TESOL 36o ΕΤΗΣΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ, ALPHA 9,89, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Δ. ΦΟΥΡΛΕΜΑΔΗ

Την Κυριακή, 15 Μαρτίου στην ραδιοφωνική εκπομπή «Υπόθεση Παιδεία» της Μάχης Νικολάρα στον Alpha 9.89,  η κάτοχος μεταπτυχιακού (MSc) του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία στη Διδακτική της ξένης γλώσσας, μέλος του ΔΣ του TESOL GREECE και μέλος της επιστημονικής επιτροπής EUROPALSO, κα Δήμητρα Φουρλεμάδη, παραχώρησε συνέντευξη σχετικά με το ετήσιο συνέδριο του οργανισμού TESOL.   (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε και να ακούσετε το σχετικό ηχητικό ντοκουμέντο (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε την απομαγνητοφώνηση του ηχητικού αρχειακού υλικού  

ΠΑΙΔΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Κυριακή, 8 Μαρτίου η εκδήλωση «Παιδική Θεατρική Παράσταση για τα παιδιά της οικογενείας των μελών», στο «Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν». Την παράσταση, που βασιζόταν στο μυθιστόρημα του Όσκαρ Γουάιλντ «Το φάντασμα του Κάντερβιλ», απόλαυσαν μικροί και μεγάλοι καθώς αποτελούσε μια εξαιρετική μεταφορά του έργου με έντονα κωμικά στοιχεία και ζωντανή μουσική. Η εκδήλωση ήταν μια προσφορά των εξετάσεων EUROPALSO και ESB και προσφέρθηκε σε δυο ξεχωριστές παραστάσεις που στο σύνολο τους τις  παρακολούθησαν 250 άτομα. Σύντομο χαιρετισμό και ενημέρωση σχετικά με τις τρέχουσες δραστηριότητες του Συνδέσμου μας, απεύθυνε ο Αντιπρόεδρος, κ. Γιώργος Παπαβαρσάμης. ΠΑΙΔΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ - Europalso ΠΑΙΔΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ - Europalso ΠΑΙΔΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ - Europalso ΠΑΙΔΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ - Europalso ΠΑΙΔΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ - Europalso

ΦΕΡΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ, ALPHA 9,89, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Κ. ΒΑΡΔΑΒΑ

Την Κυριακή, 8 Μαρτίου στην ραδιοφωνική εκπομπή «Υπόθεση Παιδεία» της Μάχης Νικολάρα στον Alpha 9.89,  η Μηχανολόγος, Μηχανικός, δημιουργός της εθελοντικής πρωτοβουλίας Κάνω ό,τι με Εμπνέει και ειδική σύμβουλος επαγγελματικής κατεύθυνσης EUROPALSO, κα Κατερίνα Βαρδαβά, παραχώρησε συνέντευξη σχετικά με τους σκοπούς της δράσης που συντονίζει και τον επαγγελματικό προσανατολισμό στην Ελλάδα. (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε και να ακούσετε το σχετικό ηχητικό ντοκουμέντο (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε την απομαγνητοφώνηση του ηχητικού αρχειακού υλικού

Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ, ALPHA 9,89, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Α. ΜΑΡΙΑΚΑΚΗ

Την Κυριακή, 1 Μαρτίου στην ραδιοφωνική εκπομπή «Υπόθεση Παιδεία» της Μάχης Νικολάρα στον Alpha 9.89, η ψυχολόγος, ερευνήτρια και σύμβουλος του EUROPALSO, κα Αγνή Μαριακάκη, παραχώρησε συνέντευξη σχετικά με τα σημάδια του άγχους στο παιδί και στον έφηβο, και πως αυτά αποτυπώνονται στη γλώσσα του σώματος.   (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε και να ακούσετε το σχετικό ηχητικό ντοκουμέντο (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε την απομαγνητοφώνηση του ηχητικού αρχειακού υλικού

ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ, ALPHA 9,89, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Λ. ΚΟΥΡΗ

Την Κυριακή, 22 Φεβρουαρίου στην ραδιοφωνική εκπομπή «Υπόθεση Παιδεία» της Μάχης Νικολάρα στον Alpha 9.89, η εκπαιδεύτρια καθηγητών και σύμβουλος εκπαίδευσης και κατάρτισης του EUROPALSO, κα Λιλίκα Κουρή, παραχώρησε συνέντευξη σχετικά με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που πρέπει να διακρίνουν τον δάσκαλο της ξένης γλώσσας.   (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε και να ακούσετε το σχετικό ηχητικό ντοκουμέντο (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε την απομαγνητοφώνηση του ηχητικού αρχειακού υλικού

ΟΦΕΛΗ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΜΙΑΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ: ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΩΝ, ALPHA 9,89, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Σ. ΦΛΩΡΑ

Την Κυριακή, 8 Φεβρουαρίου στην ραδιοφωνική εκπομπή «Υπόθεση Παιδεία» της Μάχης Νικολάρα στον Alpha 9.89,  η Εκπαιδευτικός και Σύμβουλος Εξετάσεων, κα Στέλλα Φλωρά, παραχώρησε συνέντευξη για τα οφέλη εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας, όπως είναι τα γαλλικά.   (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε και να ακούσετε το σχετικό ηχητικό ντοκουμέντο (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε την απομαγνητοφώνηση του ηχητικού αρχειακού υλικού

Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΜΑΣ, ALPHA 9,89, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Α. ΜΑΡΙΑΚΑΚΗ

Την Κυριακή, 1 Φεβρουαρίου στην ραδιοφωνική εκπομπή «Υπόθεση Παιδεία» της Μάχης Νικολάρα στον Alpha 9.89,  η σύμβουλος του EUROPALSO, κα Αγνή Μαριακάκη, παραχώρησε συνέντευξη για α) την ψυχολογία που έχει ο μαθητής πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την περίοδο των εξετάσεων και β) ποια είναι η σωστή αντιμετώπιση του μαθητή από το γονιό και τον εκπαιδευτικό.   (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε και να ακούσετε το σχετικό ηχητικό ντοκουμέντο (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε την απομαγνητοφώνηση του ηχητικού αρχειακού υλικού

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΜΕΛΩΝ ΚΑΙ ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ

Ο Πρόεδρος και το Διοικητικό Συμβούλιο του Π.Σ.Κ.Ι.Κ.Ξ.Γ.

ευχαριστούν τα 500 μέλη που συμμετείχαν

στην μεγαλειώδη συγκέντρωση του Συνδέσμου μας

την Κυριακή, 18 Ιανουαρίου στο ξενοδοχείο ΤΙΤΑΝΙΑ.

Στην εκδήλωση ενημερώθηκαν τα μέλη μας για τα νέα φοροτεχνικά θέματα από τον κ. Αθανάσιο Παπαλυμπέρη, και για την επικαιροποίηση των αδειών ΚΞΓ από τον κ. Νικόλαο Μαλαπέτσα. Ακολούθησε η καθιερωμένη ετήσια κοπή πίτας, δείπνο, μουσική και χορός. Εν όψει των εκλογών της 25ης Ιανουαρίου παρευρέθηκαν οι υποψήφιοι: ’δωνις Γεωργιάδης και Ζωή Ράπτη, από την Νέα Δημοκρατία, Παναγιώτης Κουρουμπλής και Στέλιος Ελληνιάδης από το ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ, Δημήτρης Καρέλας, από το ΠΑ.ΣΟ.Κ., Τρύφων Καβαθάς και Χρήστος Αηδόνις, από το ΚΙ.ΔΗ.ΣΟ. Επίσης, παρευρέθηκαν τα μέλη μας – υποψήφιοι στις επερχόμενες εκλογές, Ζέττα Μπέλλου, από τη Νέα Δημοκρατία και Κωνσταντίνα Αντερριώτη, από το ΚΙ.ΔΗ.ΣΟ, στις οποίες και ευχόμαστε καλή επιτυχία. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι φίλοι του Συνδέσμου μας, κ.κ.: Ιωάννης Χατζηθεοδοσίου, Πρόεδρος ΕΕΑ, Νικόλαος Γρέντζελος, Πρόεδρος ΔΣ «ΕΡΜΗΣ ΕΕΑ», Παναγιώτης Κολλάρος, Οικονομικός Επόπτης ΕΕΑ, καθώς και οι άξιοι συνεργάτες μας, Αγνή Μαριακάκη, Ψυχολόγος-Ερευνήτρια, Λιλίκα Κουρή, Εκπαιδεύτρια Καθηγητών, Στέλλα Φλωρά, εξειδικευμένη εισηγήτρια σε ζητήματα ασφάλειας διαδικτύου, Στρατής Σημαντήρης, νομικός σύμβουλος του Συνδέσμου μας και Κωνσταντίνος Κατσακιώρης, νομικός σύμβουλος του Τ.Α. Μας τίμησε, επίσης, με την παρουσίας της η κα Μάχη Νικολάρα, έγκριτη δημοσιογράφος στην εκπαίδευση, ALPHA Radio 989.

Στην εκδήλωση τα μέλη μας έλαβαν:

α) την επικαιροποιημένη έκδοση του φοροτεχνικού εντύπου, που

επιμελείται ο κος Παπαλυμπέρης.

β) το προωθητικό έντυπο ‘Αξιολόγηση των Μαθητών και Europalso

Quality Testing’ για να το μοιράσουν στους μαθητές τους, στην

περίοδο των δηλώσεων για τις εξετάσεις Europalso.

Δείτε παρακάτω αναλυτικό φωτογραφικό αφιέρωμα από την εκδήλωση. ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΜΕΛΩΝ ΚΑΙ ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ - EuropalsoΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΜΕΛΩΝ ΚΑΙ ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ - EuropalsoΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΜΕΛΩΝ ΚΑΙ ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ - Europalso    

ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΟΒΑΣΑΝΙΣΜΟΥ (CYBER-BULLYING), ALPHA 9,89, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Σ. ΦΛΩΡΑ

Την Κυριακή, 11 Ιανουαρίου στην ραδιοφωνική εκπομπή «Υπόθεση Παιδεία» της Μάχης Νικολάρα στον Alpha 9.89,  η εκπαιδευτικός και ειδικευμένη σε θέματα της Ασφαλούς Πλοήγησης στο διαδίκτυο, κα Στέλλα Φλωρά, παραχώρησε συνέντευξη για α) το πώς εκδηλώνεται το φαινόμενο του Κυβερνοβασανισμού, β) ποιές είναι οι ομάδες υψηλού κινδύνου, γ) ποιες οι συνέπειες για το θύμα και δ) ποιοι οι τρόποι αντιμετώπισης.   (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε και να ακούσετε το σχετικό ηχητικό ντοκουμέντο (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε την απομαγνητοφώνηση του ηχητικού αρχειακού υλικού

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΦΟΡΕΩΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ

Θέμα: Σχέδιο Νόμου για την αναγνώριση φορέων πιστοποίησης γλωσσομάθειας Συνάδελφοι, Ο Σύνδεσμός μας που πάλεψε μόνος του και πέτυχε την απόσυρση του άρθρου 7 της τροπολογίας δικαιώνεται πλήρως με το κατατεθέν, απαράδεκτο Σχέδιο Νόμου για την αναγνώριση φορέων πιστοποίησης γλωσσομάθειας Το κατατεθέν Σχέδιο Νόμου αποκαλύπτει τις προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας να εκχωρήσει την πιστοποίηση γλωσσομάθειας σε συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς φορείς μεγάλων οικονομικών συμφερόντων και να καθιερώσει αδιαφανείς τρόπους αναγνώρισης των επίσημα αναγνωρισμένων αλλοδαπών εξεταστικών φορέων. Νοιώθουμε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε τους βουλευτές κ.κ. Άδωνη Γεωργιάδη, Κώστα Κατσαφάδο, Παναγιώτη Κουρουμπλή και Μαρία Ρεπούση καθώς και όσους άλλους βοήθησαν για την απόσυρση του άρθρου 7 της τροπολογίας. Εδώ θα βρείτε το σχέδιο νόμου και εδώ τα σχόλια που αναρτήσαμε στη διαβούλευση. Παρακαλούμε, άμεσα, να συμπληρώσετε την διαμαρτυρία σας στην διαβούλευση (Επιλέξτε ένα άρθρο και πατήστε «Σχολιάστε» στο δεξί μενού). Παράλληλα να προωθήσετε τα σχόλια και να ζητήσετε να συμπληρώσουν την διαμαρτυρία τους μέλη, βουλευτές και πολιτικοί που γνωρίζετε.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΦΟΡΕΩΝ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ

Το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου χαρακτηρίζεται από προχειρότητα, άγνοια των διαδικασιών χορήγησης πιστοποιητικών γλωσσομάθειας, και δεν κρύβει την πρόθεση των συντακτών του να εκχωρήσουν τις διαδικασίες πιστοποίησης γλωσσομάθειας στις μεγάλες εκπαιδευτικές μονάδες που καμία σχέση δεν έχουν με την ξενόγλωσση εκπαίδευση. Οι περισσότερες διατάξεις του Σ/Ν αποτελούν μνημείο εύνοιας των αυριανών φορέων πιστοποίησης γλωσσομάθειας, των μεγάλων δηλαδή εκπαιδευτικών μονάδων διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων, τους οποίους φωτογραφίζουν σε τέτοιο βαθμό ώστε να γνωρίζουμε ήδη και τα ονόματά τους. Σημειώνουμε επίσης ότι η ισχύουσα και στην χώρα μας νομοθεσία αναγνωρίζει τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας όταν και μόνο όταν η πιστοποιούμενη με αυτά γλώσσα είναι ίδια με την επίσημη γλώσσα της χώρας προέλευσής τους. Αυτό διασφαλίζει το ότι δεν μπορεί να υπάρχει καμία απολύτως σχέση μεταξύ του φορέα πιστοποίησης και των υποψηφίων για την αναγνώριση του επιπέδου γλωσσομάθειάς τους. Με το προτεινόμενο Σ/Ν η προϋπόθεση αυτή όχι μόνο καταργείται αλλά ρητά επιτρέπεται στους ημεδαπούς φορείς να δέχονται ως υποψήφιους στις εξετάσεις γλωσσομάθειας ακόμη και τους σπουδαστές τους που φοιτούν σε διαφορετικό γνωστικό αντικείμενο (άρθρο 6 παρ.5). Η διάταξη αυτή ωστόσο έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα περί απαγόρευσης οικονομικής σχέσης μεταξύ φορέα και υποψηφίου (και η καταβολή των διδάκτρων τι είναι;) Και όχι μόνο! Οι υποψήφιοι για πιστοποίηση γλωσσομάθειας σπουδαστές αυτών των φορέων θα μπορούν να εξετάζονται στα ίδια θρανία που φοιτούν, και να επιτηρούνται από τους ίδιους τους καθηγητές τους!!! Έτσι ακυρώνεται φυσικά και η επιβαλλόμενη δήθεν «αμεροληψία και αντικειμενικότητα» (άρθρο 6 παρ.2) Το μόνο διαφανές που υπάρχει στο Σ/Ν είναι η πρόθεση των συντακτών του να παραδώσουν την πιστοποίηση γλωσσομάθειας στα οικονομικά συμφέροντα. Οι ισχυρισμοί μας αποδεικνύονται και από τα παρακάτω:

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ – ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ

Οι απαιτούμενες προδιαγραφές για αναγνώριση φορέα, είναι αυτές που ήδη διαθέτουν οι μεγάλες εκπαιδευτικές μονάδες και που δύσκολα μπορούν να αποκτήσουν άλλοι υποψήφιοι φορείς: 1. Να διαθέτουν οι φορείς σε μόνιμη βάση ένα ή περισσότερα εξεταστικά κέντρα (για τις δύο τρείς μέρες λειτουργίας του εξεταστικού κέντρου!!!) 2. Δυνατότητα χρήσης των αιθουσών διδασκαλίας ως εξεταστικού κέντρου (αυτές είναι οι αμερόληπτες και αντικειμενικές εξετάσεις;) 3. Υπολογιστές συνδεδεμένοι σε τοπικό δίκτυο με σέρβερ σε κάθε αίθουσα εξετάσεων (τι χρειάζονται για τις εξετάσεις γλωσσομάθειας;) 4. Παρουσία τεχνικού υποστήριξης κατά την ώρα της εξέτασης. (για καλή λειτουργία των … CD players!! – άσχετο με τις εξετάσεις γλωσσομάθειας). 5. Παροχή σύνδεσης ADSL σε ΟΛΑ τα εξεταστικά κέντρα για πρόσβαση στο διαδίκτυο (για τις δύο τρείς μέρες λειτουργίας του εξεταστικού κέντρου!!! – άσχετο με τις εξετάσεις γλωσσομάθειας)? 6. Εναλλακτικό τρόπο διαβίβασης των θεμάτων(??) στο κέντρο, σε περίπτωση αστοχίας της σύνδεσης ADSL (άσχετο με τις εξετάσεις γλωσσομάθειας) 7. Οι μαθητές κάθε αίθουσας του κέντρου θα πρέπει να εξετάζονται σε διαφορετικά θέματα ο καθένας (δηλαδή 30, 40 ή περισσότερα θέματα) 8. Μηχάνημα αδιάλειπτης τάσης στους υπολογιστές (UPS) σε κάθε αίθουσα εξετάσεων. (άσχετο με τις εξετάσεις γλωσσομάθειας) 9. Εργονομικά καθίσματα στις αίθουσες του κέντρου για τις λίγες ώρες διάρκειας εξέτασης (όπως στις πανελλήνιες εξετάσεις π.χ.;) 10. Οι επιτηρητές στέλνουν ηλεκτρονικά στον ΕΟΠΠΕΠ τα αποτελέσματα της εξέτασης (πριν διορθωθούν τα test;) 11. Μόνιμη εργασιακή σχέση του ανθρώπινου δυναμικού με τον φορέα (ακόμη και των επιτηρητών που απασχολούνται λίγες ώρες το έτος!!!).

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΑΘΕΜΙΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

Το κόστος για την δημιουργία και διαπίστευση νέου φορέα πιστοποίησης είναι, αδικαιολόγητα και τεχνητά υπέρογκο και προκύπτει από διατάξεις άσχετες με τις εξετάσεις και την πιστοποίηση γλωσσομάθειας. Ελάχιστα νομικά πρόσωπα θα αποτολμούσαν να αναλάβουν το κόστος που απαιτείται. Οι ευνοούμενοι συνεπώς φορείς αποκτούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα επειδή διαθέτουν ήδη τον εξοπλισμό και τις προδιαγραφές που προβλέπονται στο Σ/Ν και που δεν προσθέτουν τίποτα στους σκοπούς που υποτίθεται ότι θα υπηρετήσει ο νέος νόμος. (Αθέμιτη εκ των προτέρων προστασία από κάθε μελλοντικό ανταγωνισμό). Σωματεία μη κερδοσκοπικά όπως ο Σύνδεσμος μας, με τεράστια πολύχρονη εμπειρία στην οργάνωση και διεξαγωγή εξετάσεων γλωσσομάθειας που θα μπορούσαν ενδεχόμενα υπό υγιείς συνθήκες να ιδρύσουν αξιόλογους φορείς πιστοποίησης γλωσσομάθειας αποκλείονται, κάθετα, με το έτσι θέλω από κάθε τέτοια δυνατότητα. Παρά το γεγονός ότι στους σκοπούς τους περιλαμβάνεται η εξυπηρέτηση των σκοπών της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης και τα έσοδά τους δεν μπαίνουν σε τσέπες ιδιωτών αλλά δαπανώνται σε πλήθος σεμιναρίων επιμόρφωσης καθηγητών και εκσυγχρονισμού των μέσων διδασκαλίας ξένων γλωσσών που σε τελική ανάλυση απολήγουν προς όφελος των ίδιων των μαθητών. Ο αυθαίρετος αποκλεισμός φορέων όπως του Συνδέσμου μας και άλλων συλλογικών οργάνων γίνεται διότι οι συντάκτες του προτεινόμενου σχεδίου νόμου δεν θέλουν να υπάρξει σοβαρός ανταγωνισμός απέναντι στους φορείς που ευνοούνται. Φορείς πιστοποίησης της αλλοδαπής πλήρως αναγνωρισμένοι από τον αρμόδιο δημόσιο φορέα της χώρας τους καλούνται να υποβάλλουν αίτηση στον ΕΟΠΠΕΠ ο οποίος έχει τη δυνατότητα να αγνοεί την ήδη υπάρχουσα επίσημη διαπίστευσή τους και να κρίνει εκ νέου το εάν θα τους αναγνωρίσει ή όχι. Τα πιστοποιητικά που χορηγούν οι φορείς αυτοί και τα οποία έχουν επίσης αναγνωριστεί από την αρμόδια δημόσια αρχή σύμφωνα με την υποχρεωτική κλίμακα του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου του Συμβουλίου της Ευρώπης θα επανακρίνονται και αυτά. Αγνοείται το γεγονός ότι τόσο οι φορείς όσο και τα πιστοποιητικά τους είναι ήδη αναγνωρισμένα στη χώρα τους αλλά και σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Δε χρειάζεται μεγάλη φαντασία για να καταλάβει κανείς ότι επιχειρείται και εδώ ο αυθαίρετος αποκλεισμός των πιστοποιητικών γλωσσομάθειας της αλλοδαπής με σκοπό την πλήρη εξάλειψη κάθε ανταγωνισμού προς όφελος και πάλι των ίδιων οικονομικών συμφερόντων. Μήπως εν προκειμένω, για όλα τα παραπάνω θα πρέπει να ερωτηθεί και να γνωμοδοτήσει η αρμόδια Επιτροπή Ανταγωνισμού; Αντί τα αρμοδίως αναγνωρισμένα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας της αλλοδαπής να θεωρούνται και στη χώρα μας ως de facto αναγνωρισμένα, υιοθετούνται αμφίβολης διαφάνειας διαδικασίες με τις οποίες θα κριθούν εκ νέου με υποκειμενικά και ύποπτα κριτήρια από κάποια επιτροπή του ΕΟΠΠΕΠ.

Διατάξεις που αποδεικνύουν την προχειρότητα σύνταξης του Σ/Ν

Ο φορέας πιστοποίησης υποχρεούται να ασκεί (δια βίου;) έλεγχο στα πιστοποιηθέντα φυσικά πρόσωπα (τους υποψηφίους δηλαδή) για την διασφάλιση καλής χρήσης των πιστοποιητικών που έχουν λάβει (άρθρο 15, παρ.1). Ας υποδείξουν οι συντάκτες του Σ/Ν τρόπους συμμόρφωσης με αυτή την υποχρέωση. Ο τρόπος υποβολής ατομικής αίτησης για συμμετοχή στις εξετάσεις γλωσσομάθειας που προτείνει το Σ/Ν δείχνει άγνοια της ακολουθούμενης σήμερα διαδικασίας. Οι υποψηφιότητες υποβάλλονται προς τους φορείς ομαδικά από τα ΚΞΓ όπου φοιτούν οι υποψήφιοι, σε λίστες, ανά επίπεδο, και στη συνέχεια αποστέλλονται στον φορέα πιστοποίησης, που εκδίδει αποτελέσματα και πιστοποιητικά. Η διαδικασία υποβολής ατομικής αίτησης για συμμετοχή στις εξετάσεις είναι, όχι μόνον γραφειοκρατική αλλά και απρόσφορη. Ποιος θα κρίνει αν ο μαθητής είναι έτοιμος για συμμετοχή σε εξετάσεις και σε ποιο επίπεδο, αν όχι το ΚΞΓ και οι καθηγητές του; Σε ότι αφορά την υπογραφή Υπεύθυνης Δήλωσης παραχώρησης δικαιώματος χρήσης και δημοσιοποίησης των προσωπικών δεδομένων του υποψηφίου προς τον ΕΟΠΠΕΠ έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής: Η συντριπτική πλειοψηφία των υποψηφίων είναι ανήλικοι μαθητές. Θα καλούνται χιλιάδες γονείς να προσέρχονται στον φορέα πιστοποίησης ή στα αστυνομικά τμήματα για να υπογράφουν τη σχετική Υπεύθυνη Δήλωση; Και αν ο ενδιαφερόμενος, όπως έχει νόμιμο δικαίωμα, αρνηθεί να παραχωρήσει δικαίωμα χρήσης των προσωπικών δεδομένων στον ΕΟΠΠΕΠ, τι θα πρέπει να γίνει; Να απαγορευθεί στον υποψήφιο η συμμετοχή του και να χάσει το δικαίωμά του να πιστοποιήσει το επίπεδο των γνώσεών του στην ξένη γλώσσα, μαζί με τα πολλά χρόνια προσπάθειας και τα ποσά δαπάνης που υπέστη για το σκοπό αυτό; Κάτι τέτοιο, κατά την άποψή μας, αποτελεί ωμό εκβιασμό, είναι παράνομο και θα πρέπει να ερωτηθεί περί αυτού η αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων Αλλά ακόμη, για πιο λόγο χρειάζεται ο ΕΟΠΠΕΠ άλλα δεδομένα, πέραν του ονόματος και του επιπέδου στο οποίο εξετάστηκε ο υποψήφιος. Οι στατιστικοί λόγοι που επικαλείται το Σ/Ν έχουν να κάνουν με αριθμητικά δεδομένα που οδηγούν σε χρήσιμα συμπεράσματα. Δεν νομίζουμε ότι οι διευθύνσεις και τα τηλέφωνα των υποψηφίων θα προσθέσουν κάτι στη στατιστική επεξεργασία των δεδομένων. Να υπενθυμίσουμε εδώ ότι λίστες που αποκτήθηκαν παράνομα με φορολογικά, οικογενειακά, γεωγραφικά και πλήθος άλλα στοιχεία πωλούνται προς χρήση σε τρίτους έναντι αδράς αμοιβής (ασφαλιστικές εταιρείες, μεγάλες επιχειρήσεις κ.λ.π.) Οι επιτηρητές δεν πρέπει να γνωρίζουν την εξεταζόμενη γλώσσα. Που θα βρεθούν αλήθεια εκατοντάδες επιτηρητές που δεν θα γνωρίζουν καθόλου αγγλικά; Και πως θα διαπιστώνεται η μη γνώση της γλώσσας; Μήπως με υπεύθυνη δήλωση μη γνώσης της γλώσσας;   Δεν μπορούμε να δεχτούμε ότι αυτοί που ανέλαβαν τη σύνταξη του σχεδίου νόμου έχουν πλήρη άγνοια των διαδικασιών οργάνωσης και διεξαγωγής εξετάσεων γλωσσομάθειας. Ως εκ τούτου οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι οι παραπάνω, εν πολλοίς άχρηστες και ανεφάρμοστες διατάξεις έχουν υπαγορευθεί από τους συγκεκριμένους φορείς εκπαίδευσης. Οι ευνοούμενοι αυτοί φορείς θέλουν το νόμο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα τους αφού ήδη διαθέτουν παρόμοιο εξοπλισμό και ήδη εφαρμόζουν ανάλογες διαδικασίες, για άλλου όμως τύπου εξετάσεις. Αίτημα του Συνδέσμου μας υπήρξε επί πολλά χρόνια η θέσπιση με νόμο σταθερών, πάγιων και αντικειμενικών κριτηρίων για την αναγνώριση πιστοποιητικών γλωσσομάθειας. Με το συζητούμενο Σ/Ν, ωστόσο, αντί να επιλεγεί μία καθαρή θέση, υιοθετούνται πρακτικές που διαιωνίζουν τη δράση των διαπλεκομένων συμφερόντων που σταθερά καταγγέλλουμε. Θεωρούμε το παρόν σχέδιο νόμου απαράδεκτο στο σύνολό του, προϊόν πιέσεων συμφερόντων και για το λόγο αυτό θα πρέπει να αποσυρθεί.

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ EUROPALSO: ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΔΟΣ ΣΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ, ALPHA 9,89, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Γ. ΠΑΠΑΒΑΡΣΑΜΗΣ

Την Κυριακή, 21 Δεκεμβρίου στην ραδιοφωνική εκπομπή «Υπόθεση Παιδεία» της Μάχης Νικολάρα στον Alpha 9.89,  ο Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου μας, κος Γεώργιος Παπαβαρσάμης, παραχώρησε συνέντευξη με θέμα: Εξετάσεις Αξιολόγησης Europalso: Επιτυχία και Πρόοδος σε περιβάλλον Κοινωνικής Μάθησης”.   (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε και να ακούσετε το σχετικό ηχητικό ντοκουμέντο (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε την απομαγνητοφώνηση του ηχητικού αρχειακού υλικού

ΟΜΙΛΙΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ» (VIDEO)

  Το Σάββατο, 8 Νοεμβρίου 2014, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου μας, κ. Γ. Ζηκόπουλος μίλησε σε Συνέδριο που συνδιοργάνωσαν το Γραφείο Αθηνών της Γενικής Διεύθυνσης Μετάφρασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και το Τμήμα Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών, Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά Το θέμα της εισήγησης του κ. Ζηκόπουλου ήταν: «Εκμάθηση Ξένης Γλώσσας και Κέντρα Ξένων Γλωσσών Η ομιλία αναρτήθηκε στον ελληνικό ιστότοπο blod.gr. Ο συγκεκριμένος επιστημονικός ιστότοπος αποτελεί έναν «κόμβο» που συγκεντρώνει και προβάλει αυτούσιες και επιλεγμένες ομιλίες, διαλέξεις και εκδηλώσεις.  

ESB ΑΔΙΑΒΛΗΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ ΜΕ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ, ALPHA 9,89, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Ε. ΘΕΟΧΑΡΗ

Την Κυριακή, 14 Δεκεμβρίου στην ραδιοφωνική εκπομπή «Υπόθεση Παιδεία» της Μάχης Νικολάρα στον Alpha 9.89,  η Ταμείας του Συνδέσμου μας και Έφορος Εκδηλώσεων, κα Ευσταθία Θεοχάρη, παραχώρησε συνέντευξη για το αδιάβλητο των εξετάσεων ESB, τις δικλείδες ασφαλείας καθώς και το άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό των εξεταστικών κέντρων.   (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε την απομαγνητοφώνηση του ηχητικού αρχειακού υλικού

ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΩΡΑΡΙΟΥ ΜΕΣΩ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΡΓΑΝΗ

«ΑΛΛΑΓΗ: ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ»   ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΩΡΑΡΙΟΥ ΜΕΣΩ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΡΓΑΝΗ Συνάδελφοι, Από 08/12/2014, υποβάλλουμε υποχρεωτικά ηλεκτρονικά μέσω του συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ» του Υπουργείου Εργασίας κάθε αλλαγή ή τροποποίηση ωραρίου του προσωπικού μας. Πιο συγκεκριμένα: Σύμφωνα με το Ν.4310/14 (Φ.Ε.Κ. Α-258/08.12.2014), υποχρεούνται εφεξής όλοι οι εργοδότες που απασχολούν προσωπικό, να καταχωρούν ηλεκτρονικά μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ» του Υπουργείου Εργασίας, κάθε αλλαγή ή τροποποίηση ωραρίου του προσωπικού τους, (μόνον ως προς τα στοιχεία που μεταβάλλονται), το αργότερο έως και την ίδια ημέρα της μεταβολής και σε κάθε περίπτωση πριν την ανάληψη της υπηρεσίας από τους εργαζομένους. Κατά συνέπεια καταργείται η υποχρέωση των εργοδοτών να αναγράφουν τις αλλαγές ή τις τροποποιήσεις ωραρίου στο «Ειδικό Βιβλίο Τροποποίησης Ωραρίου και Υπερωριών», το οποίο από την ημερομηνία εφαρμογής του Νόμου αντικαθίσταται από το  «Ειδικό Βιβλίο Υπερωριών» στο οποίο πλέον καταχωρείται μόνον  η υπερωριακή απασχόληση του Προσωπικού. Τέλος, διατηρείται η υποχρέωση του εργοδότη να αποστέλλει ηλεκτρονικά εντός δεκαπενθημέρου, μέσω του συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ», το σύνολο   των νομίμων υπερωριών που πραγματοποιήθηκαν το προηγούμενο μήνα. Προκειμένου να δοθούν περεταίρω διευκρινίσεις, θα επανέλθουμε σύντομα με νεότερη ενημέρωσή μας. Για να δείτε το Φ.Ε.Κ. πατήστε εδώ.

ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Γ. ΖΗΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΟ SBC TV ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 11/12

Συνάδελφοι, To Δ.Σ. συνεχίζει την προβολή στα Μ.Μ.Ε., τόσο των θεμάτων του Κλάδου, όσο και των υπηρεσιών που παρέχουν τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών. Ο Πρόεδρος, κος Γεώργιος Ζηκόπουλος, θα μιλήσει την επόμενη Πέμπτη, 11 Δεκεμβρίου, στις 21.30, στην οικονομικο-επιχειρηματική τηλεοπτική εκπομπή «Marketing in practice» του SBC TV, αναπτύσσοντας το θέμα: «Κέντρα Ξένων Γλωσσών και πλεονεκτήματα της Κοινωνικής Μάθησης στην Τάξη» Την παραπάνω εκπομπή παρουσιάζει ο σύμβουλος marketing, Θέμης Σαρανταένας, και την αναμεταδίδουν α) το συνδρομητικό κανάλι OTE TV και β) ο περιφερειακός σταθμός Αιγαίον TV. Συνάδελφοι, Επειδή το θέμα αφορά την κοινωνική μάθηση και επειδή η ως άνω συνέντευξη εντάσσεται στα πλαίσια της προσπάθειας για ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης πάνω στο φλέγον αυτό ζήτημα, σας προτείνουμε να ενημερώσετε τους γονείς και μαθητές σας προκειμένου να την παρακολουθήσουν.

ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ, ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ, ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΞΓ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ, ALPHA 9,89, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ A. ΜΑΡΙΑΚΑΚΗ (Β ΜΕΡΟΣ)

Την Κυριακή, 30 Νοεμβρίου στην ραδιοφωνική εκπομπή «Υπόθεση Παιδεία» της Μάχης Νικολάρα στον Alpha 9.89,  η ψυχολόγος  ερευνήτρια, κα Αγνή Μαριακάκη, παραχώρησε συνέντευξη σχετικά με το ζήτημα της Κοινωνικής Μάθησης στην Τάξη της ξένης γλώσσας.   (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε και να ακούσετε το σχετικό ηχητικό ντοκουμέντο (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε την απομαγνητοφώνηση του ηχητικού αρχειακού υλικού

ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ, ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ, ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΞΓ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ, ALPHA 9,89, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ A. ΜΑΡΙΑΚΑΚΗ (Α ΜΕΡΟΣ)

Το Σάββατο, 22 Νοεμβρίου στην ραδιοφωνική εκπομπή «Υπόθεση Παιδεία» της Μάχης Νικολάρα στον Alpha 9.89,  η ψυχολόγος – ερευνήτρια, κα Αγνή Μαριακάκη, παραχώρησε συνέντευξη σχετικά με το ζήτημα της Κοινωνικής Μάθησης στην Τάξη της ξένης γλώσσας.   (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε και να ακούσετε το σχετικό ηχητικό ντοκουμέντο (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε την απομαγνητοφώνηση του ηχητικού αρχειακού υλικού

ΟΜΙΛΙΑ Κ. ΖΗΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ»

Ομιλία Γ. Ζηκόπουλου στο συνέδριο για «Το μέλλον των γλωσσικών επαγγελμάτων» στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς Συνδιοργάνωση: -Γραφείο Αθηνών της Γενικής Διεύθυνσης Μετάφρασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής -Τμήμα Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών, Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πειραιώς Σάββατο, 8 Νοεμβρίου 2014 Εκμάθηση Ξένης Γλώσσας και Κέντρα Ξένων Γλωσσών Κυρίες και κύριοι, αγαπητοί σύνεδροι, Καλό σας μεσημέρι! Στη κοινωνία μας η εκμάθηση της ξένης γλώσσας είναι συνυφασμένη με τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών σε κάθε πόλη, σε κάθε γειτονιά, εδώ και πολλές δεκαετίες, όπου τα ελληνόπουλα μαθαίνουν τις ξένες γλώσσες, και μας κάνουν περήφανους σε όλο το κόσμο. Η Ελλάδα μας βρίσκεται ανάμεσα στις υψηλότερες θέσεις γλωσσομάθειας στην Ευρώπη. Όταν ο μέσος όρος όλων των Ευρωπαίων που μιλούν μια ξένη γλώσσα  είναι 36% περίπου, στην Ελλάδα ανέρχεται στο 50%. Οι Έλληνες μαθητές που διδάσκονται μία ξένη γλώσσα είναι πρώτοι σε όλη την Ευρώπη με ποσοστό 92%. (δεύτερη η Ιταλία με 74%, και τρίτη η Ιρλανδία με 73% και ακολουθεί η Ισπανία με 68%). Πριν ξεκινήσω να σας μιλήσω για τις διαδικασίες και το περιεχόμενο της εκμάθησης της ξένης γλώσσας, ας αναφερθούμε στην ωφελιμότητα των ξένων γλωσσών. Είναι γνωστό σε όλους μας ότι καμία ειδίκευση, εξειδίκευση, τέχνη, ανωτέρα σπουδή, μεταπτυχιακό, ή διδακτορικό δεν μπορεί να ολοκληρωθεί και να ανταποκριθεί στη κοινωνία μας χωρίς τη πολύ καλή γνώση της ξένης γλώσσας, και συγκεκριμένα της Αγγλικής. Η ξένη γλώσσα είναι διαβατήριο ζωής για μια πετυχημένη καριέρα και λαμπρή σταδιοδρομία.  Ανοίγει νέους ορίζοντες στον εργασιακό και οικονομικό τομέα, στη διαδικτυακή πληροφόρηση και δικτύωση, στα ταξίδια, στην επικοινωνία με ξένους επισκέπτες, στην ανάγνωση αυθεντικών κειμένων, στη προαγωγή της δια βίου παιδείας, και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Τα οφέλη της ξένης γλώσσας δεν σταματάνε εδώ, διότι: * Η γνώση της ξένης γλώσσας προάγει την ειρήνη. Μιλάω μια ξένη γλώσσα σημαίνει υπεισέρχομαι σένα κόσμο ανθρώπων που σκέπτονται διαφορετικά. Αντιλαμβάνομαι διαφορετικούς τρόπους ζωής, ανακαλύπτω καινούργιες ανθρώπινες συμπεριφορές, νέους πολιτισμούς, ξεδιαλύνω τις προκαταλήψεις μου και βελτιώνω τη στάση μου στη κοινωνία. Γίνομαι ανεκτικός και σέβομαι τη διαφορετικότητα. * Η ξένη γλώσσα συμβάλλει αποτελεσματικά στην ενδυνάμωση των γνωστικών ικανοτήτων του ανθρώπου, στη βαθύτερη σύνδεση της γλώσσας με τη δημιουργική σκέψη, και εξελίσσει τις κοινωνικές δεξιότητες. Διαμορφώνει την προσωπικότητα και επιβραδύνει αποτελεσματικά την εγκεφαλική γήρανση. * Η γνώση της ξένης γλώσσας συνδράμει στη χρήση πολυπλοκότερων γλωσσικών δομών της μητρικής γλώσσας, όπως είναι το συντακτικό, οι στρατηγικές αφήγησης, οι λογοτεχνικές ικανότητες, και η χρήση ευρύτερου λεξιλογίου. Επιπλέον, δημιουργεί περισσότερο γλωσσικό χώρο μνήμης. Αυξάνει τον εκτελεστικό έλεγχο του εγκεφάλου που συνδέεται άμεσα με την αδιάπτωτη προσοχή και τις ακαδημαϊκές ικανότητες, οι οποίες οδηγούν με τη σειρά τους σε καλή υγεία και ευδαιμονία. Καθόλου τυχαίο δεν είναι, λοιπόν, ότι η εκμάθηση της ξένης γλώσσας αποτελεί κατ’ ουσία έναν αυτόνομο πολύ-επιστημονικό και διεπιστημονικό κλάδο , εμπεριέχοντας επιστήμες όπως τη κοινωνιολογία, τη ψυχολογία, την εκπαίδευση, τη γλωσσολογία, τη ψυχογλωσσολογία, τη κοινωνιογλωσσολογία, τη νεύρο-γλωσσολογία, την ανάλυση του λόγου, και τη τεχνολογία. Εν αντιθέσει με το παρελθόν, όπου κύριο μέλημα των ακαδημαϊκών για την απόκτηση της δεύτερης γλώσσας ή της ξένης γλώσσας ήταν η διερεύνηση των μεθόδων της «διδακτικής» ξένων γλωσσών, σήμερα οι επιστημονικές έρευνες εξετάζουν τις μεθόδους «μάθησης» της ξένης γλώσσας. Δηλαδή, δίδεται έμφαση στο πως μαθαίνουν οι μαθητές τις ξένες γλώσσες και στις κατάλληλες διαδικασίες και τα περιεχόμενα που συντελούν στη σωστή μάθηση. Το ενδιαφέρον εστιάζεται στη μελέτη του ανθρώπινου μυαλού και στη γλωσσική συμπεριφορά. Έτσι, τα προγράμματα της «διδακτικής ξένων γλωσσών για καθηγητές» συμπεριλαμβάνουν πλέον επιμορφώσεις τρόπων «απόκτησης» της ξένης γλώσσας. Η αποστήθιση κανόνων γραμματικής και συντακτικού, και οι ασκήσεις μετάφρασης π.χ. ανήκουν σε πεπαλαιωμένες αντιλήψεις διδασκαλίας ξένων γλωσσών. Η έμφαση δίδεται στην γραπτή και προφορική έκφραση των επικοινωνιακών αναγκών της γλώσσας, δηλαδή στις διαδικασίες μάθησης οι οποίες συντελούνται εντός ομάδας, διότι οι άνθρωποι εξ’ ορισμού ζουν και εξελίσσονται μέσα σε ομάδα και κοινωνία. Οι κοινωνικές επιστήμες είναι αναπόσπαστο κομμάτι της επιστήμης της εκμάθησης ξένων γλωσσών, και οι αντίστοιχες έρευνες αναφέρονται σε περιβάλλον τάξεων. Εξ’ ου, και η σπουδαιότητα της κοινωνικής μάθησης, δηλαδή της μάθησης σε ομάδες εντός τάξης ενός οργανωμένου κέντρου ξένων γλωσσών, σε αντίθεση με την ελλιπή μάθηση σε ιδιαίτερα μαθήματα. Ακόμα και όταν τα ιδιαίτερα μαθήματα απευθύνονται σε μαθητές με σοβαρές μαθησιακές ιδιαιτερότητες, ο στόχος είναι η σύντομη επιστροφή στην ομάδα. ’λλωστε, τα «pragmatics», δηλαδή οι διαφορετικοί τρόποι χρησιμοποίησης της ξένης γλώσσας σε διάφορα περιβάλλοντα και καταστάσεις, χρειάζονται ομάδα για να κατανοηθούν. Επίσης, η εκμάθηση της ξένης γλώσσας σχετίζεται με τη μάθηση της μητρικής γλώσσας, η οποία συντελείται όταν το παιδί αλληλεπιδράει με άλλους ανθρώπους. Αυτή η αναγκαία αλληλεπίδραση μπορεί να αναπαραχθεί στην ομάδα μιας τάξης ενός οργανωμένου κέντρου ξένων γλωσσών το οποίο λειτουργεί ως ένας μικρόκοσμος της κοινωνίας, διότι η ουσία της μάθησης της ξένης γλώσσας είναι «τι μπορεί να κάνει ο μαθητής χρησιμοποιώντας την ξένη γλώσσα, και λιγότερο τι ξέρει για αυτή τη γλώσσα». Ως εκ τούτου, ο διευθυντής σπουδών, ο κατάλληλος δάσκαλος, οι συμμαθητές όλοι, το σύγχρονο διδακτικό υλικό, τα δια-δραστικά μαθήματα, οι πολιτισμικές και ψυχαγωγικές εκδηλώσεις, και το ανάλογα διακοσμημένο περιβάλλον δημιουργούν τις προϋποθέσεις που συντελούν στη σωστή μάθηση της ξένης γλώσσας. Ένας άλλος σπουδαίος παράγοντας στην εκμάθηση των ξένων γλωσσών είναι «το κίνητρο». Όλα τα επιτεύγματα του ανθρώπου έχουν ως απαρχή «το κίνητρο». Ο στόχος, οι σωστές προσπάθειες, η επιθυμία απόκτησης του στόχου, οι ευνοϊκές στάσεις προς τη συγκεκριμένη δραστηριότητα συνεισφέρουν στη μάθηση της ξένης γλώσσας. Κίνητρα όπως μελλοντική καταξίωση στον επαγγελματικό και κοινωνικό τομέα δύσκολα γίνονται κατανοητά από παιδιά μικρότερης ηλικίας. Όμως η ένταξη τους σε ομάδα με συγκεκριμένους στόχους, σε περιβάλλον ευχάριστο με ποικίλες δραστηριότητες, μαζί με τους συμμαθητές τους, και με δασκάλους που εμπνέουν, σε εγκαταστάσεις ειδικά διαμορφωμένες που προάγουν τη μάθηση, το παιδί έχει τα κίνητρα να αποκτήσει το στόχο του, να μάθει τη ξένη γλώσσα. Όπως τονίζει ο μεγάλος ρώσος ψυχολόγος, ο Vygotsky, η κοινωνική μάθηση και η σημασία της ομαδικής συνεργασίας στη μάθηση είναι αναγκαία για να λειτουργήσει η ξένη γλώσσα ως εργαλείο μεταξύ των ατόμων και του περιβάλλοντός τους. Με τη κοινωνική μάθηση στη τάξη το παιδί μαθαίνει να επικοινωνεί ευχάριστα, να συνεργάζεται, να μοιράζεται, να σέβεται τη διαφορετικότητα και να πειθαρχείται. Επίσης, μαθαίνει να μιλάει σε κοινό, να κάνει δημόσιες εμφανίσεις, να εξηγεί τις απόψεις του και να επηρεάζει θετικά με εργαλείο την ξένη γλώσσα. Μελέτες έχουν δείξει ότι, η κοινωνική μάθηση αναπτύσσει τις διαπροσωπικές δεξιότητες και τη νόηση κοινωνικοποίησης των μαθητών. Η ομαδική  και η συνεργατική μάθηση αυξάνει σε κάθε μαθητή ξεχωριστά και σε όλους μαζί τη γνώση της ξένης γλώσσας. Τα μέλη της ομάδας ενθαρρύνουν και διευκολύνουν τα θετικά αποτελέσματα. Καλλιεργούνται οι διαπροσωπικές σχέσεις, οι δεξιότητες ομαδικότητας, η αυτοπεποίθηση, οι λύσεις προβλημάτων, η συναίσθηση, και η ισότητα. Έτσι, δημιουργείται ένα υποστηρικτικό περιβάλλον μάθησης το οποίο προάγει τη ψυχική υγεία, τον αυτοσεβασμό και την αυτοεκτίμηση. Επίσης, είναι σημαντικό να αναφερθεί εδώ η επανάσταση που έφερε η θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης του Gardner (1983). Αυτή η θεωρία που έτυχε ευρύτερης αποδοχής στην εκμάθηση των ξένων γλωσσών (από το 2000) μπορεί να επιφέρει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα σε τάξη, σε ομαδική διδασκαλία. Οι οκτώ νοημοσύνες του Gardner, όλες τις οποίες κατέχουν όλα τα άτομα, και μία εξ’ αυτών συνήθως είναι η πρωτεύουσα, είναι οι εξής: Η λεκτική-γλωσσολογική, η λογική-μαθηματική, η οπτική-χωροταξική, η μουσική-ρυθμική, η κιναισθητική, η διαπροσωπική, η ενδοπροσωπική, και η φυσική νοημοσύνη. Στη τάξη μπορούν να καλυφθούν και οι οκτώ νοημοσύνες και δύνεται η δυνατότητα να αναδυθεί και να αξιολογηθεί θετικά η οποιαδήποτε πρωτεύουσα νοημοσύνη του κάθε μαθητή. Ασκήσεις με παντομίμες,  με τραγούδια, οι ομαδικές δραστηριότητες, η αφήγηση και δημιουργία ιστοριών, η χρησιμοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών, τα θεατρικά, τα δημιουργικά, και άλλα ενδείκνυνται σε χώρο τάξης για την εξάσκηση της πολύ-νοημοσύνης, που προάγει τη μάθηση της ξένης γλώσσας. Έτσι, η σωστή και ποιοτική εκμάθηση της ξένης γλώσσας, στη βάση της κοινωνικής μάθησης, των απαραίτητων εγκαταστάσεων, των σύγχρονων τεχνολογιών και των εκπαιδευμένων καθηγητών σε σύγχρονες μεθοδολογίες, συνδέεται με τα νόμιμα λειτουργούντα και πιστοποιημένα από τον ΕΟΠΠΕΠ κέντρα ξένων γλωσσών. Οι απόφοιτοι μαθητές μπορούν να ανταπεξέλθουν σε οποιοδήποτε εργασιακό περιβάλλον αύριο. Η αξιολόγηση των καθηγητών από τον ιδιοκτήτη-διευθυντή σπουδών, η συνεχή κατάρτιση και η επιμόρφωση του διδακτικού και διοικητικού προσωπικού, η προσήλωση στη κοινωνική μάθηση, όπως γίνεται στα κέντρα ξένων γλωσσών EUROPALSO, προάγει τη σωστή και ποιοτική εκμάθηση των ξένων γλωσσών. «Μια ξένη γλώσσα είναι μια δεύτερη ζωή!»

ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΚΞΓ EUROPALSO ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ALPHA 9,89 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Κ. Σ. ΦΛΩΡΑ

Το Σάββατο, 1 Νοεμβρίου στην ραδιοφωνική εκπομπή «Υπόθεση Παιδεία» της Μάχης Νικολάρα στον Alpha 9.89,  η εκπαιδευτικός και ειδικευμένη σε θέματα που σχετίζονται με τη χρήση του διαδικτύου, κα Στέλλα Φλωρά, παραχώρησε συνέντευξη σχετικά με το ζήτημα της ασφαλούς πλοήγησης των παιδιών μας στο Διαδίκτυο. (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε και να ακούσετε το σχετικό ηχητικό ντοκουμέντο (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε την απομαγνητοφώνηση του ηχητικού αρχειακού υλικού