Σύμφωνα με απόφαση του Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών και για προληπτικούς λόγους, δεν θα πραγματοποιηθούν δια ζώσης μαθήματα αύριο, Πέμπτη 10 Μαρτίου, σε όλα τα σχολεία α/βαθμιας και β/θμιας εκπαίδευσης στο Βόρειο Τομέα καθώς και σε περιοχές της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής.
Ειδικότερα η απόφαση αφορά:
Στο σύνολο της Περιφερειακής Ενότητας Βόρειου Τομέα Αττικής
Σε όλη την Περιφερειακή Ενότητα Ανατολικής Αττικής, με εξαίρεση τον δήμο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης στον οποίο θα είναι όλα ανοιχτά εκτός από το 3ο Δημοτικό Πανοράματος και το 2ο -3ο γυμνάσιο Βούλας, τα οποία θα είναι κλειστά.
Στην Περιφερειακή ενότητα Δυτικής Αττικής θα είναι κλειστά όλα τα σχολεία του Δήμου Φυλής, ενώ στον Δήμο Μάνδρας- Ειδυλλίας κλειστά θα είναι τα σχολεία στις Δημοτικές ενότητες Βιλίων και Ερυθρών.
Στις υπόλοιπες περιφερειακές ενότητες, όλα τα σχολεία θα είναι ανοιχτά.
Εφόσον οι καιρικές συνθήκες (χαμηλές θερμοκρασίες, χιονόπτωση, κλπ.) δεν βελτιωθούν, οι Ιδιοκτήτες Κέντρων Ξένων Γλωσσών που αδυνατούν να λειτουργήσουν, μπορούν να ακολουθήσουν την απόφαση της Περιφέρειας.
Για να κατεβάσετε το δελτίο τύπου σε μορφή .pdf, πατήστε εδώ
ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΚΞΓ στην Καλλιθέα
Βρίσκεται σε λειτουργία επί 38 συναπτά έτη, πλησίον σχολείων και διαθέτει μεγάλο μαθητολόγιο.
Για περισσότερες πληροφορίες: 6978925532
Στις περιοχές όπου ανεστάλη η λειτουργία ιδιωτικών επιχειρήσεων στο πλαίσιο της Κατάστασης Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας, οι εργαζόμενοι θα πληρωθούν για τις 2 μέρες (25/1 και 26/1), κανονικά από τους εργοδότες τους.
Οι εργοδότες – επιχειρήσεις για τις 2 αυτές ημέρες απαλλάσσονται από την καταβολή των εργατικών και εργοδοτικών εισφορών, οι οποίες θα καλυφθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Τις επόμενες ημέρες θα δημοσιευτεί σχετική νομοθετική ρύθμιση
Αθήνα, 11 Φεβρουαρίου 2022
Προς: Συναδέλφους Ιδιοκτήτες Κέντρων Ξένων Γλωσσών
Σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των ΚΞΓ εξακολουθεί η ισχύςτων μέτρων Ιανουαρίου, δηλαδή οι συστηματικοί προληπτικοί έλεγχοι και ο τρόπος αντιμετώπισης των στενών επαφών. Υπενθυμίζουμε για τη συμμετοχή στο μάθημα, μαθητές και καθηγητές ΚΞΓ υποχρεούνται σε επίδειξη αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου δύο (2) φορές την εβδομάδα. Για διευκρινήσεις(πατήστε εδώ)
Θέμα 1ονIEC – International Examination Centre
Αξιοποιήστε τα μοναδικά οφέλη και τις πολυάριθμες παροχές
που εξασφαλίζει η συμμετοχή σας στις εξετάσεις του Συνδέσμου μας:
ESB – Europalso – Cambridge – IELTSΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ2103830752, [email protected]ΝΕΟ: Χορήγηση δωρεάν self–test σε ΚΞΓ
Για ενδιαφέρον, σειρά προτεραιότητας και παραλαβή
(πατήστε εδώ)Η παροχή δωρεάν self–test είναι προσφορά των εξετάσεων του Συνδέσμου μας
Μεγάλη διαδικτυακή καμπάνια εξετάσεων ESB και Europalso
Συνεχίζεται η προβολή των διαδικτυακών σποτ των εξετάσεων ESB και Europalso και θα διαρκέσει μέχρι τέλη Μαρτίου 2022.
Κεντρικοίομιλητές: οι κ.κ. Brian Tomlinson, Cliff Parry,Christine Coombe, David Read
Για το προσωρινό πρόγραμμα (pre-program),(πατήστε εδώ)
Οι εξετάσεις του Συνδέσμου μας ESB, Cambridge, Europalso προσφέρουν δωρεάν το Συνέδριο TESOL στους ιδιοκτήτες Κέντρων Ξένων ΓλωσσώνΔηλώστε συμμετοχή έως 21/2
Βεβαιώσεις σπουδών για ΚΞΓ EuropalsoSociety(πατήστε εδώ)
ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΡΟΧΗ
Θέμα 5ον: Μέτρηση ποιοτικών χαρακτηριστικών αέρα Κ.Ξ.Γ.
Δείτε εδώ την πρόταση του Υγιεινολόγου και Λέκτορα του Παν/μίου Δυτικής Αττικής, κ. Ντελέζου που αφορά σε: επιτόπιο έλεγχο, μέτρηση των ποιοτικών χαρακτηριστικών του εσωτερικού αέρα των ΚΞΓ, σύνταξη υγειονομικής μελέτης και έκδοση βεβαίωσης καταλληλότητας για το χώρο σας. Όσοι επιθυμείτε, δηλώστε το ενδιαφέρον σας εδώ.
Θέμα 6ον: Διαβίβαση παραστατικών σε ΜyData
Αναφορικά με την διαβίβαση των παραστατικών στην πλατφόρμα ΜyData (ηλεκτρονικά βιβλία), σας υπενθυμίζουμε τα εξής:
Υπάρχει διαθέσιμη δωρεάν εφαρμογή που παρέχει η ίδια η ΑΑΔΕ.
Παράλληλα, αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες των συναδέλφων, ο Σύνδεσμος για όσους επιθυμούν πέτυχε μια συμφέρουσα οικονομική πρόταση που συμπεριλαμβάνει: ετήσια συνδρομή για χρήση web εφαρμογής, εκπαιδευτικό σεμινάριο πάνω στη χρήση της, απαντήσεις σε ερωτήματα μέσω γραπτών μηνυμάτων, ενισχυμένη τεχνική υποστήριξη μέσω τηλεφώνου με εξειδικευμένο σύμβουλο (προαιρετική παροχή με επιπλέον χρέωση). Το ετήσιο κόστος της πρότασης ανέρχεται σε €55 (συν €25 για την επιπλέον, προαιρετική παροχή), συν ΦΠΑ 24%. Δηλώστε το ενδιαφέρον σας εδώ για αναλυτική ενημέρωση.
Συνιστούμε στα ενδιαφερόμενα ΚΞΓ, πριν αποφασίσουν να εξετάσουν τις προτάσεις που υπάρχουν διαθέσιμες στην αγορά.
Θέμα 7ον: TaxAdvisoryOffice, Φορολογικά – Λογιστικά
1) Πως θα πληρωθούν οι δύο ημέρες αργίας, λόγω κακοκαιρίας
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπ. Εργασίας:
Στις περιοχές όπου ανεστάλη η λειτουργία ιδιωτικών επιχειρήσεων στο πλαίσιο της Κατάστασης Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας, οι εργαζόμενοι θα πληρωθούν για τις 2 μέρες (25/1 και 26/1), κανονικά από τους εργοδότες τους.
Οι εργοδότες – επιχειρήσεις για τις 2 αυτές ημέρες απαλλάσσονται από την καταβολή των εργατικών και εργοδοτικών εισφορών, οι οποίες θα καλυφθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Τις επόμενες ημέρες θα δημοσιευτεί σχετική νομοθετική ρύθμιση
2) Επιστρεπτέα προκαταβολή: Έως 30.6.2022 η 1η δόση – Έως 31 Μαρτίου 2022 η έκπτωση 15% για την αποπληρωμή του επιστρεπτέου ποσού
Βάσει νέου ΦΕΚ, παρατείνεται η περίοδος χάριτος, με την πρώτη δόση να καθίσταται πληρωτέα την 30η Ιουνίου 2022, (περίοδος χάριτος έως την 31η Μαΐου) ενώ παρατείνεται και η περίοδος κατά την οποία είναι η δυνατή η εφάπαξ καταβολή του επιστρεπτέου ποσού της ληφθείσας ενίσχυσης με έκπτωση 15% επί του επιστρεπτέου ποσού, ως και την 31η Μαρτίου 2022.
3) Υπενθύμιση: Υποχρέωση εργοδότη για υποβολή Υ/Δ στο ΕΡΓΑΝΗ για εργαζόμενούς του, χωρίς πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης (πατήστε εδώ)4) Ειδική άδεια ασθενείας εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα: α. λόγω νόσησης από Covid-19, β. Λόγω νόσησης των τέκνων τους από κορωνοϊό
για τις νέες αποφάσεις – Νόμος 4886/2022(πατήστε εδώ) και
για τη διευκρινιστική ανακοίνωση του ΥπουργείουΕργασίας(πατήστε εδώ)
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
MOCKINTERVIEWS-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ-ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ (Μόνο Online)
Με σκοπό την πληρέστερη προετοιμασία των υποψηφίων και την διαφήμιση του Κέντρου σας, προγραμματίζουμε την online διεξαγωγήMock Interviews, Παρουσιάσεων και Σεμιναρίων.
Για την καλύτερη οργάνωση και ταχύτερη εξυπηρέτηση σας, συμπληρώστε την online φόρμα ενδιαφέροντος ΚΞΓ (πατήστε εδώ). Δήλωση Συμμετοχής: έως 28/2.
Στους μαθητές σας:
Mock interviews:
Προσομοίωση που αφορά στις εξετάσεις ESB,CAMBRIDGE προσφέρεται από έμπειρους, ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους εξεταστές-συμβούλους για τα ΚΞΓ που δηλώνουν υποψηφίους στην εξεταστική Μαΐου-Ιουνίου 2022.
Προσομοίωση προφορικών εξετάσεων ESB,CAMBRIDGE
Στην «Προσομοίωση» οι υποψήφιοι σας εξετάζονται στο σύνολό τους διαδικτυακά, ανά ζευγάρια. Σημειώστε εδώ ότι ο εξεταστής ΔΕΝ σας δίνει βαθμολογία για τα ζευγάρια των μαθητών, αλλά μόνο παρατηρήσεις σχετικά με την εικόνα τους.
Η διάρκεια της Προσομοίωσης είναι ανάλογη του αριθμού των υποψηφίων και του επιπέδου στο οποίο εξετάζονται.
Προσομοίωση που αφορά στις εξετάσεις IELTS προσφέρεται από έμπειρους, ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους εξεταστές-συμβούλους για τα ΚΞΓ.
Προσομοίωση προφορικών εξετάσεων IELTS
Στην «Προσομοίωση» o κάθε υποψήφιος εξετάζεται μόνος του, διαδικτυακά και δίνεται feedback. Η διάρκεια της Προσομοίωσης είναι 11- 14 λεπτά.
Στους μαθητές και στους καθηγητές σας:
Σεμινάριο Writing (ESB):
Με ποιους τρόπους μπορούμε να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να γράψουν καλύτερες εκθέσεις, για μαθητές και καθηγητές. Η διάρκεια του online σεμιναρίου είναι περίπου 1 ώρα.
Παρουσίαση προφορικών εξετάσεων (ESB)
Στην online «Παρουσίαση» οι μαθητές σας που έχουν δηλωθεί να συμμετέχουν στις εξετάσεις, συγκεντρώνονται όλοι σε μια αίθουσα διδασκαλίας και ο Εξεταστής, τους αναλύει την διαδικασία Προφορικής εξέτασης, ενώ εξετάζει ενδεικτικά 1 με 2 ζευγάρια, παρουσία των υπόλοιπων υποψήφιων. Η διάρκεια της παρουσίασης είναι περίπου 1 ώρα και 30 λεπτά.
Στους μαθητές και στους γονείς:
Παρουσίαση εξετάσεων ESB:
Παρουσίαση εξετάσεων ESB με τη χρήση Power Point. Η διάρκεια της online παρουσίασης είναι περίπου 30 λεπτά.
Παρουσίαση εξετάσεων EUROPALSO:
Παρουσίαση εξετάσεων EUROPALSO με τη χρήση Power Point. Η διάρκεια της online παρουσίασης είναι περίπου 30 λεπτά.
Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία ή απορία, επικοινωνήστε με το γραφείο εξετάσεων του Συνδέσμου, στο 210 3830752 (εσωτ.1).
Δωρεάν επανεξέταση στις εξετάσεις γλωσσομάθειας ESB – Η ΔΩΡΕΑΝ επανεξέταση ισχύει:
για τους αποτυχόντες υποψήφιους σε όλα τα επίπεδα B1, B2, C1, C2 και
για τα νομίμως λειτουργούντα Κέντρα Ξένων Γλωσσών και τους νομίμως ασκούντες το επάγγελμα Καθηγητές Ξένων Γλωσσών (ΑΦΜ, ΔΟΥ, Άδεια διδασκαλίας).
Σημαντική διευκρίνιση:
Το δικαίωμαδωρεάν επανεξέτασης προϋποθέτει απαραίτητα:
Συμμετοχή του αποτυχόντα σε τουλάχιστον μία από τις δύο αμέσως επόμενες εξεταστικές περιόδους, Μαΐου ή Δεκεμβρίου, που έπονται της πρώτης, μη-επιτυχούς, συμμετοχής.
Σε περίπτωση επόμενης επανεξέτασης συμμετοχή σε συνεχόμενες εξεταστικές περιόδους.
Παράδειγμα: οι αποτυχόντες Μαΐου 2022, για να έχουν δικαίωμα επανεξέτασης, θα πρέπει η πρώτη τους επανεξέταση να γίνει στις εξετάσεις είτε Δεκεμβρίου 2022, είτε Μαΐου 2023. Στη συνέχεια, εάν χρειαστεί επανεξέταση του υποψηφίου θα πρέπει να γίνει υποχρεωτικά το Δεκέμβριο 2023 και ούτω καθεξής.
Εξετάσεις Γλωσσομάθειας ESB 2022: Τι πρέπει να ξέρετε – Αιτήσεις – Προθεσμίες
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΦΟΡΕΑ
To ESB, English Speaking Board (International) Ltd με περισσότερα από 60 χρόνια εμπειρίας (ιδρύθηκε το 1953) από τους μεγαλύτερους οργανισμούς πιστοποίησης του Ηνωμένου Βασιλείου, εποπτευόμενος από το Ofqual, έχει σήμερα εξελιχθεί σε έναν διεθνή οργανισμό που δραστηριοποιείται εκτεταμένα εκτός από τη Μεγάλη Βρετανία, στην Ευρώπη και στην Άπω Ανατολή.
Αιτήσεις – προθεσμίες- ημερομηνίες εξετάσεων ESB Μαΐου 2022
Οι εξετάσεις ESB είναι πλήρως αναγνωρισμένες από το ΑΣΕΠ στα τέσσερα επίπεδα (B1, B2, C1, C2). Tα χορηγούμενα πιστοποιητικά γίνονται πλήρως δεκτά για διορισμό στο Δημόσιο (μπορείτε να επισκεφθείτε την σελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου www.et.gr και να αναζητήσετε τα τελευταία Φ.Ε.Κ. ή να συμβουλευτείτε το συνημμένο Φ.Ε.Κ., αρ. 458/30.12.2009).
Οι εξετάσεις διεξάγονται σε όλη την Ελλάδα, δύο φορές το χρόνο στα επίπεδα B1, B2, C1, C2Πληρούν όλες τις προδιαγραφές ποιότητας και αδιάβλητης διεξαγωγήςΕπιβλέπονται από υπεύθυνο δημόσιας σχολικής μονάδας (δ/ντή, γυμνασιάρχη, αρμόδιο από δ/μια εκπαίδευση)Εποπτεύονται από εκπροσώπους του ESB, που βρίσκονται κατά τη διάρκεια της διεξαγωγής στα εξεταστικά κέντρα, ώστε να ελέγχουν το αδιάβλητο και την απρόσκοπτη διενέργεια των εξετάσεωνΠραγματοποιείται συνεχής εκπαίδευση του προσωπικού των εξεταστικών κέντρων (Υπεύθυνοι, Τομεάρχες, Επιτηρητές, Εξεταστές προφορικών) από εκπροσώπους του φορέαΠαρέχεται συνεχής ενημέρωση και εκπαίδευση των ιδιοκτητών, των καθηγητών και των υποψηφίων από ειδικά εκπαιδευμένα άτομα του ΠανεπιστημίουΥποχρεωτική εξέταση και στις τέσσερις βασικές δεξιότητες που απαιτούνται σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο (reading, writing, listening, speaking)
Χαρακτηριστικά εξετάσεων
Οι εξετάσεις είναι απόλυτα φιλικές και λαμβάνουν υπ’ όψιν τους την ηλικία των Ελλήνων μαθητών.Με την έναρξη της εξέτασης, οι υποψήφιοι παραλαμβάνουν όλα τα parts μαζί. Δεν υπάρχει διάλειμμα μέχρι τη λήξη της εξέτασης, η οποία ξεκινάει με το Listening. Στη συνέχεια, οι υποψήφιοι επιλέγουν οι ίδιοι τη σειρά και τον χρόνο που θα αφιερώσουν για κάθε partΤο Listening ακούγεται δύο φορέςΣτο Writing επιλέγεται ένα από τα τρία προτεινόμενα θέματαΗ βάση είναι το 55% επί του συνόλου της βαθμολογίαςΟι βαθμολογίες όλων των parts (Oral, Listening, Reading/ Use, Writing) συμψηφίζονταιΔωρεάν επανεξέταση αποτυχόντων σε όλα τα επίπεδα*
*Παρέχεται σε μαθητές νομίμως λειτουργούντων Κέντρων Ξ.Γ. και νομίμως ασκούντων το επάγγελμα καθηγητών Ξ.Γ.
Δείτε τη διαδικασία για την εγγραφή υποψηφίων καθώς και τις προθεσμίες και όλες τις διευκρινήσεις σχετικά με τις εξετάσεις περιόδου Μαΐου 2022 ESB,EUROPALSO, CAMBRIDGE,IFG
Για τις εξετάσεις ESB : ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ: Δευτέρα, 14 Φεβρουαρίου έως Παρασκευή, 18 Μαρτίου. – Δείτε εδώ
Για τις εξετάσεις Europalso : ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ: Δευτέρα, 14 Φεβρουαρίου έως Παρασκευή, 18 Μαρτίου. – Δείτε εδώ
Για τις εξετάσεις CAMBRIDGE : ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ: Δευτέρα, 14 Φεβρουαρίου, έως Τετάρτη, 16 Μαρτίου. –Δείτε εδώ
Για τις εξετάσεις IFG : ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ: ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ: Πέμπτη, 10 Φεβρουαρίου έως Δευτέρα, 28 Φεβρουαρίου. – Δείτε εδώ
Για τις εξετάσεις GOETHE: ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ: Έως Τρίτη, 8 Μαρτίου – Δείτε εδώ
Αθήνα, 31 Ιανουαρίου 2022
Προς: Συναδέλφους Ιδιοκτήτες Κέντρων Ξένων Γλωσσών
Σύμφωνα με ανακοίνωση του γραφείου τύπου Υπ. Παιδείας,για την τρέχουσα εβδομάδα (31/1 έως 4/2), ισχύουν: a) για τις περιπτώσεις Κέντρων Ξένων Γλωσσών που παρέμειναν κλειστά ή δε λειτούργησαν δια ζώσης την προηγούμενη εβδομάδα προβλέπονται 3 self test για τους μαθητές, εμβολιασμένους και μη, και τους εμβολιασμένους καθηγητές, τα οποία θα διενεργηθούν πριν τη σημερινή προσέλευση (31/1), την Τρίτη (1/2) και την Παρασκευή (4/2). Αντίστοιχα, για τους ανεμβολίαστουςκαθηγητές προβλέπονται 3 τεστ: 2 rapidtestγια σήμερα και την Παρασκευή και1 self–testγια την Τρίτη. β)για τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών που λειτούργησαν δια ζώσης τις ημέρες Πέμπτη ή/και Παρασκευή, προβλέπεται η κανονική διαδικασία δύο ελέγχων την εβδομάδα, προ της προσέλευσης της Τρίτης (1/2) και της Παρασκευής (4/2).Κατά τα λοιπά, εξακολουθεί η ισχύς των πρόσφατων μέτρων σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των ΚΞΓ, τους συστηματικούς προληπτικούς ελέγχους και την αντιμετώπιση των στενών επαφών. Για διευκρινήσεις(πατήστε εδώ)
Θέμα 1ονIEC – International Examination Centre
Αξιοποιήστε τα μοναδικά οφέλη και τις πολυάριθμες παροχέςπου εξασφαλίζει η συμμετοχή σας στις εξετάσεις του Συνδέσμου μας:ESB – Europalso – Cambridge – IELTSΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ2103830752, [email protected]ΝΕΟ: Χορήγηση δωρεάν self–test σε ΚΞΓΓια ενδιαφέρον, σειρά προτεραιότητας και παραλαβή(πατήστε εδώ)Η παροχή δωρεάν self–test είναι προσφορά των εξετάσεων του Συνδέσμου μας
UCASTariffpointsστους κατόχους πιστοποιητικών ESB, επιπέδου C2 για την εισαγωγή τους σε Βρετανικά Πανεπιστήμια (πατήστε εδώ και μεταβείτε στη σελ 89)
Θέμα 2ον:IELTS,συνεργασία Europalso – British Council (πατήστε εδώ)
ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ
Σεμινάρια Top–Tips,
Δωρεάν πρόγραμμα προετοιμασίας «RoadtoIELTS»
Διαφημιστικό έντυπο για τo Κέντρο Ξένων Γλωσσών
Θέμα 3ονEuropalso Advisory Offices (A.O.)
Φορολογικά-Λογιστικά: υποβάλετε το ερώτημα σας στο φοροτεχνικό, κ. Παντελή αποστέλλοντας μας e-mail.
Ασφαλιστικά-Συνταξιοδοτικά: Επόμενη διαθέσιμη ημέρα για προσωπικά ραντεβού με κο Μπούρλο: θα ανακοινωθεί σύντομα
Νομικά, Εργασιακά: υποβάλετε το ερώτημα σας στο νομικό, κ. Σημαντήρη αποστέλλοντας μας e-mail.
Κόκκινα Δάνεια: Επόμενη διαθέσιμη ημέρα για προσωπικά ραντεβού με κα Αμπάζη: θα ανακοινωθεί σύντομα
Αδειοδοτήσεις (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., Δ.Δ.Ε.): για απορίες, διευκρινήσεις επικοινωνείτε με τον υποδιευθυντή του Συνδέσμου μας, κ. Β. Παπαδημητρίου.
Συμμόρφωση με GDPR: υποβάλετε το ερώτημα σας αποστέλλοντας μας e-mail.
Θέματα υγιεινής και ασφάλειας (Covid-19, τεχνικός ασφαλείας, κ.α.): υποβάλετε το ερώτημα σας αποστέλλοντας μας e-mail.
Θέμα 4ονResearch and promotion Centre for T.F.L. Europalso
Βεβαιώσεις σπουδών για ΚΞΓ EuropalsoSociety(πατήστε εδώ)
ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΡΟΧΗ
Θέμα 5ον: Μέτρηση ποιοτικών χαρακτηριστικών αέρα Κ.Ξ.Γ.
Δείτε εδώτην πρόταση του Υγιεινολόγου και Λέκτορα του Παν/μίου Δυτικής Αττικής, κ. Ντελέζου που αφορά σε: επιτόπιο έλεγχο, μέτρηση των ποιοτικών χαρακτηριστικών του εσωτερικού αέρα των ΚΞΓ, σύνταξη υγειονομικής μελέτης και έκδοση βεβαίωσης καταλληλότητας για το χώρο σας. Όσοι επιθυμείτε, δηλώστε το ενδιαφέρον σας εδώ.
Θέμα 6ον: Διαβίβαση παραστατικών σε ΜyData
Αναφορικά με την διαβίβαση των παραστατικών στην πλατφόρμα ΜyData (ηλεκτρονικά βιβλία), σας υπενθυμίζουμε τα εξής:
Υπάρχει διαθέσιμη δωρεάν εφαρμογή που παρέχει η ίδια η ΑΑΔΕ.
Παράλληλα, αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες των συναδέλφων, ο Σύνδεσμος για όσους επιθυμούν πέτυχε μια συμφέρουσα οικονομική πρόταση που συμπεριλαμβάνει: ετήσια συνδρομή για χρήση web εφαρμογής, εκπαιδευτικό σεμινάριο πάνω στη χρήση της, απαντήσεις σε ερωτήματα μέσω γραπτών μηνυμάτων, ενισχυμένη τεχνική υποστήριξη μέσω τηλεφώνου με εξειδικευμένο σύμβουλο (προαιρετική παροχή με επιπλέον χρέωση). Το ετήσιο κόστος της πρότασης ανέρχεται σε €55 (συν €25 για την επιπλέον, προαιρετική παροχή), συν ΦΠΑ 24%. Δηλώστε το ενδιαφέρον σας εδώγια αναλυτική ενημέρωση.
Συνιστούμε στα ενδιαφερόμενα ΚΞΓ, πριν αποφασίσουν να εξετάσουν τις προτάσεις που υπάρχουν διαθέσιμες στην αγορά.
Θέμα 7ον: TaxAdvisoryOffice, Φορολογικά – Λογιστικά
1) Ειδική άδεια ασθενείας εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα: α. λόγω νόσησης από Covid-19, β. Λόγω νόσησης των τέκνων τους από κορωνοϊό
για τις νέες αποφάσεις – Νόμος 4886/2022(πατήστε εδώ) και
για τη διευκρινιστική ανακοίνωση του ΥπουργείουΕργασίας(πατήστε εδώ)
2) Παρατάθηκαν έως τις 4 Φεβρουαρίου:
Η υποβολή ΦΠΑ και η πληρωμή της 1ης δόσης για το ΦΠΑ 4ου τριμήνου
Η αποστολή ενδοκοινοτικών συναλλαγών μηνός Δεκεμβρίου.
Η αποστολή και η πληρωμή παρακρατούμενων φόρων (ΦΜΥ, κ.λπ.) μηνός Νοεμβρίου.
Η αποστολή ΑΠΔ μηνός Δεκεμβρίου.
Η πληρωμή ασφαλιστικών εισφορών εργαζομένων και μη μισθωτών μηνός Δεκεμβρίου.
Η πληρωμή δόσεων ρύθμισης ασφαλιστικών εισφορών.
Προσοχή!!! Δεν παρατάθηκε η καταβολή δόσεων ρυθμίσεων προς την εφορία που είναι ενεργές, άρα η δόση του Ιανουαρίου πληρώνεται κανονικά έως τη Δευτέρα 31 Ιανουαρίου. Το ίδιο και οι δόσεις ΕΝΦΙΑ και φόρου εισοδήματος μηνός Ιανουαρίου.
3) Αύξηση κατώτατου μισθού – νέα ωρομίσθια, αμοιβέςΒάσει νέου νόμου του Υπ. Εργασίας (φεκ 6263/τ.Β/27-12-2021), από 1/1/2022 ο κατώτατος μισθός αναπροσαρμόζεται. Κατά συνέπεια, σας προωθούμε πίνακες με τα νέαωρομίσθια προσωπικού ΚΞΓ.
Σύμφωνα με τις κυβερνητικές ανακοινώσεις, στις περιοχές που έχουν κηρυχτεί σε γενική αργία, σήμερα Τρίτη, 25 Ιανουαρίου και αύριο Τετάρτη 26 Ιανουαρίου τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών παραμένουν κλειστά.
Για να κατεβάσετε το δελτίο τύπου σε pdf πατήστε εδώ
Γραφείο Τύπου Π.Σ.Κ.Ι.Κ.Ξ.Γ.
Σύμφωνα με ανακοινώσεις κατά τόπους Περιφερειών, όλα τα σχολεία α/βαθμιας και β/θμιας εκπαίδευσης των περιοχών που πλήττονται από την κακοκαιρία «Ελπίδα» δεν θα λειτουργήσουν σήμερα, Δεύτερα 24 Ιανουαρίου και αύριο Τρίτη, 25 Ιανουαρίου, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών.
Εφόσον οι καιρικές συνθήκες δεν βελτιωθούν, οι Ιδιοκτήτες Κέντρων Ξένων Γλωσσών που αδυνατούν να λειτουργήσουν, μπορούν να ακολουθήσουν την απόφαση της οικείας Περιφέρειας.
Για να κατεβάσετε το δελτίο τύπου σε pdf πατήστε εδώ
Γραφείο Τύπου Π.Σ.Κ.Ι.Κ.Ξ.Γ.
Αύξηση κατώτατου μισθού – νέα ωρομίσθια, αμοιβέςΒάσει νέου νόμου του Υπ. Εργασίας (φεκ 6263/τ.Β/27-12-2021), από 1/1/2022 ο κατώτατος μισθός αναπροσαρμόζεται. Κατά συνέπεια, σας προωθούμε πίνακες με τα νέαωρομίσθια προσωπικού ΚΞΓ.
Σύμφωνα με το άρθρο 131 του Ν. 4876 (φεκ 251/τ.Α/23-12-2021) πατήστε εδώ, οι παλαιές άδειες διδασκαλίας που χορηγήθηκαν έως την έναρξη του Ν. 4093/2021, εξακολουθούν και ισχύουν μέχρι και τις 31/3/2022. Έως τότε οι συνάδελφοι μπορούν να διδάσκουν νόμιμα, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι δεν τους έχει εκδοθεί ακόμα η ανανέωση.Ρυθμίσεις για τις άδειες διδασκαλίας σε φροντιστήρια, κέντρα ξένων γλωσσών και κατ’ οίκον διδασκαλίας -Τροποποίηση της περ. 6 της υποπαρ. Θ12 της παρ. Θ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012
Το πρώτο εδάφιο της περ. 6 της υποπαρ. Θ12 της παρ. Θ του άρθρου πρώτου του ν.
4093/2012 (Α΄ 222) Θ.12. ΑΔΕΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΕ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ, ΚΕΝΤΡΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΙ ΑΔΕΙΑ ΚΑΤ` ΟΙΚΟΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ τροποποιείται ως προς τον καταληκτικό χρόνο ισχύος των αδειών διδασκαλίας, όπως εκείνες περιγράφονται σε αυτήν, μέχρι και την 31η.3.2022, και η εν θέματι περίπτωση διαμορφώνεται ως εξής:
Θ.12. ΑΔΕΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΕ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ, ΚΕΝΤΡΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΙ ΑΔΕΙΑ ΚΑΤ`
ΟΙΚΟΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
«6) Οι χορηγηθείσες έως την έναρξη ισχύος του ν. 4093/2012 και μη ανακληθείσες για
οιονδήποτε λόγο άδειες διδασκαλίας, ανεξαρτήτως εάν ανανεώθηκαν μετά την έκδοσή τους,
που υπεβλήθησαν στον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. μέχρι τις 30.8.2019, δυνάμει της της περ. 5 της υποπαρ. Θ12 της παρ. Θ` του άρθρου πρώτου, όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 104 του ν. 4547/2018 (Α` 102), ισχύουν μέχρι και τις 31.3.2022, με αναδρομική ισχύ από 31.12.2019.Οι ως άνω άδειες ανανεώνονται με τη διαδικασία αναγγελίας που προβλέπεται στο δεύτερο και τρίτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 3919/2011 (Α` 32), με απόφαση της οικείας Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων δύναται να καθορίζεται κάθε άλλο ειδικότερο, τεχνικό ή λεπτομερειακό θέμα. Για όσες αιτήσεις αναγγελίας έναρξης επαγγέλματος διδασκαλίας και αιτήσεων ανανέωσης άδειας διδασκαλίας έχουν υποβληθεί στο πληροφοριακό σύστημα του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. (e –
επικοινωνία), ως αριθμοί πρωτοκόλλου των αιτήσεων αυτών που υπεβλήθησαν και
υποβάλλονται ηλεκτρονικά στον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., θεωρούνται οι αριθμοί καταχώρισης που
έχουν αποδοθεί αυτόματα στις αιτήσεις από το πληροφοριακό σύστημα του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.,
στο οποίο είχαν υποβληθεί οι ως άνω αιτήσεις, από την έναρξη λειτουργίας του, και με
ημερομηνία την ημερομηνία καταχώρισης στο πληροφορικό σύστημα αυτό.».
ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ EUROPALSO ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ COVID-19
Σε περίπτωση αδυναμίας εκτύπωσης από την πλατφόρμα, self-testing.gov.gr της δήλωσης αρνητικού αποτελέσματος, αυτή μπορεί να συμπληρωθεί και να υπογραφεί χειρόγραφα. Πατήστε εδώ για κατεβάσετε τη δήλωση σε μορφή PDF.
Σε περίπτωση κρούσματος στην τάξη: οι ανεμβολίαστοι μαθητές κάνουν 5 τεστ σε διάστημα 5 ημερών (δηλ.1η και 5η rapid και 2η, 3η, 4η self), οι εμβολιασμένοι μαθητές κάνουν 3 τεστ σε διάστημα 5 ημερών (δηλ. 1η, 3η, 5η self), οι ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί κάνουν 5 τεστ σε διάστημα 5 ημερών (δηλ.1η, 2η, 4η, 5η rapid και 3η self), οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί κάνουν 3 τεστ σε διάστημα 5 ημερών (δηλ. 1η, 3η, 5η self). Oι ιδιοκτήτες ΚΞΓ συμπληρώνουν το δελτίο ιχνηλάτισης (πατήστε εδώ) και, βάσει ΦΕΚ 7/τΒ/6-1-2022 (αρ.18, παρ.2), το αποστέλλουν στη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας.
Σε περίπτωση κρούσματος σε μέλος της οικογένειας, η στενή επαφή (μαθητής/εκπαιδευτικός), εφόσον κατοικεί μαζί με το κρούσμα, ενεργεί ως εξής: ο εμβολιασμένος συνεχίζει τις σχολικές του δραστηριότητες και υποβάλλεται σε αυξημένο διαγνωστικό έλεγχο. Ο ανεμβολίαστος, μπαίνει σε καραντίνα για 5 ημέρες και επιστρέφει στις σχολικές του δραστηριότητες με αρνητικό self-test [ο μαθητής], και αρνητικό rapid test ή PCR [ο καθηγητής] που διενεργείται την 5η ημέρα.
Μάσκα υψηλής προστασίας (KN95, N95, FFP2) ή διπλή μάσκα υποχρεούται να χρησιμοποιήσει μόνον το ίδιο το κρούσμα, κατά την επιστροφή του στην εκπαιδευτική μονάδα, μετά το τέλος της 5ημερης καραντίνας και για τουλάχιστον άλλες 5 ημέρες.
Η πλατφόρμα www.edupass.gov.gr αφορά αποκλειστικά σε δηλώσεις self-test εκπαιδευτικών του ΔΗΜΟΣΙΟΥ σχολείου.
Σε ότι αφορά την προσέλευση των μαθητών μας, μπορούμε να τους δεχόμαστε, κάθε φορά, με τη σχολική κάρτα δήλωσης αρνητικού self-test που έχουν εκδώσει ήδη για τις ανάγκες του Δημόσιου σχολείου. Δεν χρειάζεται να κάνουν πρόσθετο self-test.
Ο Σύνδεσμος μας έχει προβεί σε ενέργειες και διαμαρτυρίες για τη μη διάθεση των δωρεάν self-test και στους εκπαιδευτικούς των ΚΞΓ.
Οι ιδιοκτήτες ΚΞΓ εφόσον διδάσκουν ακολουθούν τα ισχύοντα για τους καθηγητές-εκπαιδευτικούς. Εάν ασκούν αποκλειστικά και μόνο διοικητικά καθήκοντα, ακολουθούν τα ισχύοντα για το λοιπό προσωπικό (π.χ. υπάλληλοι γραφείου).
Οι νοσήσαντες(μαθητές/τριες, εμβολιασμένοι καθηγητές και εμβολιασμένο λοιπό προσωπικό) επιστρέφουν στο ΚΞΓ με αρνητικό self–test που διενεργείται την έκτη ημέρα, την επόμενη από το 5νθημερο απομόνωσης. Φυσικά, υπό την προϋπόθεση ότι έχουν υποχωρήσει σημαντικά τα συμπτώματα. Οι νοσήσαντες (μη εμβολιασμένοι καθηγητές και μη εμβολιασμένο λοιπό προσωπικό) επιστρέφουν στο ΚΞΓ με αρνητικό rapidtest.
Σε περίπτωση που μέλος του προσωπικού ΚΞΓ νοσήσει δικαιούται να λάβει επίδομα ασθενείας από τον ΕΦΚΑ, απαιτείται ιατρική γνωμάτευση από γιατρό του ΕΟΠΥΥ ή από δημόσια δομή. Ο ενδιαφερόμενος θα χρειαστεί να προσκομίσει τη γνωμάτευση στον εργοδότη του και να υποβάλλει σχετική αίτηση στον ΕΦΚΑ.
Για το νέοσυνοπτικό οδηγό ΕΟΔΥ (ημ. ανάρτησης: 11/1/2022) αναφορικά με τους συστηματικούς προληπτικούς ελέγχους και τον τρόπο αντιμετώπισης των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων / στενών επαφών (πατήστε εδώ)
Έως 31/01 η ηλεκτρονική υποβολή και η απόδοση μέσω Πιστωτικού Ιδρύματος, (Τράπεζες-ΕΛ.ΤΑ.), του Φ.Μ.Υ. που παρακρατήθηκε, (εφόσον παρακρατήθηκε από το προσωπικό μας), το μήνα Νοέμβριο
Έως 31/01 η ηλεκτρονική υποβολή και η απόδοση μέσω Πιστωτικού Ιδρύματος, (Τράπεζες-ΕΛ.ΤΑ.), της Προσωρινής Δήλωσης του Φόρου Αμοιβών Λοιπών Τρίτων που παρακρατήθηκε, (εφόσον παρακρατήθηκε), τον μήνα Νοέμβριο 2021.
Έως 31/01 η χειρόγραφη υποβολή στις Δ.Ο.Υ. και η απόδοση μέσω Πιστωτικού Ιδρύματος, (Τράπεζες, ΕΛ.ΤΑ.), της Δήλωσης του Χαρτοσήμου Αμοιβών Λοιπών Τρίτων που παρακρατήθηκε, (εφόσον παρακρατήθηκε), τον μήνα Νοέμβριο 2021.
Έως 31/01 Αποζημίωση ν.2112/20 λόγω απολύσεως μισθωτών, υποβολή και απόδοση παρακράτηθέντος φόρου μηνός Νοεμβρίου 2021
Έως 31/01 η απόδοση εισφορών Ι.Κ.Α. μηνός Δεκεμβρίου 2021.
Έως 31/01 η ηλεκτρονική υποβολή Α.Π.Δ. μηνός Δεκεμβρίου 2021
Με την Α.Π.Δ. μισθολογικής περιόδου Ιανουαρίου 2022, θα πρέπει να υποβάλλεται το Δώρο Χριστουγέννων 2021, παρελθούσης χρήσης, με υποχρέωση καταβολής των αντίστοιχων ασφαλιστικών εισφορών τον Φεβρουάριο, ώστε η υποχρέωση καταβολής να προκύπτει από την μισθολογική περίοδο υποβολής του.
Αθήνα, 14 Ιανουαρίου 2022
Προς: Συναδέλφους Ιδιοκτήτες Κέντρων Ξένων Γλωσσών
Σε συνέχεια των νέων μέτρων (ΦΕΚ 7/τΒ/6-1-2022) για τις εκπαιδευτικές δομές και για περισσότερες διευκρινήσεις σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των Κέντρων μας, τους συστηματικούς προληπτικούς ελέγχους και την αντιμετώπιση των στενών επαφών (πατήστε εδώ)Επισημαίνουμε ότι για τις επόμενες εβδομάδες (απο 17/1 και έπειτα), τα εβδομαδιαία test διενεργούνται ως ακολούθως: οι μηεμβολιασμένοι και εμβολιασμένοι μαθητές και οι εμβολιασμένοι καθηγητές κάνουν 2 self–test, προ Τρίτης και προ Παρασκευής, ενώ οι μη εμβολιασμένοι καθηγητές κάνουν 2 rapidtest, προ Τρίτης και προ Παρασκευής.
Θέμα 1ονIEC – InternationalExaminationCentre
Ημερομηνίες Εξετάσεων Θερινής Περιόδου 2022
EUROPALSO, 28/5/2022
ESB, 29/5/2022
CAMBRIDGE, 14-15/5/2022 & 4-5/6/2022
Θέμα 2ον:IELTS,συνεργασία Europalso – British Council
Φορολογικά-Λογιστικά: υποβάλετε το ερώτημα σας στο φοροτεχνικό, κ. Παντελή αποστέλλοντας μας e-mail.
Ασφαλιστικά-Συνταξιοδοτικά: Επόμενη διαθέσιμη ημέρα για προσωπικά ραντεβού με κ. Μπούρλο: Τετάρτη, 19/1/2022
Νομικά, Εργασιακά: υποβάλετε το ερώτημα σας στο νομικό, κ. Σημαντήρη αποστέλλοντας μας e-mail.
Κόκκινα Δάνεια: Επόμενη διαθέσιμη ημέρα για προσωπικά ραντεβού με κα Αμπάζη: θα ανακοινωθεί σύντομα
Αδειοδοτήσεις (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., Δ.Δ.Ε.): για απορίες, διευκρινήσεις επικοινωνείτε με τον υποδιευθυντή του Συνδέσμου μας, κ. Β. Παπαδημητρίου.
Συμμόρφωση με GDPR: υποβάλετε το ερώτημα σας αποστέλλοντας μας e-mail.
Θέματα υγιεινής και ασφάλειας (Covid-19, τεχνικός ασφαλείας, κ.α.): υποβάλετε το ερώτημα σας αποστέλλοντας μας e-mail.
Θέμα 4ονΠαράταση Ισχύος παλαιών αδειών διδασκαλίας, έως και 31/3/2022
Σύμφωνα με το άρθρο 131 του Ν. 4876 (φεκ 251/τ.Α/23-12-2021) πατήστε εδώ, οι παλαιές άδειες διδασκαλίας που χορηγήθηκαν έως την έναρξη του Ν. 4093/2021, εξακολουθούν και ισχύουν μέχρι και τις 31/3/2022. Έως τότε οι συνάδελφοι μπορούν να διδάσκουν νόμιμα, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι δεν τους έχει εκδοθεί ακόμα η ανανέωση.
Θέμα 5ον: Διαβίβαση παραστατικών σε ΜyData
Αναφορικά με την διαβίβαση των παραστατικών στην πλατφόρμα ΜyData (ηλεκτρονικά βιβλία), σας υπενθυμίζουμε τα εξής:
Υπάρχει διαθέσιμη δωρεάν εφαρμογή που παρέχει η ίδια η ΑΑΔΕ.
Παράλληλα, αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες των συναδέλφων, ο Σύνδεσμος για όσους επιθυμούν πέτυχε μια συμφέρουσα οικονομική πρόταση που συμπεριλαμβάνει: ετήσια συνδρομή για χρήση web εφαρμογής, εκπαιδευτικό σεμινάριο πάνω στη χρήση της, απαντήσεις σε ερωτήματα μέσω γραπτών μηνυμάτων, ενισχυμένη τεχνική υποστήριξη μέσω τηλεφώνου με εξειδικευμένο σύμβουλο (προαιρετική παροχή με επιπλέον χρέωση). Το ετήσιο κόστος της πρότασης ανέρχεται σε €55 (συν €25 για την επιπλέον, προαιρετική παροχή), συν ΦΠΑ 24%. Δηλώστε το ενδιαφέρον σας εδώγια αναλυτική ενημέρωση.
Συνιστούμε στα ενδιαφερόμενα ΚΞΓ, πριν αποφασίσουν να εξετάσουν τις προτάσεις που υπάρχουν διαθέσιμες στην αγορά.
Θέμα 6ον: TaxAdvisoryOffice, Φορολογικά – Λογιστικά
Αύξηση κατώτατου μισθού – νέα ωρομίσθια, αμοιβές
Βάσει νέου νόμου του Υπ. Εργασίας (φεκ 6263/τ.Β/27-12-2021), από 1/1/2022 ο κατώτατος μισθός αναπροσαρμόζεται. Κατά συνέπεια, σας προωθούμε πίνακες με τα νέαωρομίσθια προσωπικού ΚΞΓ.
Αθήνα, 7 Ιανουαρίου 2022
Προς: Συναδέλφους Ιδιοκτήτες Κέντρων Ξένων Γλωσσών
η Πρόεδρος κα Έφη Θεοχάρη,
το Διοικητικό Συμβούλιο και το προσωπικό
του Π.Σ.Κ.Ι.Κ.Ξ.Γ. σας ευχόμαστε
Καλή Χρονιά, με υγεία!
Καλή μας αρχή!!!
Από Δευτέρα, 10/1, βάσει της νέας ΚΥΑ (ΦΕΚ 7/τΒ/6-1-2022) ισχύουν τα εξής μέτρα για τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών: α) για την πρώτη εβδομάδα (10/1 έως 15/1), 3 self test για όλους τους μαθητές, εμβολιασμένους και μη, και τους εμβολιασμένους καθηγητές, τα οποία θα διενεργηθούν πριν την προσέλευση της Δευτέρας, της Τρίτης και της Παρασκευής. β) για τις επόμενες εβδομάδες (απο 17/1), τα 2 εβδομαδιαία self–test θα διενεργούνται και από τους εμβολιασμένους μαθητές και από τους εμβολιασμένους καθηγητές, γ) σε περίπτωση κρούσματος, υποβάλλονται όλοι οι μαθητές σε αυξημένο διαγνωστικό έλεγχο για περίοδο 5 ημερών (και όχι μόνο οι μαθητές που κάθονται κοντά στο κρούσμα). Πιο συγκεκριμένα, για τους ανεμβολίαστους συμμαθητές του κρούσματος, προβλέπεται 1 τεστ για κάθε ημέρα (2 rapidκαι 3 self) και για τους εμβολιασμένους συμμαθητές 3 self–test εντός του πενθημέρου, δ)για τους ανεμβολίαστουςκαθηγητές προβλέπεται, για την πρώτη εβδομάδα, η διενέργεια 3 τεστ (2 rapidtestγια Δευτέρα και Παρασκευή και 1 self–test για Τρίτη) και για την κάθε επόμενη εβδομάδα 2 rapidτεστ, Τρίτη και Παρασκευή, με δική τους επιβάρυνση, ε) για τους λοιπούς εργαζόμενους ΚΞΓ (π.χ. υπαλλήλους γραφείου), οι ανεμβολίαστοι υποχρεούνται σε 2 εβδομαδιαία rapidtest, και οι εμβολιασμένοι σε απλή επίδειξη του πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης, στ)σε περίπτωση συρροής κρουσμάτων, για να ανασταλεί η δια ζώσης λειτουργία του τμήματος, η ποσόστωση του 50%συν 1, του συνόλου των μαθητών παραμένει.ζ) το προσωπικό των ΚΞΓ δηλώνει τα αποτελέσματα των self–testστην πλατφόρμαself–testing.gov.grΓια οποιαδήποτε εξέλιξη θα ενημερωθείτε άμεσα.
Θέμα 1ονIEC – InternationalExaminationCentre
Ημερομηνίες Εξετάσεων Θερινής Περιόδου 2022
EUROPALSO, 28/5/2022
ESB, 29/5/2022
CAMBRIDGE, 14-15/5/2022 & 4-5/6/2022
Θέμα 2ονΠαράταση Ισχύος παλαιών αδειών διδασκαλίας, έως και 31/3/2022
Σύμφωνα με το άρθρο 131 του Ν. 4876 (φεκ 251/τ.Α/23-12-2021) πατήστε εδώ, οι παλαιές άδειες διδασκαλίας που χορηγήθηκαν έως την έναρξη του Ν. 4093/2021, εξακολουθούν και ισχύουν μέχρι και τις 31/3/2022. Έως τότε οι συνάδελφοι μπορούν να διδάσκουν νόμιμα, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι δεν τους έχει εκδοθεί ακόμα η ανανέωση.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Η αξιολόγηση των μαθητριών και μαθητών με βαθμούς έχει ως σκοπό την προαγωγή και την κατάταξη και αποτελεί μία ισχυρή αφορμή ανταγωνισμού και βαθμοθηρίας.
Βαγγέλης Δήμας Φιλόλογος
Με τους βαθμούς γίνεται μία ποσοτική αποτίμηση της γνώσης, μία ποσοτική αποτίμηση δηλαδή για ένα στοιχείο ποιότητας, πράγμα που αποτελεί αντίφαση. Μία αντίφαση που αραδιάζει χωρίς οίκτο ταμπέλες ( «τούβλο», «ξύλο απελέκητο», «άχρηστος» και δεν συμμαζεύεται) που, ακόμη και αν δεν εκφράζονται ρητώς, με πολλούς τρόπους υπονοούνται.
Η διδασκαλία, η οποία θα αξιολογηθεί – είτε με προφορική είτε με γραπτή βαθμολογία – είναι εναρμονισμένη γενικά με το επίπεδο των παιδιών, που έχουν τις πιο υψηλές επιδόσεις ή στην καλύτερη περίπτωση των παιδιών μέσου επιπέδου. Έτσι, αυτά τα παιδιά θα αποδειχθούν και τα ευνοημένα του συγκεκριμένου τρόπου εκτίμησης της απόδοσής τους. Οι βαθμοί, λοιπόν, αποτελούν κίνητρο για τους μαθητές/μαθήτριες με τις υψηλότερες επιδόσεις. Για τις άλλες μαθήτριες και τους άλλους μαθητές είτε είναι αφορμή για απογοήτευση, να τα παρατήσουν δηλαδή, είτε τους είναι σχεδόν αδιάφοροι.
Οι μαθήτριες και οι μαθητές διαβάζουν με στόχο μία “καλή” βαθμολογία και όχι τη μάθηση και κοπιάζουν τόσο όσο χρειάζεται, για να την πετύχουν. Έτσι, συχνά διαλέγουν τον πιο εύκολο δρόμο, συχνά δηλαδή τον δρόμο της αντιγραφής, χωρίς μάλιστα τον παραμικρό ενδοιασμό, ή στην καλύτερη της παπαγαλίας και αποφεύγουν έναν άλλο πιο κοπιαστικό, της επίμονης αναζήτησης και της συνεχούς κριτικής, που όμως θα τους προσφέρει περισσότερα και σε επίπεδο γνώσεων αλλά και δεξιοτήτων. Γενικώς, αδιαφορούν για οτιδήποτε δεν περιλαμβάνεται στην ύλη στην οποία πρόκειται να εξεταστούν. Καταλήγει η βαθμολόγηση να είναι μέσο εξαναγκασμού, μέσο στήριξης της ελάσσονος προσπάθειας ακόμη και από την πλευρά των εκπαιδευτικών, που συχνά χρησιμοποιούν ως όπλο πίεσης τη βαθμολόγηση. Αντίθετα, μαθητές που προέρχονται από σχολικά περιβάλλοντα που αδιαφορούν για τη βαθμολογία ή που δεν βαθμολογούν καθόλου, αποκτούν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για μάθηση και αναπτύσσουν περισσότερες δεξιότητες, προκειμένου να πετύχουν στη μετέπειτα επαγγελματική τους σταδιοδρομία.
Άλλο ένα ελάττωμα της βαθμολόγησης ως τρόπου αξιολόγησης είναι πως συχνά οι βαθμοί διογκώνονται και έτσι παράγεται μία ψευδαίσθηση σχετικά με την πραγματική επίδοση της μαθήτριας ή του μαθητή, την οποία (ψευδαίσθηση) συνήθως θα επιβεβαιώσουν με δραματικό τρόπο οι πανελλήνιες εξετάσεις. Μία αποτυχία που θα θεωρηθεί από μαθήτριες/μαθητές και γονείς ως αδικία ή ως κακοτυχία. Οι βαθμοί διογκώνονται, για να καλύψουν πρώτα πρώτα αδυναμίες του συστήματος. Για παράδειγμα, αν μαθήτρια/μαθητής δεν περάσει ένα μάθημα στις προαγωγικές απολυτήριες εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς και δεν τα καταφέρει και στις επαναληπτικές του Σεπτεμβρίου, τότε επαναλαμβάνει την τάξη και άρα και όλα τα άλλα μαθήματα (στα οποία όμως η επίδοση του κρίθηκε επαρκής!). Στο δίλημμα, που βρίσκεται ένας εκπαιδευτικός “να την/τον περάσω” ή “να μην την/τον περάσω”, παρότι οι γνώσεις της/του δεν είναι επαρκείς, η πλάστιγγα γέρνει τις περισσότερες φορές προς το μέρος της μαθήτριας/του μαθητή. Υπάρχουν, βέβαια, και άλλοι λόγοι που γενικά έχουν να κάνουν με την προστασία της ψυχολογίας της μαθήτριας/του μαθητή, αλλά και ενοχές που μπορεί να νιώθουμε και εμείς για δικές μας αστοχίες και ελλείψεις.
Συχνά, επίσης, η αξιολόγηση – βαθμολόγηση της μαθήτριας/του μαθητή γίνεται κάτω από την υπέρμετρη πίεση ενός υπερφορτωμένου προγράμματος (για παράδειγμα διαγωνίσματα του α’ τετραμήνου διεξάγονται τέλη Ιανουαρίου, όταν τυπικά έχει λήξει το τετράμηνο, γιατί απλώς θα πρέπει να τηρηθεί ο τύπος που ορίζει μέχρι τρία διαγωνίσματα την εβδομάδα και μέχρι ένα την ημέρα), άρα μπορεί να είναι προϊόν βιασύνης και σίγουρα σε κλίμα άγχους να μην αδικήσουμε κάποια μαθήτρια ή κάποιον μαθητή ή να μην την/τον απογοητεύσουμε. Χαρακτηριστικό, αν και δραματικό παράδειγμα πίεσης, είναι αυτό που ζούμε με τον κορονοϊό, όπως και οι αστοχίες του εκάστοτε υπουργείου Παιδείας.
Επίσης, συχνά η βαθμολογία τετραμήνου ταυτίζεται με τον βαθμό του διαγωνίσματος ο οποίος συχνά ελέγχει την απομνημόνευση έτοιμων γνώσεων, συνήθως αποσπασματικών. Οι βαθμοί, έτσι και αλλιώς είναι σχετικοί. Ένας συνάδελφος/μία συναδέλφισσα είναι πιο ελαστικός/ή, άλλος/η πιο αυστηρός/ή, αλλά και ο ίδιος ο συνάδελφος/η ίδια η συναδέλφισσα άλλα μαθήματα μπορεί να τα βαθμολογεί με αυστηρότητα και άλλα με ελαστικότητα. Και, αν προβάλλει κάποια/ος την ένσταση ότι αυτό μπορεί να λυθεί με κοινά θέματα, π.χ. από τράπεζα θεμάτων, μπορούμε να απαντήσουμε με απόλυτο τρόπο ότι ο θεσμός αυτός ενισχύει τις ανισότητες (στο διαδίκτυο κυκλοφορούν πολλά κείμενα εκπαιδευτικών που ασχολούνται με ισχυρά επιχειρήματα για το ζήτημα της τράπεζας θεμάτων).
Οι βαθμοί, επίσης, ικανοποιούν, συχνά, τη δίψα των γονιών να αναγνωριστεί η δικιά τους αξία. Ανθρώπινο άρα και θεμιτό μέχρι το σημείο όμως που δεν ασκείται ψυχολογική πίεση στο παιδί. Έτσι, συχνά, όταν ένας γονιός έρχεται στο σχολείο να ενημερωθεί για την επίδοση του παιδιού του, αυτό που τον ενδιαφέρει κυρίως φαίνεται πως είναι η βαθμολογία του παιδιού και όχι αν αυτό προχωράει στη μάθηση και στην διαμόρφωση της προσωπικότητάς του, αν βαδίζει εντέλει στο δρόμο της ευτυχίας.
Είναι άδικο, κατά τη γνώμη μου, να υπάρχει βαθμολόγηση, αφού οι μαθήτριες/μαθητές δεν ξεκινούν όλες/οι από το ίδιο επίπεδο, από κοινή αφετηρία. Υπάρχουν μαθήτριες/μαθητές μεγαλωμένες/οι σε περιβάλλον αποδοχής, στήριξης, ενθάρρυνσης, σε περιβάλλον με πλούσια ερεθίσματα, ενώ άλλες/οι σε περιβάλλον ακατάλληλο, αυταρχικό ή αδιάφορο, συνήθως με ερεθίσματα φτωχά. Εάν θεραπεύσουμε αυτές τις ανισότητες, μετά μπορούμε να μιλήσουμε ίσως και για αριθμητικές αξιολογήσεις.
ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ, ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΙΟ ΔΙΚΑΙΟ ΝΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΌΛΕΣ ΟΙ ΜΑΘΉΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΕΙΚΟΣΙ (20), ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΝΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ. Μία βαθμολογική ισότητα, ισοπέδωση θα την χαρακτήριζαν πολλοί/ές, που αποκαλύπτει όμως και προβληματίζει για την κοινωνική ανισότητα, ενώ συνάμα διατρανώνει τη δυνατότητα όλων των παιδιών να φτάσουν στην αριστεία.
Αυτοί είναι μερικοί από τους λόγους, κατά τη γνώμη μου σημαντικοί, για τους οποίους η αξιολόγηση με αριθμούς δεν έχει θέση στο σύγχρονο σχολείο και μάλιστα στο ελληνικό σχολείο με τις πολλές αδυναμίες του. Δεν διεκδικώ τον χαρακτηρισμό ότι οι λόγοι αυτοί είναι πρωτότυποι, άλλωστε οι περισσότεροι είναι δάνεια από σκέψεις συναδελφισσών/ συναδέλφων, συμπεράσματα από το πρώην Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και διαπιστώσεις επιστημόνων. Επίσης, αρκεί μία μικρή περιήγηση στο διαδίκτυο σε αξιόπιστες ιστοσελίδες, για να συνειδητοποιήσει τα προβληματικά στοιχεία της βαθμολόγησης ως τρόπου εκτίμησης της αξίας των μαθητριών/μαθητών.
Πιστεύω το εκπαιδευτικό μας σύστημα, ναι, κάπως λειτουργεί, μπορεί όμως – και έχουμε την υποχρέωση εκπαιδευτικοί, γονείς και πολιτεία να δουλέψουμε συνεργαζόμενες/οι προς αυτή την κατεύθυνση – να βελτιωθεί. Και υπάρχουν πολύ μεγάλα περιθώρια βελτίωσης. Δεν θέλουμε οι μαθήτριες/μαθητές να γίνουν ολοκληρωμένες προσωπικότητες, να διαμορφώνουν ιδέες, συμπεριφορές και στάσεις ζωής υπεύθυνες και επωφελείς για τους ίδιους και την κοινωνία μέσα στην οποία ζουν; Δεν θέλουμε να γίνουν άνθρωποι με αγάπη και να γίνουν όσο το δυνατόν πιο ευτυχισμένες/οι;
Γράφει η Άννα Φραγκουδάκη : «Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ, ΔΗΛΑΔΗ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ , ΑΝΤΙ ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΙ ΤΙΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΕΤΑΔΩΣΟΥΝ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΓΝΩΣΕΩΝ ΠΟΥ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΠΙΠΕΔΟ, ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΥΡΙΩΣ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΕΝΤΟΠΙΣΕΙ ΤΟΥΣ ΙΚΑΝΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΙΚΑΝΟΥΣ, ΔΗΛΑΔΗ ΤΟΥΣ ΑΥΡΙΑΝΟΥΣ ΔΙΑΝΟΟΥΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΧΕΙΡΩΝΑΚΤΕΣ.»
Άρα: οι βαθμοί βλάπτουν σοβαρά την Παιδεία. Μήπως έφτασε η ώρα να τους καταργήσουμε;