Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΛΗΨΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ, ALPHA 9,89, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Ο. ΤΣΙΚΑΛΑΚΗ

Την Κυριακή, 26 Απριλίου στην ραδιοφωνική εκπομπή «Υπόθεση Παιδεία» της Μάχης Νικολάρα στον Alpha 9.89,  η Ψυχολόγος και κάτοχος μεταπτυχιακού (Msc) στην Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό, κα Όλγα Τσικαλάκη, παραχώρησε συνέντευξη αναφορικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή επαγγέλματος ήδη από νεαρή ηλικία.   (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε και να ακούσετε το σχετικό ηχητικό ντοκουμέντο (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε την απομαγνητοφώνηση του ηχητικού αρχειακού υλικού

10o τεύχος περιοδικού γονέων Parents

10o τεύχος Parents Europalso Magazine   Το δέκατο τεύχος του PARENTS EUROPALSO MAGAZINE συμπεριλαμβάνει άρθρα για την χρησιμότητα της εκμάθησης ξένων γλωσσών στην επαγγελματική εξέλιξη, τις σχέσεις γονέων – εκπαιδευτικών, την αποτελεσματική μελέτη και το Cyber bullying. Επίσης, υπάρχουν δισέλιδα αφιερώματα για τις εξετάσεις ESB και EUROPALSO. Το περιοδικό έχει ήδη κυκλοφορήσει και μπορείτε να το προμηθεύεστε από τα γραφεία του Συνδέσμου για να το μοιράσετε στους γονείς και μαθητές σας. Σας επισημαίνουμε ότι το περιοδικό διανέμεται δωρεάν ως εξής: α) σε όσους συμμετέχουν στο Europalso Society, 2 τεμάχια ανά κουπόνι, β) σε όσους συμμετέχουν στις εξετάσεις Europalso, 1 τεμάχιο ανά υποψήφιο που δηλώθηκε και γ) σε όσους συμμετέχουν στις εξετάσεις ESB, 1 τεμάχιο ανά υποψήφιο που δηλώθηκε. Όσοι λαμβάνουν μέρος σε περισσότερες από μια δραστηριότητες, δικαιούνται το σύνολο των παραπάνω.   Συνάδελφοι,               Στο εξώφυλλο του εντύπου μπορείτε να βάλετε αυτοκόλλητο με την επωνυμία σας για να συνδέσετε το περιοδικό με το κέντρο σας.

Εναρμόνιση αδειών ΚΞΓ με Ν. 4093

Αγαπητοί Συνάδελφοι, Σας ενημερώνουμε ότι συνεχίζονται οι προσπάθειες του ΔΣ προκειμένου να δοθεί παράταση στην προθεσμία υποβολής φακέλων για εναρμόνιση με τον ν. 4093. Ωστόσο, όπως σας είχαμε προτείνει και με παλαιότερη ανακοίνωσή μας (βλ. εγκύκλιο υπ αριθμ. 31220-3/652/31-12-2014), η ασφαλέστερη επιλογή είναι να προβείτε άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες και διαδικασίες που προβλέπει ο ΕΟΠΠΕΠ προκειμένου να εναρμονίσετε τις άδειες σας.   Υπενθυμίζουμε τα ακόλουθα:
  • πληροφορίες για τη διαδικασία εναρμόνισης και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά μπορείτε να αναζητήσετε εδώ.
  • Στα πλαίσια των αναβαθμισμένων υπηρεσιών του Συνδέσμου, λειτουργεί ειδικό τμήμα, το EOPPEP Helpline office, για την παροχή συμβουλών σχετικά με τις αδειοδοτήσεις των Κέντρων Ξένων Γλωσσών και την εναρμόνιση με τον ν.4093/2012.
    • για επείγοντα ερωτήματα, ο υποδιευθυντής, κ. Παπαδημητρίου είναι πρόθυμος να σας εξυπηρετεί, καθημερινά, 10:00  16:00.
    • ο πολιτικός μηχανικός και σύμβουλος του Συνδέσμου, κος Μαλαπέτσας, απαντά τηλεφωνικά αλλά και με κατ ιδίαν συναντήσεις, στα γραφεία του Συνδέσμου, κάθε Πέμπτη, 14.30  16.30.
  • υπάρχουν διαθέσιμες στη γραμματεία του Συνδέσμου λίστες με προτεινόμενους πολιτικούς μηχανικούς και τεχνικούς πυρασφάλειας (νομού Αττικής).
 

Βεβαιώσεις Σπουδών Europalso

ΝΕΟ: ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ 50 ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ

  Συνεχίζεται και φέτος η εκτύπωση βεβαιώσεων (ενδεικτικών) για τους μαθητές των Κέντρων Ξένων Γλωσσών. (πατήστε εδώ για δείγμα) Όσα Μέλη επιθυμούν να παραγγείλουν, θα πρέπει να συμπληρώσουν το ειδικό έντυπο παραγγελίας με τα ακριβή στοιχεία τους (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο, ποσότητα, Δ.Ο.Υ., Α.Φ.Μ.) και να το αποστείλουν ηλεκτρονικά, με φαξ (211 76000 80), ή με e-mail στο [email protected] Τα Μέλη που έχουν ξανατυπώσει βεβαιώσεις παρακαλούνται να στείλουν ή να προσκομίσουν ένα δείγμα. Τονίζουμε ότι η επωνυμία πρέπει να συμπεριλαμβάνει υποχρεωτικά τη λέξη «ΚΕΝΤΡΟ». Να σημειωθεί ότι η ελάχιστη ποσότητα παραγγελίας φέτος είναι τα 50 τεμάχια. Στο κόστος των βεβαιώσεων συμπεριλαμβάνεται ο Φ.Π.Α.   Για περισσότερες πληροφορίες, το έντυπο παραγγελίας και εξειδικευμένες περιπτώσεις εκτυπώσεων,  μπορείτε να επικοινωνείτε με τα γραφεία του Συνδέσμου, Γραφείο Εκπαίδευσης, αρμόδια υπάλληλος Μπάκιτα Γεωργία (τηλ. 210-3830752, εσωτ.4).  

Προσοχή: Παραγγείλετε τις βεβαιώσεις σας άμεσα, προκειμένου να τις παραλάβετε εγκαίρως.

   

EUROPALSO ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ ΤΟΥ ΑΠΟΔΗΜΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ, ALPHA 9,89, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Ε. ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

Την Κυριακή, 5 Απριλίου στην ραδιοφωνική εκπομπή «Υπόθεση Παιδεία» της Μάχης Νικολάρα στον Alpha 9.89, η Δημοτική Σύμβουλος και Πρόεδρος Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας της 6ης Δημοτικής Κοινότητας Αθηνών, μέλος του ΔΣ του EUROPALSO, μέλος του Special Advisors Committee και αντιπρόσωπος του ΔΣ στην Ο.Ε.Β.Ε.Α, κα Ελένη Μεγαλοοικονόμου-Νάκου, παραχώρησε συνέντευξη σχετικά με τις συντονισμένες δράσεις του Συνδέσμου μας για τα παιδιά τρίτης και τέταρτης γενιάς του απόδημου ελληνισμού.   (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε και να ακούσετε το σχετικό ηχητικό ντοκουμέντο (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε την απομαγνητοφώνηση του ηχητικού αρχειακού υλικού

ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ: ΠΡΟΛΗΨΗ, ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ, ALPHA 9,89, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Σ. ΦΛΩΡΑ

Την Κυριακή, 29 Μαρτίου στην ραδιοφωνική εκπομπή «Υπόθεση Παιδεία» της Μάχης Νικολάρα στον Alpha 9.89,  η εκπαιδευτικός και ειδικευμένη σε θέματα που σχετίζονται με τη χρήση του διαδικτύου, κα Στέλλα Φλωρά, παραχώρησε συνέντευξη αναφορικά με τα φαινόμενα Bullying (σχολικού εκφοβισμού) και Cyberbullying (κυβερνοβασανισμού)   (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε και να ακούσετε το σχετικό ηχητικό ντοκουμέντο (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε την απομαγνητοφώνηση του ηχητικού αρχειακού υλικού

TESOL 36o ΕΤΗΣΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ, ALPHA 9,89, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Δ. ΦΟΥΡΛΕΜΑΔΗ

Την Κυριακή, 15 Μαρτίου στην ραδιοφωνική εκπομπή «Υπόθεση Παιδεία» της Μάχης Νικολάρα στον Alpha 9.89,  η κάτοχος μεταπτυχιακού (MSc) του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία στη Διδακτική της ξένης γλώσσας, μέλος του ΔΣ του TESOL GREECE και μέλος της επιστημονικής επιτροπής EUROPALSO, κα Δήμητρα Φουρλεμάδη, παραχώρησε συνέντευξη σχετικά με το ετήσιο συνέδριο του οργανισμού TESOL.   (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε και να ακούσετε το σχετικό ηχητικό ντοκουμέντο (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε την απομαγνητοφώνηση του ηχητικού αρχειακού υλικού  

ΠΑΙΔΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Κυριακή, 8 Μαρτίου η εκδήλωση «Παιδική Θεατρική Παράσταση για τα παιδιά της οικογενείας των μελών», στο «Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν». Την παράσταση, που βασιζόταν στο μυθιστόρημα του Όσκαρ Γουάιλντ «Το φάντασμα του Κάντερβιλ», απόλαυσαν μικροί και μεγάλοι καθώς αποτελούσε μια εξαιρετική μεταφορά του έργου με έντονα κωμικά στοιχεία και ζωντανή μουσική. Η εκδήλωση ήταν μια προσφορά των εξετάσεων EUROPALSO και ESB και προσφέρθηκε σε δυο ξεχωριστές παραστάσεις που στο σύνολο τους τις  παρακολούθησαν 250 άτομα. Σύντομο χαιρετισμό και ενημέρωση σχετικά με τις τρέχουσες δραστηριότητες του Συνδέσμου μας, απεύθυνε ο Αντιπρόεδρος, κ. Γιώργος Παπαβαρσάμης. ΠΑΙΔΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ - Europalso ΠΑΙΔΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ - Europalso ΠΑΙΔΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ - Europalso ΠΑΙΔΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ - Europalso ΠΑΙΔΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ - Europalso

ΦΕΡΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ, ALPHA 9,89, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Κ. ΒΑΡΔΑΒΑ

Την Κυριακή, 8 Μαρτίου στην ραδιοφωνική εκπομπή «Υπόθεση Παιδεία» της Μάχης Νικολάρα στον Alpha 9.89,  η Μηχανολόγος, Μηχανικός, δημιουργός της εθελοντικής πρωτοβουλίας Κάνω ό,τι με Εμπνέει και ειδική σύμβουλος επαγγελματικής κατεύθυνσης EUROPALSO, κα Κατερίνα Βαρδαβά, παραχώρησε συνέντευξη σχετικά με τους σκοπούς της δράσης που συντονίζει και τον επαγγελματικό προσανατολισμό στην Ελλάδα. (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε και να ακούσετε το σχετικό ηχητικό ντοκουμέντο (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε την απομαγνητοφώνηση του ηχητικού αρχειακού υλικού

Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ, ALPHA 9,89, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Α. ΜΑΡΙΑΚΑΚΗ

Την Κυριακή, 1 Μαρτίου στην ραδιοφωνική εκπομπή «Υπόθεση Παιδεία» της Μάχης Νικολάρα στον Alpha 9.89, η ψυχολόγος, ερευνήτρια και σύμβουλος του EUROPALSO, κα Αγνή Μαριακάκη, παραχώρησε συνέντευξη σχετικά με τα σημάδια του άγχους στο παιδί και στον έφηβο, και πως αυτά αποτυπώνονται στη γλώσσα του σώματος.   (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε και να ακούσετε το σχετικό ηχητικό ντοκουμέντο (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε την απομαγνητοφώνηση του ηχητικού αρχειακού υλικού

ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ, ALPHA 9,89, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Λ. ΚΟΥΡΗ

Την Κυριακή, 22 Φεβρουαρίου στην ραδιοφωνική εκπομπή «Υπόθεση Παιδεία» της Μάχης Νικολάρα στον Alpha 9.89, η εκπαιδεύτρια καθηγητών και σύμβουλος εκπαίδευσης και κατάρτισης του EUROPALSO, κα Λιλίκα Κουρή, παραχώρησε συνέντευξη σχετικά με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που πρέπει να διακρίνουν τον δάσκαλο της ξένης γλώσσας.   (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε και να ακούσετε το σχετικό ηχητικό ντοκουμέντο (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε την απομαγνητοφώνηση του ηχητικού αρχειακού υλικού

ΟΦΕΛΗ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΜΙΑΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ: ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΩΝ, ALPHA 9,89, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Σ. ΦΛΩΡΑ

Την Κυριακή, 8 Φεβρουαρίου στην ραδιοφωνική εκπομπή «Υπόθεση Παιδεία» της Μάχης Νικολάρα στον Alpha 9.89,  η Εκπαιδευτικός και Σύμβουλος Εξετάσεων, κα Στέλλα Φλωρά, παραχώρησε συνέντευξη για τα οφέλη εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας, όπως είναι τα γαλλικά.   (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε και να ακούσετε το σχετικό ηχητικό ντοκουμέντο (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε την απομαγνητοφώνηση του ηχητικού αρχειακού υλικού

Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΜΑΣ, ALPHA 9,89, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Α. ΜΑΡΙΑΚΑΚΗ

Την Κυριακή, 1 Φεβρουαρίου στην ραδιοφωνική εκπομπή «Υπόθεση Παιδεία» της Μάχης Νικολάρα στον Alpha 9.89,  η σύμβουλος του EUROPALSO, κα Αγνή Μαριακάκη, παραχώρησε συνέντευξη για α) την ψυχολογία που έχει ο μαθητής πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την περίοδο των εξετάσεων και β) ποια είναι η σωστή αντιμετώπιση του μαθητή από το γονιό και τον εκπαιδευτικό.   (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε και να ακούσετε το σχετικό ηχητικό ντοκουμέντο (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε την απομαγνητοφώνηση του ηχητικού αρχειακού υλικού

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΜΕΛΩΝ ΚΑΙ ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ

Ο Πρόεδρος και το Διοικητικό Συμβούλιο του Π.Σ.Κ.Ι.Κ.Ξ.Γ.

ευχαριστούν τα 500 μέλη που συμμετείχαν

στην μεγαλειώδη συγκέντρωση του Συνδέσμου μας

την Κυριακή, 18 Ιανουαρίου στο ξενοδοχείο ΤΙΤΑΝΙΑ.

Στην εκδήλωση ενημερώθηκαν τα μέλη μας για τα νέα φοροτεχνικά θέματα από τον κ. Αθανάσιο Παπαλυμπέρη, και για την επικαιροποίηση των αδειών ΚΞΓ από τον κ. Νικόλαο Μαλαπέτσα. Ακολούθησε η καθιερωμένη ετήσια κοπή πίτας, δείπνο, μουσική και χορός. Εν όψει των εκλογών της 25ης Ιανουαρίου παρευρέθηκαν οι υποψήφιοι: ’δωνις Γεωργιάδης και Ζωή Ράπτη, από την Νέα Δημοκρατία, Παναγιώτης Κουρουμπλής και Στέλιος Ελληνιάδης από το ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ, Δημήτρης Καρέλας, από το ΠΑ.ΣΟ.Κ., Τρύφων Καβαθάς και Χρήστος Αηδόνις, από το ΚΙ.ΔΗ.ΣΟ. Επίσης, παρευρέθηκαν τα μέλη μας – υποψήφιοι στις επερχόμενες εκλογές, Ζέττα Μπέλλου, από τη Νέα Δημοκρατία και Κωνσταντίνα Αντερριώτη, από το ΚΙ.ΔΗ.ΣΟ, στις οποίες και ευχόμαστε καλή επιτυχία. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι φίλοι του Συνδέσμου μας, κ.κ.: Ιωάννης Χατζηθεοδοσίου, Πρόεδρος ΕΕΑ, Νικόλαος Γρέντζελος, Πρόεδρος ΔΣ «ΕΡΜΗΣ ΕΕΑ», Παναγιώτης Κολλάρος, Οικονομικός Επόπτης ΕΕΑ, καθώς και οι άξιοι συνεργάτες μας, Αγνή Μαριακάκη, Ψυχολόγος-Ερευνήτρια, Λιλίκα Κουρή, Εκπαιδεύτρια Καθηγητών, Στέλλα Φλωρά, εξειδικευμένη εισηγήτρια σε ζητήματα ασφάλειας διαδικτύου, Στρατής Σημαντήρης, νομικός σύμβουλος του Συνδέσμου μας και Κωνσταντίνος Κατσακιώρης, νομικός σύμβουλος του Τ.Α. Μας τίμησε, επίσης, με την παρουσίας της η κα Μάχη Νικολάρα, έγκριτη δημοσιογράφος στην εκπαίδευση, ALPHA Radio 989.

Στην εκδήλωση τα μέλη μας έλαβαν:

α) την επικαιροποιημένη έκδοση του φοροτεχνικού εντύπου, που

επιμελείται ο κος Παπαλυμπέρης.

β) το προωθητικό έντυπο ‘Αξιολόγηση των Μαθητών και Europalso

Quality Testing’ για να το μοιράσουν στους μαθητές τους, στην

περίοδο των δηλώσεων για τις εξετάσεις Europalso.

Δείτε παρακάτω αναλυτικό φωτογραφικό αφιέρωμα από την εκδήλωση. ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΜΕΛΩΝ ΚΑΙ ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ - EuropalsoΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΜΕΛΩΝ ΚΑΙ ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ - EuropalsoΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΜΕΛΩΝ ΚΑΙ ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ - Europalso    

ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΟΒΑΣΑΝΙΣΜΟΥ (CYBER-BULLYING), ALPHA 9,89, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Σ. ΦΛΩΡΑ

Την Κυριακή, 11 Ιανουαρίου στην ραδιοφωνική εκπομπή «Υπόθεση Παιδεία» της Μάχης Νικολάρα στον Alpha 9.89,  η εκπαιδευτικός και ειδικευμένη σε θέματα της Ασφαλούς Πλοήγησης στο διαδίκτυο, κα Στέλλα Φλωρά, παραχώρησε συνέντευξη για α) το πώς εκδηλώνεται το φαινόμενο του Κυβερνοβασανισμού, β) ποιές είναι οι ομάδες υψηλού κινδύνου, γ) ποιες οι συνέπειες για το θύμα και δ) ποιοι οι τρόποι αντιμετώπισης.   (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε και να ακούσετε το σχετικό ηχητικό ντοκουμέντο (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε την απομαγνητοφώνηση του ηχητικού αρχειακού υλικού

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΦΟΡΕΩΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ

Θέμα: Σχέδιο Νόμου για την αναγνώριση φορέων πιστοποίησης γλωσσομάθειας Συνάδελφοι, Ο Σύνδεσμός μας που πάλεψε μόνος του και πέτυχε την απόσυρση του άρθρου 7 της τροπολογίας δικαιώνεται πλήρως με το κατατεθέν, απαράδεκτο Σχέδιο Νόμου για την αναγνώριση φορέων πιστοποίησης γλωσσομάθειας Το κατατεθέν Σχέδιο Νόμου αποκαλύπτει τις προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας να εκχωρήσει την πιστοποίηση γλωσσομάθειας σε συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς φορείς μεγάλων οικονομικών συμφερόντων και να καθιερώσει αδιαφανείς τρόπους αναγνώρισης των επίσημα αναγνωρισμένων αλλοδαπών εξεταστικών φορέων. Νοιώθουμε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε τους βουλευτές κ.κ. Άδωνη Γεωργιάδη, Κώστα Κατσαφάδο, Παναγιώτη Κουρουμπλή και Μαρία Ρεπούση καθώς και όσους άλλους βοήθησαν για την απόσυρση του άρθρου 7 της τροπολογίας. Εδώ θα βρείτε το σχέδιο νόμου και εδώ τα σχόλια που αναρτήσαμε στη διαβούλευση. Παρακαλούμε, άμεσα, να συμπληρώσετε την διαμαρτυρία σας στην διαβούλευση (Επιλέξτε ένα άρθρο και πατήστε «Σχολιάστε» στο δεξί μενού). Παράλληλα να προωθήσετε τα σχόλια και να ζητήσετε να συμπληρώσουν την διαμαρτυρία τους μέλη, βουλευτές και πολιτικοί που γνωρίζετε.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΦΟΡΕΩΝ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ

Το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου χαρακτηρίζεται από προχειρότητα, άγνοια των διαδικασιών χορήγησης πιστοποιητικών γλωσσομάθειας, και δεν κρύβει την πρόθεση των συντακτών του να εκχωρήσουν τις διαδικασίες πιστοποίησης γλωσσομάθειας στις μεγάλες εκπαιδευτικές μονάδες που καμία σχέση δεν έχουν με την ξενόγλωσση εκπαίδευση. Οι περισσότερες διατάξεις του Σ/Ν αποτελούν μνημείο εύνοιας των αυριανών φορέων πιστοποίησης γλωσσομάθειας, των μεγάλων δηλαδή εκπαιδευτικών μονάδων διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων, τους οποίους φωτογραφίζουν σε τέτοιο βαθμό ώστε να γνωρίζουμε ήδη και τα ονόματά τους. Σημειώνουμε επίσης ότι η ισχύουσα και στην χώρα μας νομοθεσία αναγνωρίζει τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας όταν και μόνο όταν η πιστοποιούμενη με αυτά γλώσσα είναι ίδια με την επίσημη γλώσσα της χώρας προέλευσής τους. Αυτό διασφαλίζει το ότι δεν μπορεί να υπάρχει καμία απολύτως σχέση μεταξύ του φορέα πιστοποίησης και των υποψηφίων για την αναγνώριση του επιπέδου γλωσσομάθειάς τους. Με το προτεινόμενο Σ/Ν η προϋπόθεση αυτή όχι μόνο καταργείται αλλά ρητά επιτρέπεται στους ημεδαπούς φορείς να δέχονται ως υποψήφιους στις εξετάσεις γλωσσομάθειας ακόμη και τους σπουδαστές τους που φοιτούν σε διαφορετικό γνωστικό αντικείμενο (άρθρο 6 παρ.5). Η διάταξη αυτή ωστόσο έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα περί απαγόρευσης οικονομικής σχέσης μεταξύ φορέα και υποψηφίου (και η καταβολή των διδάκτρων τι είναι;) Και όχι μόνο! Οι υποψήφιοι για πιστοποίηση γλωσσομάθειας σπουδαστές αυτών των φορέων θα μπορούν να εξετάζονται στα ίδια θρανία που φοιτούν, και να επιτηρούνται από τους ίδιους τους καθηγητές τους!!! Έτσι ακυρώνεται φυσικά και η επιβαλλόμενη δήθεν «αμεροληψία και αντικειμενικότητα» (άρθρο 6 παρ.2) Το μόνο διαφανές που υπάρχει στο Σ/Ν είναι η πρόθεση των συντακτών του να παραδώσουν την πιστοποίηση γλωσσομάθειας στα οικονομικά συμφέροντα. Οι ισχυρισμοί μας αποδεικνύονται και από τα παρακάτω:

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ – ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ

Οι απαιτούμενες προδιαγραφές για αναγνώριση φορέα, είναι αυτές που ήδη διαθέτουν οι μεγάλες εκπαιδευτικές μονάδες και που δύσκολα μπορούν να αποκτήσουν άλλοι υποψήφιοι φορείς: 1. Να διαθέτουν οι φορείς σε μόνιμη βάση ένα ή περισσότερα εξεταστικά κέντρα (για τις δύο τρείς μέρες λειτουργίας του εξεταστικού κέντρου!!!) 2. Δυνατότητα χρήσης των αιθουσών διδασκαλίας ως εξεταστικού κέντρου (αυτές είναι οι αμερόληπτες και αντικειμενικές εξετάσεις;) 3. Υπολογιστές συνδεδεμένοι σε τοπικό δίκτυο με σέρβερ σε κάθε αίθουσα εξετάσεων (τι χρειάζονται για τις εξετάσεις γλωσσομάθειας;) 4. Παρουσία τεχνικού υποστήριξης κατά την ώρα της εξέτασης. (για καλή λειτουργία των … CD players!! – άσχετο με τις εξετάσεις γλωσσομάθειας). 5. Παροχή σύνδεσης ADSL σε ΟΛΑ τα εξεταστικά κέντρα για πρόσβαση στο διαδίκτυο (για τις δύο τρείς μέρες λειτουργίας του εξεταστικού κέντρου!!! – άσχετο με τις εξετάσεις γλωσσομάθειας)? 6. Εναλλακτικό τρόπο διαβίβασης των θεμάτων(??) στο κέντρο, σε περίπτωση αστοχίας της σύνδεσης ADSL (άσχετο με τις εξετάσεις γλωσσομάθειας) 7. Οι μαθητές κάθε αίθουσας του κέντρου θα πρέπει να εξετάζονται σε διαφορετικά θέματα ο καθένας (δηλαδή 30, 40 ή περισσότερα θέματα) 8. Μηχάνημα αδιάλειπτης τάσης στους υπολογιστές (UPS) σε κάθε αίθουσα εξετάσεων. (άσχετο με τις εξετάσεις γλωσσομάθειας) 9. Εργονομικά καθίσματα στις αίθουσες του κέντρου για τις λίγες ώρες διάρκειας εξέτασης (όπως στις πανελλήνιες εξετάσεις π.χ.;) 10. Οι επιτηρητές στέλνουν ηλεκτρονικά στον ΕΟΠΠΕΠ τα αποτελέσματα της εξέτασης (πριν διορθωθούν τα test;) 11. Μόνιμη εργασιακή σχέση του ανθρώπινου δυναμικού με τον φορέα (ακόμη και των επιτηρητών που απασχολούνται λίγες ώρες το έτος!!!).

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΑΘΕΜΙΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

Το κόστος για την δημιουργία και διαπίστευση νέου φορέα πιστοποίησης είναι, αδικαιολόγητα και τεχνητά υπέρογκο και προκύπτει από διατάξεις άσχετες με τις εξετάσεις και την πιστοποίηση γλωσσομάθειας. Ελάχιστα νομικά πρόσωπα θα αποτολμούσαν να αναλάβουν το κόστος που απαιτείται. Οι ευνοούμενοι συνεπώς φορείς αποκτούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα επειδή διαθέτουν ήδη τον εξοπλισμό και τις προδιαγραφές που προβλέπονται στο Σ/Ν και που δεν προσθέτουν τίποτα στους σκοπούς που υποτίθεται ότι θα υπηρετήσει ο νέος νόμος. (Αθέμιτη εκ των προτέρων προστασία από κάθε μελλοντικό ανταγωνισμό). Σωματεία μη κερδοσκοπικά όπως ο Σύνδεσμος μας, με τεράστια πολύχρονη εμπειρία στην οργάνωση και διεξαγωγή εξετάσεων γλωσσομάθειας που θα μπορούσαν ενδεχόμενα υπό υγιείς συνθήκες να ιδρύσουν αξιόλογους φορείς πιστοποίησης γλωσσομάθειας αποκλείονται, κάθετα, με το έτσι θέλω από κάθε τέτοια δυνατότητα. Παρά το γεγονός ότι στους σκοπούς τους περιλαμβάνεται η εξυπηρέτηση των σκοπών της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης και τα έσοδά τους δεν μπαίνουν σε τσέπες ιδιωτών αλλά δαπανώνται σε πλήθος σεμιναρίων επιμόρφωσης καθηγητών και εκσυγχρονισμού των μέσων διδασκαλίας ξένων γλωσσών που σε τελική ανάλυση απολήγουν προς όφελος των ίδιων των μαθητών. Ο αυθαίρετος αποκλεισμός φορέων όπως του Συνδέσμου μας και άλλων συλλογικών οργάνων γίνεται διότι οι συντάκτες του προτεινόμενου σχεδίου νόμου δεν θέλουν να υπάρξει σοβαρός ανταγωνισμός απέναντι στους φορείς που ευνοούνται. Φορείς πιστοποίησης της αλλοδαπής πλήρως αναγνωρισμένοι από τον αρμόδιο δημόσιο φορέα της χώρας τους καλούνται να υποβάλλουν αίτηση στον ΕΟΠΠΕΠ ο οποίος έχει τη δυνατότητα να αγνοεί την ήδη υπάρχουσα επίσημη διαπίστευσή τους και να κρίνει εκ νέου το εάν θα τους αναγνωρίσει ή όχι. Τα πιστοποιητικά που χορηγούν οι φορείς αυτοί και τα οποία έχουν επίσης αναγνωριστεί από την αρμόδια δημόσια αρχή σύμφωνα με την υποχρεωτική κλίμακα του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου του Συμβουλίου της Ευρώπης θα επανακρίνονται και αυτά. Αγνοείται το γεγονός ότι τόσο οι φορείς όσο και τα πιστοποιητικά τους είναι ήδη αναγνωρισμένα στη χώρα τους αλλά και σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Δε χρειάζεται μεγάλη φαντασία για να καταλάβει κανείς ότι επιχειρείται και εδώ ο αυθαίρετος αποκλεισμός των πιστοποιητικών γλωσσομάθειας της αλλοδαπής με σκοπό την πλήρη εξάλειψη κάθε ανταγωνισμού προς όφελος και πάλι των ίδιων οικονομικών συμφερόντων. Μήπως εν προκειμένω, για όλα τα παραπάνω θα πρέπει να ερωτηθεί και να γνωμοδοτήσει η αρμόδια Επιτροπή Ανταγωνισμού; Αντί τα αρμοδίως αναγνωρισμένα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας της αλλοδαπής να θεωρούνται και στη χώρα μας ως de facto αναγνωρισμένα, υιοθετούνται αμφίβολης διαφάνειας διαδικασίες με τις οποίες θα κριθούν εκ νέου με υποκειμενικά και ύποπτα κριτήρια από κάποια επιτροπή του ΕΟΠΠΕΠ.

Διατάξεις που αποδεικνύουν την προχειρότητα σύνταξης του Σ/Ν

Ο φορέας πιστοποίησης υποχρεούται να ασκεί (δια βίου;) έλεγχο στα πιστοποιηθέντα φυσικά πρόσωπα (τους υποψηφίους δηλαδή) για την διασφάλιση καλής χρήσης των πιστοποιητικών που έχουν λάβει (άρθρο 15, παρ.1). Ας υποδείξουν οι συντάκτες του Σ/Ν τρόπους συμμόρφωσης με αυτή την υποχρέωση. Ο τρόπος υποβολής ατομικής αίτησης για συμμετοχή στις εξετάσεις γλωσσομάθειας που προτείνει το Σ/Ν δείχνει άγνοια της ακολουθούμενης σήμερα διαδικασίας. Οι υποψηφιότητες υποβάλλονται προς τους φορείς ομαδικά από τα ΚΞΓ όπου φοιτούν οι υποψήφιοι, σε λίστες, ανά επίπεδο, και στη συνέχεια αποστέλλονται στον φορέα πιστοποίησης, που εκδίδει αποτελέσματα και πιστοποιητικά. Η διαδικασία υποβολής ατομικής αίτησης για συμμετοχή στις εξετάσεις είναι, όχι μόνον γραφειοκρατική αλλά και απρόσφορη. Ποιος θα κρίνει αν ο μαθητής είναι έτοιμος για συμμετοχή σε εξετάσεις και σε ποιο επίπεδο, αν όχι το ΚΞΓ και οι καθηγητές του; Σε ότι αφορά την υπογραφή Υπεύθυνης Δήλωσης παραχώρησης δικαιώματος χρήσης και δημοσιοποίησης των προσωπικών δεδομένων του υποψηφίου προς τον ΕΟΠΠΕΠ έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής: Η συντριπτική πλειοψηφία των υποψηφίων είναι ανήλικοι μαθητές. Θα καλούνται χιλιάδες γονείς να προσέρχονται στον φορέα πιστοποίησης ή στα αστυνομικά τμήματα για να υπογράφουν τη σχετική Υπεύθυνη Δήλωση; Και αν ο ενδιαφερόμενος, όπως έχει νόμιμο δικαίωμα, αρνηθεί να παραχωρήσει δικαίωμα χρήσης των προσωπικών δεδομένων στον ΕΟΠΠΕΠ, τι θα πρέπει να γίνει; Να απαγορευθεί στον υποψήφιο η συμμετοχή του και να χάσει το δικαίωμά του να πιστοποιήσει το επίπεδο των γνώσεών του στην ξένη γλώσσα, μαζί με τα πολλά χρόνια προσπάθειας και τα ποσά δαπάνης που υπέστη για το σκοπό αυτό; Κάτι τέτοιο, κατά την άποψή μας, αποτελεί ωμό εκβιασμό, είναι παράνομο και θα πρέπει να ερωτηθεί περί αυτού η αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων Αλλά ακόμη, για πιο λόγο χρειάζεται ο ΕΟΠΠΕΠ άλλα δεδομένα, πέραν του ονόματος και του επιπέδου στο οποίο εξετάστηκε ο υποψήφιος. Οι στατιστικοί λόγοι που επικαλείται το Σ/Ν έχουν να κάνουν με αριθμητικά δεδομένα που οδηγούν σε χρήσιμα συμπεράσματα. Δεν νομίζουμε ότι οι διευθύνσεις και τα τηλέφωνα των υποψηφίων θα προσθέσουν κάτι στη στατιστική επεξεργασία των δεδομένων. Να υπενθυμίσουμε εδώ ότι λίστες που αποκτήθηκαν παράνομα με φορολογικά, οικογενειακά, γεωγραφικά και πλήθος άλλα στοιχεία πωλούνται προς χρήση σε τρίτους έναντι αδράς αμοιβής (ασφαλιστικές εταιρείες, μεγάλες επιχειρήσεις κ.λ.π.) Οι επιτηρητές δεν πρέπει να γνωρίζουν την εξεταζόμενη γλώσσα. Που θα βρεθούν αλήθεια εκατοντάδες επιτηρητές που δεν θα γνωρίζουν καθόλου αγγλικά; Και πως θα διαπιστώνεται η μη γνώση της γλώσσας; Μήπως με υπεύθυνη δήλωση μη γνώσης της γλώσσας;   Δεν μπορούμε να δεχτούμε ότι αυτοί που ανέλαβαν τη σύνταξη του σχεδίου νόμου έχουν πλήρη άγνοια των διαδικασιών οργάνωσης και διεξαγωγής εξετάσεων γλωσσομάθειας. Ως εκ τούτου οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι οι παραπάνω, εν πολλοίς άχρηστες και ανεφάρμοστες διατάξεις έχουν υπαγορευθεί από τους συγκεκριμένους φορείς εκπαίδευσης. Οι ευνοούμενοι αυτοί φορείς θέλουν το νόμο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα τους αφού ήδη διαθέτουν παρόμοιο εξοπλισμό και ήδη εφαρμόζουν ανάλογες διαδικασίες, για άλλου όμως τύπου εξετάσεις. Αίτημα του Συνδέσμου μας υπήρξε επί πολλά χρόνια η θέσπιση με νόμο σταθερών, πάγιων και αντικειμενικών κριτηρίων για την αναγνώριση πιστοποιητικών γλωσσομάθειας. Με το συζητούμενο Σ/Ν, ωστόσο, αντί να επιλεγεί μία καθαρή θέση, υιοθετούνται πρακτικές που διαιωνίζουν τη δράση των διαπλεκομένων συμφερόντων που σταθερά καταγγέλλουμε. Θεωρούμε το παρόν σχέδιο νόμου απαράδεκτο στο σύνολό του, προϊόν πιέσεων συμφερόντων και για το λόγο αυτό θα πρέπει να αποσυρθεί.

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ EUROPALSO: ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΔΟΣ ΣΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ, ALPHA 9,89, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Γ. ΠΑΠΑΒΑΡΣΑΜΗΣ

Την Κυριακή, 21 Δεκεμβρίου στην ραδιοφωνική εκπομπή «Υπόθεση Παιδεία» της Μάχης Νικολάρα στον Alpha 9.89,  ο Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου μας, κος Γεώργιος Παπαβαρσάμης, παραχώρησε συνέντευξη με θέμα: Εξετάσεις Αξιολόγησης Europalso: Επιτυχία και Πρόοδος σε περιβάλλον Κοινωνικής Μάθησης”.   (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε και να ακούσετε το σχετικό ηχητικό ντοκουμέντο (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε την απομαγνητοφώνηση του ηχητικού αρχειακού υλικού

ΟΜΙΛΙΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ» (VIDEO)

  Το Σάββατο, 8 Νοεμβρίου 2014, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου μας, κ. Γ. Ζηκόπουλος μίλησε σε Συνέδριο που συνδιοργάνωσαν το Γραφείο Αθηνών της Γενικής Διεύθυνσης Μετάφρασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και το Τμήμα Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών, Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά Το θέμα της εισήγησης του κ. Ζηκόπουλου ήταν: «Εκμάθηση Ξένης Γλώσσας και Κέντρα Ξένων Γλωσσών Η ομιλία αναρτήθηκε στον ελληνικό ιστότοπο blod.gr. Ο συγκεκριμένος επιστημονικός ιστότοπος αποτελεί έναν «κόμβο» που συγκεντρώνει και προβάλει αυτούσιες και επιλεγμένες ομιλίες, διαλέξεις και εκδηλώσεις.  

ESB ΑΔΙΑΒΛΗΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ ΜΕ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ, ALPHA 9,89, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Ε. ΘΕΟΧΑΡΗ

Την Κυριακή, 14 Δεκεμβρίου στην ραδιοφωνική εκπομπή «Υπόθεση Παιδεία» της Μάχης Νικολάρα στον Alpha 9.89,  η Ταμείας του Συνδέσμου μας και Έφορος Εκδηλώσεων, κα Ευσταθία Θεοχάρη, παραχώρησε συνέντευξη για το αδιάβλητο των εξετάσεων ESB, τις δικλείδες ασφαλείας καθώς και το άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό των εξεταστικών κέντρων.   (Πατήστε εδώ) για να κατεβάσετε την απομαγνητοφώνηση του ηχητικού αρχειακού υλικού