόραση παρακολουθούν τα παιδιά τους; Μήπως η φωνή των ενηλίκων ηχεί διαρκώς απειλητικά; Ή βραχνή; Ή «καπνισμένη»; Μήπως ηχεί άβουλη ή σπάει; Μήπως ηχεί ένρινα; Και πολλές άλλες περιπτώσεις φωνών που επιδρούν υποσυνείδητα στα μικρά βλαστάρια τους. Με άλλα λόγια η ψυχική διάθεση, στην οποία έχει «κολλήσει» ο γονιός, «περνά» δια μέσω της φωνής και επηρεάζει αρνητικά το παιδί. Το καλό είναι ότι οποιοδήποτε ηχητικό περιβάλλον μπορεί να βελτιωθεί αισθητά και μία Ειδικός Φωνής μπορεί να βοηθήσει σε αυτό, με πολλούς τρόπους. Μερικές φορές χρειάζεται να βελτιωθεί η φωνή των γονιών. Άλλες φορές, αρκεί απλά να δοθεί μεγαλύτερη σημασία στην μεταξύ τους σύνδεση, με σωστότερη επιλογή της μουσικής και τραγουδιών για τα παιδιά. Έτσι βελτιώνεται η υγιής επικοινωνία των γονιών με το παιδί και το δεύτερο μεγαλώνει αρθρώνοντας, μιλώντας και τραγουδώντας απρόσκοπτα χωρίς εσωτερικούς κόμπους και αποκλεισμούς, οι οποίοι έχουν συχνά ως επακόλουθο –όπως προ είπαμε –  μαθησιακές δυσκολίες.

Οι γονείς που ζητούν πολλά

EUROΠαρατηρούμε ότι πολλοί έφηβοι, αλλά και μικρότερα παιδιά, που πιέζονται από τους γονείς ή τους δασκάλους τους να αριστεύουν, σταδιακά απομακρύνονται από εκείνους.

Επιμέλεια: Europalso Δημήτρης Παπαδημητριάδης MD MSc, ψυχίατρος – ψυχοθεραπευτής Ενίοτε εκδηλώνουν έντονες αντιδράσεις με κάθε αφορμή, κι άλλοτε κλείνονται στον εαυτό τους, ή ακόμη – ακόμη αναζητούν καταφύγιο πίσω από την οθόνη του υπολογιστή ή του κινητού. Η κοινωνία μας είναι σφόδρα ανταγωνιστική. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, όπου όλοι προσπαθούν να αποκτούν όσα το δυνατόν περισσότερο χαρτιά και πιστοποιήσεις για να αισθάνονται ασφαλείς, είναι εντελώς φυσικό ότι οι γονείς ανησυχούν για το ενδεχόμενο τα δικά τους παιδιά να μείνουν πίσω, να υστερήσουν στις αναγκαίες δεξιότητες για την επιβίωσή τους και τελικά να αποτύχουν. Κι όμως, η ίδια η επιτυχία σχετίζεται καταρχήν με ψυχολογικές ικανότητες και δευτερευόντως με την ποσοτικοποίηση της επίδοσης. Για παράδειγμα, είναι συνάρτηση της αισιοδοξίας, δηλαδή εκείνης της στάσης ζωής από την οποία αντιμετωπίζει κανείς τον κόσμο ως ένα θετικό μέρος, όπου όλες οι απογοητεύσεις και οι ματαιώσεις μπορούν να αναιρούνται από την ελπίδα και με την ενδιάθετη τάση ότι όλα μπορούν να διορθώνονται προς το καλύτερο. Επίσης, συνδέεται με τη φυσική, ανθρώπινη περιέργεια, που είναι το καύσιμο στην κάμινο της μάθησης. Εξαρτάται, ακόμη, από την αυτοεκτίμηση, που αφορά στην εγγενή εμπιστοσύνη προς τον εαυτό ως ικανό να διαχειρίζεται αρνητικά συναισθήματα και να αντεπεξέρχεται στα εμπόδια και στις αντιξοότητες της ζωής. Αυτές οι ψυχολογικές δεξιότητες ευδοκιμούν στο έδαφος της σταθερής και ασφαλούς σχέσης των γονέων με τα παιδιά τους. Μια τέτοια σχέση είναι εφικτή μόνο όταν οι γονείς παρέχουν ζωτικό χώρο στα παιδιά τους. Με τη διαρκή υποστηρικτική τους παρουσία – κατά την οποία ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους – χωρίς όμως τον συνεχή έλεγχο και την πνιγηρή υπεραπασχόλησή μαζί τους. Ειδικά, όμως, σε ό,τι αφορά στην επίδοση, η υπερεγρήγορση των γονέων για τους βαθμούς, κατά απόλυτα ειρωνικό τρόπο ανατροφοδοτεί ανασταλτικά τόσο την ψυχολογική, όσο και την ακαδημαϊκή εξέλιξη των παιδιών. Όταν οι γονείς επενδύουν υπερβολικά στην επίδοση, τα παιδιά είναι λιγότερο πιθανό ότι θα αναπτύξουν τα δικά τους, βιώσιμα και μακροπρόθεσμα κίνητρα γι’ αυτήν. Καθιστώντας το διακύβευμα πολύ υψηλό, συντηρείται ένα συναίσθημα φόβου που οδηγεί τα παιδιά και τους εφήβους να υιοθετούν εκείνες τις στάσεις που θα είναι ικανές να αποτρέπουν κάθε σφάλμα με κάθε κόστος. Αυτό το επίπεδο στρες εξωθεί στην αποφυγή της μελέτης, παροπλίζει τις εκτελεστικές λειτουργίες, καταστέλλει την περιέργεια και την ενασχόληση με νέες προκλήσεις και αυξάνει το δυναμικό ανειλικρίνειας των παιδιών προς τους γονείς τους. Ένα παιδί που συνεχώς επιπλήττεται για τους βαθμούς του και επιστρέφει στο σπίτι με ντροπή ή με ενοχές, ενδέχεται να αρχίσει να νιώθει θυμό, ή δυσαρέσκεια για την οικογένεια. Υιοθετεί ολοένα και πιο αντικοινωνικές συμπεριφορές, όπως η άρνηση να συμμορφώνεται με κανόνες. Εκδηλώνει συχνές λεκτικές εκρήξεις, φλερτάρει με την παραβατικότητα, αρνείται να διαβάζει και να βάζει στόχους που θα ικανοποιούν τους γονείς του, ή στη χειρότερη γίνεται ευάλωτο στην κατάθλιψη και στο χρόνιο άγχος. Μερικοί έφηβοι είναι, βέβαια, σε θέση να συμμορφώνονται υπό πίεση. Αλλά αυτή η συμμόρφωση υπονομεύει την πραγματική επίλυση των προβλημάτων με προσωπική κρίση και αυτόνομη σκέψη. Καθυστερεί την εγκατάσταση αυτοδυναμίας και την καλλιέργεια σθένους. Χωρίς το περιθώριο να βρίσκουν το δικό τους τρόπο στα πράγματα, οι έφηβοι αποτυγχάνουν να χτίσουν μια αντίληψη του εαυτού που θα κινητοποιείται από μέσα. Σε μια τέτοια ψυχική κατάσταση, βρίσκονται μπερδεμένοι ανάμεσα στην εύκολη απογοήτευση από τις τυχόν ατέλειές τους και στην αίσθηση ότι δεν θα πρέπει να χρειάζονται βοήθεια. Εκεί, βυθίζονται σιωπηλά κάτω από το βάρος της συνεχούς πίεσης “να είναι πρώτοι”, και παγιδεύονται στην προσπάθειά τους να αποφεύγουν συναισθήματα απελπισίας και ντροπής, ενώ την ίδια στιγμή αισθάνονται ότι ο κόσμος τους είναι εύθραυστος. Πρόκειται για αυτό το οριακό σημείο στο οποίο οι θεραπευτές ακούμε έναν έφηβο να μας εξιστορεί πως θα προτιμούσε να μη ζει παρά να απογοητεύει τους γονείς του… Κι έπειτα, η υπερενασχόληση των γονέων με την αποτίμηση της πνευματικής προσπάθειας, μοιραία οδηγεί τα παιδιά να εξαρτώνται υπερβολικά από τη δική τους αξιολόγηση σ’ ένα ακόμη μεγαλύτερο βάθος χρόνου. Αλλά ο εθισμός στην εξωτερική έγκριση και επιδοκιμασία κάνει τους ανθρώπους “τοξικομανείς” για αυτοεκτίμηση. Χρειάζονται αδιάλειπτα την εξωτερική απόδειξη της αξίας τους και αναπτύσσουν μια μόνιμη ανάγκη για την επικύρωση από τους άλλους ώστε να αισθάνονται κάποια εσωτερική σταθερότητα. Εγκλωβίζονται σ’ ένα φαύλο συναισθηματικό αγώνα. Επιτρέψτε μου να υπογραμμίσω σε αυτό το σημείο, ότι η οριοθέτηση της σχέσης με τα παιδιά είναι πάντα χρήσιμη και απαραίτητη. Αλλά τα όρια είναι οι προσωπικές γραμμές ιδιοκτησίας που καθορίζουν ποιοι είμαστε, για ποια πράγματα είμαστε υπεύθυνοι οι ίδιοι και που έχουμε περιορισμούς. Αυτό σημαίνει ότι τα όρια αφορούν στην κάθε πλευρά ξεχωριστά. Με τα όρια δεν εννοούμε τις παρεμβάσεις, αλλά πόσο διακριτοί είναι οι ρόλοι και οι υποχρεώσεις των δύο. Οι γονείς που έχουν υπερβολικό άγχος για τα παιδιά τους συχνά υπερλειτουργούν για λογαριασμό τους και τότε τα όρια της μεταξύ τους σχέσης γίνονται πολύ θολά. Εξάλλου, όταν οι γονείς υποκαθιστούν τα παιδιά τους στην οργάνωση της μελέτης ή, πολύ περισσότερο, στον επαγγελματικό προσανατολισμό τους, διεγείρεται ο μηχανισμός της ψυχολογικής αντίστασης. Εκείνη, δηλαδή, η έμφυτη λειτουργία που ενεργοποιείται σε κάθε άνθρωπο, κάθε φορά που αποστερείται ελευθεριών και δικαιωμάτων με την έντονη και άκαμπτη παρότρυνση προς μια κατεύθυνση. Αυτή η ψυχολογική αντίδραση που εκδηλώνεται τη στιγμή ακριβώς που καταλύονται τα όρια, οδηγεί αυτόματα έναν άνθρωπο οποιασδήποτε ηλικίας στην αντίθετη θέση. Ιδιαίτερα, δε, ένα παιδί χωρίς το ανεπτυγμένο αισθητήριο του ενήλικα, που ακούει το ίδιο μήνυμα επανειλημμένα και αρχίζει να το αντιμετωπίζει ως φορτισμένο με πολύ αρνητικό πρόσημο. Συμπερασματικά, θα ήθελα να προτρέψω τους γονείς από το βήμα που μου παρέχετε, να ενθαρρύνουν τα παιδιά τους για το καλύτερο, χωρίς να γίνονται επικριτικοί όταν οι βαθμοί τους δεν είναι απόλυτα ικανοποιητικοί. Δεν είναι σκόπιμο να βιάζονται στην ετυμηγορία τους, ότι το παιδί δεν προσπάθησε αρκετά, ή ότι τεμπέλιασε. Όπως επίσης δεν είναι σκόπιμο, να εμπλέκονται υπερβολικά στην προσπάθεια των παιδιών και στην οργάνωσή τους. Να εγκαταλείπουν την τελειομανία και να αποδέχονται τα σφάλματα των παιδιών, στο πλαίσιο των δικών τους ενεργειών, σαν οδηγά σημεία της ζωής. Να μην επιμένουν σε πολλές, πρόσθετες, εξωσχολικές δραστηριότητες σε βάρος της ανάγκης των παιδιών για παιχνίδι και ανεμελιά. Η επιβίωση, η καταξίωση και η ευτυχία τους στην ενήλικη ζωή προϋποθέτει ψυχική υγεία. Το δίχως άλλο, αυτή η ευαίσθητη ισορροπία θεμελιώνεται οπωσδήποτε κατά την παιδική και εφηβική ηλικία.

Είσαι μαθητής; Μάθε τα SOS της διατροφής σου!

Η σχολική ηλικία είναι ο κατάλληλος χρόνος για να υιοθετήσουν τα παιδιά ισορροπημένες διατροφικές συνήθειες που θα κουβαλάνε μαζί τους μια ζωή, να εξοικειωθούν με τη φυσική δραστηριότητα και τελικά να γνωρίσουν καλύτερα το σώμα τους και τον οργανισμό τους.

Επιμέλεια: Europalso Δρ. Αναστάσιος Παπαλαζάρου, Κλινικός Διαιτολόγος-διατροφολόγος Με τη συνεργασία της Τσικνή Χρυσούλας, Κλινική Διαιτολόγος-διατροφολόγος Είναι η περίοδος που αρχίζουν να έχουν μια πολυάσχολη κοινωνική ζωή από την οποία επηρεάζεται ακόμη και η διατροφή τους οπότε έμμεσα είναι και το «πάτημα» για να επιλέξουν το δικό τους τρόπο ζωής άρα και τις διατροφικές τους συνήθειες. Τι θα λέγατε, λοιπόν, να μοιραστούμε μικρά μυστικά για το σχολείο που θα προσφέρουν στα παιδιά ισορροπημένα διατροφικά πρότυπα; Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται! Όπως σίγουρα θα έχετε ακούσει και διαβάσει πολλάκις, είναι σημαντικό να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να καταναλώνουν πρωινό. Έρευνες δείχνουν ότι ένας καλός ύπνος το βράδυ σε συνδυασμό μ’ ένα πλήρες πρωινό βοηθά τα παιδιά να έχουν καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο, μεγαλύτερη ικανότητα μάθησης και μνήμης, να συμμετέχουν περισσότερο στην τάξη αλλά και να έχουν καλύτερη συγκέντρωση. Επιλογές:
  • 1 μπολ δημητριακά ολικής άλεσης με γάλα χαμηλών λιπαρών και φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα είναι πάντα μια ιδανική επιλογή γεμάτη ενέργεια και θρεπτικά συστατικά για όλη την οικογένεια.
Tip! Aν δεν είστε και πολύ fan του φρούτου τις πρωινές ώρες επιλέξτε να το αντικαταστήσετε με ένα ποτήρι 100% φυσικού χυμού φρούτων που περιέχει όλες τις βιταμίνες του φρούτου, τις οποίες χρειάζεται το παιδί για να ξεκινήσει τη μέρα του. Lunch time! Σύμφωνα με έρευνες, το 60% των παιδιών δεν τρώνε σχολικά γεύματα την ίδια στιγμή που τα γεύματα αυτά φαίνεται να επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τη συνολική τους διατροφή. Παρ’ όλο που ένα μικρό ποσοστό των σχολικών κυλικείων στη χώρα μας φαίνεται ότι έχει προσαρμοστεί στις οδηγίες για τη διάθεση υγιεινών επιλογών στα παιδιά, ένα μεγάλο μέρος των κυλικείων εξακολουθεί να παρέχει τρόφιμα χαμηλής θρεπτικής αξίας με υψηλό κόστος. Μια εναλλακτική λύση, λοιπόν, είναι… μεσημεριανό γεύμα σε ταπεράκι! Με αυτό τον τρόπο το παιδί σας να μαθαίνει να τρέφεται υγιεινά και ισορροπημένα και γιατί όχι, αφήστε το να συμμετέχει και στην προετοιμασία του. Ταπεράκι για το σχολείο σήμερα, ταπεράκι για τη δουλειά αύριο! Τι μπορεί να περιλαμβάνει το πακέτο για το σχολείο;
  • Σάντουιτς ή σπιτική πίτα με έτοιμο κατεψυγμένο φύλλο υψηλής θρεπτικής αξίας για να γλυτώσετε χρόνο, τα οποία μπορείτε να γεμίσετε με τυρί, κοτόπουλο και διάφορα λαχανικά όπως πιπεριές, μανιτάρια, ντομάτα κτλ.
  • Σαλάτα με διάφορα λαχανικά, αυγό, τυρί χαμηλό σε λιπαρά και κομμάτια φρυγανιάς ή κρουτόν.
  • It’s snack time! Τα σνακς είναι ένα σημαντικό μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής για παιδιά με ενέργεια και επιδόσεις. Τα παιδιά αυτής της ηλικίας μπορεί να έχουν διακυμάνσεις στην όρεξη, ανάλογα με τα επίπεδα της φυσικής τους δραστηριότητας, έτσι ώστε να τους επιτρέψει να επιλέξουν πόσο πρέπει να φάνε καθώς τους προσφέρεται μια μεγάλη ποικιλία υγιεινών τροφών. Μερικά παιδιά τρώνε μικρές ποσότητες στο βραδινό τους γεύμα, οπότε πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το απογευματινό τους σνακ είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά.Προτάσεις για σνακ:
  • Ένα τοστ με τυρί χαμηλό σε λιπαρά, 1 κουτ. γλυκού φυτική μαλακή μαργαρίνη και διάφορα λαχανικά όπως ντομάτα κτλ
  • 1 μπάρα δημητριακών ολικής άλεσης μαζί με 1 μερίδα φρούτο όπως 1 μπανάνα
  • 1 ποτήρι 100% φυσικό χυμό φρούτων μαζί με 3-4 κράκερς σικάλεωςΟικογενειακή υπόθεση! Για τους μαθητές, τα οικογενειακά γεύματα είναι μια ευκαιρία να μοιραστούν και να μιλήσουν για τις δραστηριότητες και τα γεγονότα της ημέρας. Το βραδινό γεύμα θα μπορούσε να είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για αυτό. Θυμηθείτε… όταν βρίσκεστε στο τραπέζι με το παιδί αφήστε το να αποφασίσει πότε χόρτασε και αποφύγετε να το πιέζετε να φάει κι άλλο από τη στιγμή που δεν το θέλει. Έτσι, θα κάνετε το οικογενειακό γεύμα μια ευχάριστη στιγμή της ημέρας. Επίσης, καθώς γευματίζετε μαζί του μπορείτε να το διδάξετε μερικά απλά πράγματα για τη διατροφή, όπως ότι «το γάλα κρατά γερά τα κόκαλά σου» ώστε να αρχίσει να αντιλαμβάνεται τη θρεπτική αξία κάποιων τροφίμων τα οποία μετά γίνονται συνειδητές επιλογές τους.Για να μην πείτε το νερό… νεράκι! Τα παιδιά θα πρέπει να ενθαρρύνονται να πίνουν αρκετά υγρά κατά τη διάρκεια της ημέρας. Και σίγουρα όταν λέμε για υγρά το νερό είναι το πρώτο που μας έρχεται στο μυαλό, όμως δεν είναι και το μόνο μέσο ενυδάτωσης. Το γάλα, οι 100% φυσικοί χυμοί φρούτων αλλά και τα αναψυκτικά με προτίμηση σε light/zero μπορούν και αυτά κάλλιστα να συνεισφέρουν σημαντικά. Και μάλιστα, μπορεί να είναι και απαραίτητα για την ενυδάτωση των παιδιών. Μελέτες έχουν δείξει ότι καταναλώνοντας ποικιλία υγρών πετυχαίνουμε πιο εύκολα το στόχο μας για ενυδάτωση. Οπότε βάλτε ποικιλία!Τα παιδιά της σχολικής ηλικίας είναι σε θέση να μάθουν και να υιοθετήσουν τον ισορροπημένο τρόπο ζωής. Μην ξεχνάτε ότι σε αυτή την ηλικία, «ρουφάνε τη γνώση» σα σφουγγάρια! Εσείς, πόσο έτοιμοι είστε να τους προσφέρετε την καθοδήγηση που χρειάζονται;

Η ΕΥΕΞΙΑ ΓΕΛΙΟΥ ΣΤΗΝ ΜΑΘΗΣΗ

Τα Oφέλη της Ευεξίας Γέλιου στην ζωή μας

Επιμέλεια: Europalso ΕΛΕΝΗ MAΡΙΑ ΚΟΝΤΟΡΑΒΔΗ: ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΕΥΕΞΙΑΣ ΓΕΛΙΟΥ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ EUROPALSO “Τι μπορώ να κάνω για να βελτιώσω τη ζωή μου και να της προσδώσω μια θετική αντιμετώπιση και στάση; ” Η ευεξία γέλιου είναι μια διασκεδαστική και απλή μορφή άσκησης που σε κάνει να νιώθεις καλά. Χρησιμοποιεί την ενέργεια του γέλιου για να πετύχει την υγεία και την ευεξία, στο σώμα, το πνεύμα και την ψυχή. Oφέλη της Ευεξίας Γέλιου στην ζωή μας Οι ασκήσεις ευεξίας γέλιου είναι σημαντικές για τα οφέλη στον οργανισμό μας όπως: Σωματικά /Φυσιολογικά οφέλη: το γέλιο είναι επιστημονικά αποδεδειγμένος σύμμαχος στην ίαση
  • Μας παρέχει σημαντικές φυσικές άμυνες ενάντια σε ασθένειες
  • Δρα ως προληπτική και συμπληρωματική ιατρική
  • Δυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθά στη διατήρηση της καλής υγείας
  • Είναιαντιγηραντικό. Αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος στο πρόσωπο και τρέφει το δέρμα, κάνοντάς το να λάμπει
Πνευματικά οφέλη: Το γέλιο ενώνει τους ανθρώπους
  • Προκαλεί θετικά συναισθήματα
  • Βελτιώνει τη συνεργασία, την επικοινωνία και τις σχέσεις
  • Ενισχύει την δημιουργικότητα και βελτιώνει την αίσθηση του χιούμορ
Ψυχικά οφέλη: το γέλιο τονώνει την ψυχική μας διάθεση
  • Βοηθά στην καταπολέμηση της κατάθλιψης, της νευρικότητας και των ψυχοσωματικών διαταραχών
  • Βοηθά να αποκτήσουμε περισσότερη αυτοπεποίθηση και βελτιώνει την αυτοέκφρασή μας
Η Ευεξία Γέλιο και εκπαίδευση Το γέλιο βελτιώνει την ικανότητα μάθησης του παιδιού και τη μακρόχρονη μνήμη του. Οι ασκήσεις της ευεξίας γέλιου στηρίζονται σε επτά βασικές κατηγορίες. Ανάλογα με την κατηγορία, εφαρμόζονται διαφορετικές ασκήσεις.
  1. Μαθαίνουμε καλύτερα μαζί – Δυναμική θετικής ομάδας
Οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών γίνονται καλύτερες μέσα σε κλίμα συνεργασίας, όπου απαιτείται συντονισμένη δράση για την επίτευξη κοινών στόχων
  1. Μαθαίνουμε παίζοντας – Τα παιδιά μαθαίνουν αυτά που βιώνουν
Η ενεργοποίηση των αισθήσεων, μέσω της μουσικής, της οπτικής επαφής και της κίνησης, μας βοηθάει να θυμόμαστε καλύτερα, τις γνώσεις που έχουμε λάβει
  1. Μαθαίνουμε από την αποτυχίας μας – Την αναγνωρίζουμε και μας προκαλεί να γίνουμε καλύτεροι
Το γέλιο μειώνει το άγχος της αποτυχίας, έχοντας ως αποτέλεσμα τηνενθαρρύνση των παιδιών για μια ακόμη προσπάθεια
  1. Μαθαίνουμε με χαρά – Βάζουμε το γέλιο στη ζωή μας
Γελώντας, βελτιώνουμε την καθημερινότητά μας, δίνοντας της μια θετική πνοή ως προς την δημιουργική επίλυση των διαφόρων θεμάτων
  1. Μαθαίνουμε καλλιεργώντας την φαντασία μας
Η φαντασία καλλιεργεί θετικές ιδέες, ώστε στη συνέχεια να εφαρμοστούν σε θετικές πραξεις
  1. Μαθαίνουμε να αναπύσσουμε την αυτοπεποίθησή μας
Η αυτοπεποίθηση δομείται με θετικές δηλώσεις για τον εαυτό μας και για τους άλλους
  1. Μαθαίνουμε καλύτερα με σωστές αναπνοές
Η διαφραγματική αναπνοή βοηθά στην καλή οξυγόνωση του εγκεφάλου, εξασφαλίζοντας έτσι, πνευματική διαύγεια, καλύτερη ποιότητα ύπνου, μεγαλύτερες αντοχές, λιγότερη σωματική αλλά και πνευματική κούραση Μέσα στην τάξη, ο εκπαιδευτικός, κάνοντας τις ασκήσεις ευεξίας γέλιου, καλείται να αναλάβει το ρόλο του συντονιστή και του εμψυχωτή, προκαλώντας το ενδιαφέρον των μαθητών. Με την εμπιστοσύνη των μαθητών στον εκπαιδευτικό – συντονιστή, επιτυγχάνεται το βέλτιστο αποτέλεσμα. Παρακάτω αναφέρονται τέσσερις πρακτικές ασκήσεις ευεξίας γέλιου σε σχέση με τις άνω κατηγορίες:
  • Κοιταχτείτε στα μάτια και δώστε χειραψία, καθώς γελάτε μεταξύ σας. Επαναλάβετε την άσκηση με όσα περισσότερα άτομα μπορείτε.
  • Χτυπήστε τα χέρια σας σε ρυθμό 1-2, 1-2-3 καθώς τραγουδάτε συγχρονισμένα ¨Χο! Χο!, Χα! Χα! Χα!
  • Μάσκα χαμόγελου. Εισπνεύστε καθώς υποδύεστε ότι φοράτε την μάσκα του γέλιου. Εκπνεύστε καθώς χαλαρώνετε. Επαναλάβετε 3 φορές.
  • Απευθυνθείτε ο ένας στον άλλον, λέγοντας την ακόλουθη πρόταση όσο πιο πειστικά μπορείτε:   «Έχω τόσες πολλές ιδέες, η ζωή με εμπνέει!»